Google, Gmail kimlik avını azaltmak için kimliği doğrulanmış logolar kullanacak

Google, Gmail kimlik avını azaltmak için kimliği doğrulanmış logolar kullanacak

Google, Gmail'de bir e-postanın orijinal olduğunu bilmenize yardımcı olmak için bir markanın logosunu avatar olarak gösteren yeni bir güvenlik özelliğini deniyor. Bu işlevsellik , çalışma grubu Google'ın geçen yıl katıldığı ve önümüzdeki haftalarda sınırlı sayıda gönderici ile test edilecek olan İleti Kimliği için Marka Göstergeleri (BIMI) standardını kullanıyor. Onur Binay/posta.com.tr

22 Temmuz 2020, Çarşamba 16:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Google, geçtiğimiz yıl BIMI kısaltmasıyla anılan Brand Indicators for Message Identification isimli meslek grubuna katılmıştı. Başka önemli şirketlerin de üye olduğu bu grup, kaynağı doğrulanmış e-postalara marka logolarını otomatik olarak ekleyen bir standart sunuyor. Böylelikle kullanıcıların kendilerine bir marka tarafından gönderilen e-postanın gerçekliğini anlaması kolaylaşıyor. Google, BIMI'yi başka bir teknoloji olan DMARC ile birlikte kullanacak ve bu da dolandırıcıların yasal bir kaynaktan geldiğini iddia etmelerini zorunlu kılıyor.

E-postaların doğruluğu DMARC sistemi üzerinden kontrol ediliyor. Daha sonrasında da ilgili markanın logosu otomatik olarak e-postaya ekleniyor. Böylelikle kullanıcıların e-postayı gönderen kurum veya kişiye güven duyması kolaylaşıyor.

Google, phishing saldırılarına karşı ekstra önlem için bu teknolojiyi Gmail üzerinde test etmeye kısa süre içinde başlayacak. Bu logolar, Gmail’de kullanıcı avatarlarının görüldüğü yuvarlak alana yerleştirilecek.




;
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER iPhone 12 ailesinin Türkiye fiyatları ortaya çıktı