Abone Ol Google News
Güçlü ve esnek bacaklar için yoga hareketleri

Ayak parmaklarımız, ayağımızın üzeri, ayak bileklerimiz, dizlerimiz ve kalçalarımızdaki eklemler; güçlü, uzun kemikler ve büyük kas kütleleri… Ayak parmak uçlarından kalça eklemlerine bacaklarımız…

Ayaklarımızla ve bacaklarımızla, genellikle estetik açıdan bakım yapmak istediğimiz zamanlarda ya da herhangi bir sorunla karşılaştığımızda ilgileniyoruz.

Oysaki bacaklarımızın hem dolaşım açısından sağlığını korumalı hem de eklemlerimizi sorun çıkarmadan önce güçlendirilip rahatlatmalıyız. Bu da düzenli yoga pratiği demektir.

Bacaklarımızın üzerindeki kuadriseps (quadriceps) dediğimiz kaslar oldukça büyük kas kütleleridir ve esnetilip rahatlatılmaya ihtiyacı vardır.

Bacaklarımızın akasındaki hamstring adı verilen kaslarımız ise her gün biz yürüdükçe, koştukça kısalır. Kısalan arka bacak kasları, bir süre sonra bel ağrılarına neden olur, yürüyüş ve duruş bozukluklarını beraberinde getirir.

Size önerimiz, her gün ayak parmaklarınızdan başlayarak tüm eklemlerinizi yumuşak hareketlerle ısıtmanız ki önceki videolarımızdan da yararlanabilirsiniz, ardından bu videomuzdan da yararlanabileceğiniz şekilde bacaklarınızı esnetmeniz ve güçlendirmeniz.

Yeni videomuzda, bir süredir yoga pratiği olanlar için de yeni başlayanlar için de çalışmalar var. Yoğun iç bacak esnemelerinden bacak güçlendirme hareketlerine kısa ve etkili bir çalışma sizi bekliyor.

Duruşları çalışırken lütfen bedeninizin sınırlarını dinleyin ve yoganın bir zaman işi olduğunu hatırlayarak bedeninizi zorlamadan, şefkatle pratiğinizi uygulayın.

Güçlü ve esnek bacaklar için yoga hareketleri

Pandemi nedeniyle hareketten yoksun kaldığımız şu günlerde evde yapılabilecek egzersizlerle gün içindeki hareket ihtiyacınızı karşılamanın yanı sıra güzel bir fiziğe sahip olabilirsiniz. Bu videomuzda Yogabiz.pro uzmanı Nilüfer Eyiişleyen ile sizin için güçlü ve esnek bacaklar için yoga hareketlerini bir araya getirdik.

23 Ekim 2020, Cuma 15:09 Son Güncelleme:

Ayak parmaklarımız, ayağımızın üzeri, ayak bileklerimiz, dizlerimiz ve kalçalarımızdaki eklemler; güçlü, uzun kemikler ve büyük kas kütleleri… Ayak parmak uçlarından kalça eklemlerine bacaklarımız…

Ayaklarımızla ve bacaklarımızla, genellikle estetik açıdan bakım yapmak istediğimiz zamanlarda ya da herhangi bir sorunla karşılaştığımızda ilgileniyoruz.

Oysaki bacaklarımızın hem dolaşım açısından sağlığını korumalı hem de eklemlerimizi sorun çıkarmadan önce güçlendirilip rahatlatmalıyız. Bu da düzenli yoga pratiği demektir.

Bacaklarımızın üzerindeki kuadriseps (quadriceps) dediğimiz kaslar oldukça büyük kas kütleleridir ve esnetilip rahatlatılmaya ihtiyacı vardır.

Bacaklarımızın akasındaki hamstring adı verilen kaslarımız ise her gün biz yürüdükçe, koştukça kısalır. Kısalan arka bacak kasları, bir süre sonra bel ağrılarına neden olur, yürüyüş ve duruş bozukluklarını beraberinde getirir.

Size önerimiz, her gün ayak parmaklarınızdan başlayarak tüm eklemlerinizi yumuşak hareketlerle ısıtmanız ki önceki videolarımızdan da yararlanabilirsiniz, ardından bu videomuzdan da yararlanabileceğiniz şekilde bacaklarınızı esnetmeniz ve güçlendirmeniz.

Yeni videomuzda, bir süredir yoga pratiği olanlar için de yeni başlayanlar için de çalışmalar var. Yoğun iç bacak esnemelerinden bacak güçlendirme hareketlerine kısa ve etkili bir çalışma sizi bekliyor.

Duruşları çalışırken lütfen bedeninizin sınırlarını dinleyin ve yoganın bir zaman işi olduğunu hatırlayarak bedeninizi zorlamadan, şefkatle pratiğinizi uygulayın.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.