GündemBakanlıktan Ankara Büyükşehir Belediyesi'ne 1.6 milyon lira ceza

Bakanlıktan Ankara Büyükşehir Belediyesi'ne 1.6 milyon lira ceza

Bakanlıktan Ankara Büyükşehir Belediyesi'ne 1.6 milyon lira ceza

Ankara’daki Mogan Gölü’ne atık su deşarj edildiği tespit edilmesi üzerine Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne 1 milyon 678 bin TL idari para cezası uygulandı. Bakanlık ekipleri, Özel Çevre Koruma Bölgesi’nde yapılan incelemelerde yağmur suyu hattı üzerinden göle arıtılmamış su verildiğini belirledi.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre; gelen ihbarı değerlendiren bakanlık ekipleri, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na bağlı Mogan Parkı’nın tenis kortlarının yanındaki yağmur suyu hattı aracılığıyla Mogan Gölü'ne atık su deşarjı yapıldığını tespit etti.

Haberin Devamı

İnceleme sonucu Gölbaşı ilçesi Hacılar Mahallesi’nde köprü yapımı sırasında oluşan atık suların arıtılmadan yağmur suyu hattına bağlanıp, Mogan Gölü’ne deşarj edildiği belirlendi. Gölün Özel Çevre Koruma Bölgesi olması nedeniyle Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne 2 katı yaptırım uygulanarak 1 milyon 678 bin TL idari ceza verildi. Sorumlular hakkında Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunuldu.

Bakanlıktan Ankara Büyükşehir Belediyesine 1.6 milyon lira ceza

İKİ BAKANLIK, DİP ÇAMURU TEMİZLİĞİ YAPTI

Geçen yıllarda kirlilik ve kötü kokuyla gündeme gelen Mogan Gölü'nden, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yürüttüğü 'Mogan Gölü Dip Çamuru Temizleme Projesi' ile 3 milyon 500 bin metreküp dip çamuru çıkarıldı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın Özel Çevre Koruma bölgesi sınırları içindeki göle yönelik denetimleri sürüyor.

Haberin Devamı