Gündem Çiftçi Kayıt Sistemi e-devlet başvurusu nasıl yapılır? E-devlet ÇKS başvuru sayfası

Çiftçi Kayıt Sistemi e-devlet başvurusu nasıl yapılır? E-devlet ÇKS başvuru sayfası

Paylaş
Çiftçi Kayıt Sistemi e-devlet başvurusu nasıl yapılır? E-devlet ÇKS başvuru sayfası

Çiftçi Kayıt Sistemi için e-devlet başvuruları başlıyor. Tarım ve Orman Bakanı Vahit Kirişçi 30 Eylül’de Twitter üzerinden yaptığı açıklamada ÇKS’nin gece saat 00.00 itibariyle e-devlet üzerinden başvuru almaya başlayacağını duyurdu. Peki, Çiftçi Kayıt Sistemi e-devlet başvurusu nasıl yapılır? İşte e-devlet ÇKS başvuru sayfası ve bilinmesi gereken diğer detaylar…

Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS) başvuruları artık e-devlet üzerinden yapılabilecek. Gerekli belge ve evraklarını hazırlayan üreticiler herhangi bir kuruma gitmeye gerek kalmadan 1 Ekim 2022 tarihi itibariyle işlemlerini e-devlet ÇKS başvuru sayfası üzerinden yapabilecek...

Haberin Devamı

ÇİFTÇİ KAYIT SİSTEMİ (ÇKS) NEDİR?

Çiftçi Kayıt Sistemi (ÇKS), Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından oluşturulan çiftçilerin kayıt altına alındığı tarımsal veri tabanıdır. ÇKS, tarımsal desteklemelerin izlenebilir, denetlenebilir, raporlanabilir ve sorgulanabilirliğinin sağlanmasını; doğru ve sağlıklı değerlendirilmelerin yapılabilmesi için çiftçi bilgilerinin merkezi bir veri tabanında toplanmasını zorunlu kılan bir kayıt sistemidir.

ÇİFTÇİ KAYIT SİSTEMİ E-DEVLET BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Çiftçiler ÇKS başvurularını 1 Ekim 2022 saat 00.00 itibariyle www.turkiye.gov.tr/tarbil-ciftci-kayit-sistemi-cks-basvurusu-4252 sayfası üzerinden yapabilecekler.

E-DEVLET ÇKS BAŞVURU SAYFASI İÇİN TIKLAYIN

ÇİFTÇİ KAYIT SİSTEMİ İÇİN HANGİ BELGELER GEREKLİ?

  • 1 adet kimlik fotokopisi,
  • Nüfus müdürlüklerinden temin edilmiş nüfus kayıt örneği,
  • En fazla altı ay öncesine ait bir adet vesikalık fotoğraf,
  • Sigortası aktifse veya emekliyse sigorta numarası,
  • Çiftçi kütük belgesi (ilgili ziraat odasından temin edilmesi ve muhtar tarafından onaylanması gerekmektedir),
  • İmza sirkülerinin, yetki belgesinin ve vergi levhasının fotokopisi,
  • Tapu kayıt örneği veya tapu fotokopileri (ilçe tapu müdürlükleri tarafından onaylanması gerekmektedir).

ÇİFTÇİLİK BELGESİ NASIL ALINIR?

Tarımsal arazinin içinde bulunduğu il ya da ilçedeki ziraat odaları tarafından verilen çiftçilik belgesini alabilmek için ilk olarak çiftçi adayları, e-Devlet web sitesi aracılığı ile veya internet üzerinden 'çiftçi kayıt formu' kelimeleri ile arama yaparak forma ulaşabilirler. Formun çıktısını alarak doldurduktan sonra Tarım İl Müdürlüğü'ne şahsen başvuru yapan çiftçilerin başvuruları, yönetim kurulu tarafından detaylı bir incelemeye alınmaktadır. İnceleme akabinde görüşler pozitif ise adayların kayıtları aktif hale getirilmekte ve çiftçilik belgeleri kendilerine teslim edilmektedir. Bu noktada kayıt türleri üçe ayrılmaktadır:

Haberin Devamı

-Toprak sahiplerinin başvurusu,
-Toprak kiralayan kimselerin başvurusu,
-Toprak birinci dereceden yakınlarına ait olan kimselerin başvurusu.