Otellerde kimlik fotokopisi dönemi sona erdi

Konaklama tesislerinde rahatsızlık yaratmasına rağmen sürdürülen kimlik fotokopisi uygulaması, vatandaşların yoğun şikayeti üzerine yeniden gündeme taşındı.
Kişisel Verileri Koruma Kurumu’nun Kurul Kararı, Resmi Gazete’de yayımlandı. Karara göre oteller, kimlik bilgilerini doğrulamak amacıyla belgeyi görmek zorunda ancak fotokopisini alamayacak. Mevzuatta fotokopi alma yetkisinin bulunmadığı vurgulanırken, bu uygulamanın ‘gereğinden fazla veri işleme’ niteliği taşıdığı belirtildi.
KİŞİSEL VERİ İHLALİ
Kurul, özellikle eski nüfus cüzdanlarındaki din ve kan grubu gibi özel nitelikli kişisel verilerin kopyalanmasının, açık ihlal olduğuna dikkat çekti. Kimlik bilgilerinin yalnızca kayıt defterine geçirilmesi hukuka uygun kabul edilirken, fotokopi kaydının Kişisel Verileri Koruma Kanunu’na aykırı olduğu resmen duyuruldu. Daha önce alınan fotokopiler imha edilecek. Karar, turizm sektöründe uzun süredir tartışılan uygulamayı sona erdirerek standardı netleştirmiş oldu.
Rekabet Kurulu’ndan kast ajansları ve menajerlik şirketlerine 42 milyon TL ceza
Mayıs ayında en fazla aylık reel getiri mevduat faizinde oldu
Yıllık izin kuralları sil baştan değişti! Yargıtay'dan çalışanları ilgilendiren emsal karar
Altın yeniden yükselir mi? 3 şart var
7 yılını dolduran uzman erbaşlara yüzde 10 kontenjan




