Güneş lekelerine çözüm: Bal, yoğurt ve salatalık

Yaz aylarında cildimiz güneş ışığının zararlı etkilerinden korunmak için pigment sentezini artırıyor ve bu da cilt lekelerine sebep oluyor. Güneş lekelerinden hem korunmak hem de kurtulmak ise aslında çok zor değil. Dermatoloji Uzmanı Dr. Figen Akın leke tedavisi ile ilgili bilinmesi gerekenleri sıraladı

22 Ağustos 2019, Perşembe 10:48 Son Güncelleme:
A A

Yaz sonunda bazı cilt sorunlarının daha sık görüldüğüne dikkat çeken Dermatoloji Uzmanı Dr. Figen Akın, "Yaz döneminde güneşin zararlı etkilerinden cildi korumak için artan melanin pigmenti cilt üzerinde bir kalkan görevi görüyor fakat bu kez cilt lekeleri koyulaşarak daha görünür hale geliyor. Kozmetik olarak hastayı rahatsız eden bu lekelerin tedavisi mümkünse yaz aylarında yapılmamalı. Yapılacaksa da çok dikkatli olunmalı" dedi.

CİLDİ NEMLENDİRMEK ÇOK ÖNEMLİ

CİLDİ NEMLENDİRMEK ÇOK ÖNEMLİ

Yaz aylarında kapatıcı özelliği olmayan, su içeriği daha fazla nemlendiriciler tercih edilmesinin daha doğru olduğunu vurgulayan Dr. Figen Akın, “Böylece ciltten ısı yoluyla buharlaşan suyu geri vermiş oluruz. Güneşten korunmada hem UVA hem de UVB koruyucu ürünleri tercih etmeliyiz” açıklamasında bulundu.



Cildin üstünde manto görevi gören üst tabakanın, soğuk kış aylarında kuruduğunu, bunun da cilt üzerinde pullanmalarla kendini gösterdiğine dikkat çeken Dr. Figen Akın, “Soğuk havalarda cildin nemini artırmak çok önemli. Bunun için de biraz daha yoğun ürünler tercih edilmeli" tavsiyesinde bulundu.


CİLT MASKELERİNE DİKKAT!

CİLT MASKELERİNE DİKKAT!

Tarif üzerine uygulanan maskelerin hassas ciltlerde alerji yapabilme olasılığının oldukça yüksek olduğuna dikkat çeken Akın, “Bu tür maskeleri uygulama öncesinde, öncelikle kulak arkası gibi görünmeyen alanlarda test etmek gerekir. Aynı şekilde vücuda yapılan dövmelerde, kaş kontur şekillendirmelerde de benzer risklerin olduğu unutulmamalı. Cilt hastalıklarında bir doktora danışmak yerine eczanelere danışarak ilaç alma alışkanlığı da hastalık tablosunu bazen daha kötü hale getirebiliyor" açıklamasında bulundu.

GÜN SONUNDA CİLT MUTLAKA TEMİZLENMELİ

GÜN SONUNDA CİLT MUTLAKA TEMİZLENMELİ

Cilt temizliğinin ve cildi makyaj ürünlerinden ve çevre kirliliğinden arındırmanın sağlıklı bir cilt açısından oldukça önemli olduğunu vurgulayan Dr. Figen Akın, “Kullanılan ürünler cilt tipine göre değişebilir. Yağlı ciltler jel, karma ve kuru ciltler yıkanabilen krem formunda temizleme ürünleri kullanabilir. Kızarmaya yatkın hassas ciltler yumuşak, cildi irrite etmeyen köpük tarzında ürünlerle cilt temizliğini yapmalı" ifadelerini kullandı.


Akın, cilt sağlığını olumlu etkileyen besinleri de şöyle sıraladı:

BAL

BAL

Bal, cilt ve vücut sağlığı açısından oldukça önemli bir besin maddesidir. B, C vitamini ve çinko yönünden oldukça zengindir. B vitaminleri cildi nemlendirir, C vitamini cildi güneş lekelerinden korur, cildin kolajen sentezinde rol oynar ve böylece yaşlanma etkilerini geciktirir. İçeriğindeki çinkonun iltihabı giderici etkisi olduğundan sivilce tedavisinde olumlu etkileri vardır.

SALATALIK

SALATALIK

Su içeriği oldukça fazla olan sebzeler arasında sayılan salatalığın da cilde oldukça fazla yararlı etkileri vardır. İçeriğinde B1, B2, B3, B5, B6, folik asit, C vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum ve çinko vardır. Vücutta ödem giderici etkisi olduğundan göz kapaklarındaki şişlik ve morlukları gidermede oldukça etkilidir. Ciltteki gözenekleri gidermede ve cildin sıkılığını artırmada da etkili olduğu biliniyor.

YOĞURT

YOĞURT

Su içeriği oldukça fazla olan sebzeler arasında sayılan salatalığın da cilde oldukça fazla yararlı etkileri vardır. İçeriğinde B1, B2, B3, B5, B6, folik asit, C vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum ve çinko vardır. Vücutta ödem giderici etkisi olduğundan göz kapaklarındaki şişlik ve morlukları gidermede oldukça etkilidir. Ciltteki gözenekleri gidermede ve cildin sıkılığını artırmada da etkili olduğu biliniyor.

CİLT İÇİN SAĞLIKLI ÖNERİLER

CİLT İÇİN SAĞLIKLI ÖNERİLER

* Stresinizi azaltmak hobi edinin, spor yapın.


* Uykunuzu ihmal etmeyin (Cildin kendini en iyi yenilediği zaman aralığı, uykuda geçen süredir. Günde en az 8 saat uyku idealdir.)


*  Sağlıklı beslenin. Bol sebze tüketin.


* Bol sıvı tüketin. Günde en az 8 bardak su için.


* Güneşten etkin korunmaya dikkat edin.


* Belirli bir yaştan sonra antioksidan vitamin takviyeleri yapın. (Yeşil çay, A, C, E vitamini, Ko-enzim Q10, alfa-Lipoik asid, glütatyon vb.)


* Cilt temizliğine ve düzenli nemlendirici kullanmaya dikkat edin.


* Fondöten, pudra gibi kapatıcı ürünleri gereksiz kullanmamaya (özellikle genç yaşlarda) dikkat edin.

Sıradaki haber yükleniyor...