Günlük ihtiyacından fazlasını yemesine izin vermeyin!

Şekeri ve şekerli yiyecekleri hepimiz çok seviyoruz. Çocuklarsa hepimizden çok seviyorlar. Ancak çocuklara fazlaca yedirilen şeker küçük yaştan sağlık problemi yaşamalarına sebep olabilir...

19 Kasım 2018, Pazartesi 09:54
A A
Günlük ihtiyacından fazlasını yemesine izin vermeyin!

GÜNLÜK ŞEKER İHTİYACI 6 ÇAY KAŞIĞI

Amerikan Kalp Derneği çocuklar ve şeker konusunda şu açıklamaları yapıyor. 2-18 yaş aralığındaki çocukların günlük şeker ihtiyacı 25 gram yani 6 çay kaşığı civarında. 2 yaşından küçük çocuklarda ise şeker tüketimi önerilmiyor. Uzmanlara göre erken yaşlarda şeker tüketmeye başlamak obezite, yüksek tansiyon ve tip 2 diyabet riskini artırıyor.

BESİN DEĞERİ OLDUKÇA DÜŞÜK

Şekerler arasında da farklılıklar olduğunu belirten uzmanlar, işlenmiş gıdalar, spor içecekleri, tatlılar ve meyve sularına karşı uyarıyor. Besin değeri oldukça düşük olabilen bu besinlerin tüketimi için acele edilmemesi oldukça önemli.

ŞEKER YERİNE KURU MEYVE

Şeker ihtiyacını ve ödül sistemini gofret veya yumuşak şeker yerine tatlı kuru meyveler, kuruyemişler ile kurgulamak çocuğunuzun gelecekteki yaşamındaki sağlığını desteklemenizi sağlayacaktır.

ÇOCUĞUNUZ ŞEKER İHTİYACINI NASIL KARŞILAYABİLİRSİNİZ?

Şeker ihtiyacı konusunda en büyük kaynağımız meyveler. Meyveli yoğurt hazırlayarak veya kahvaltının yanında taze sıkılmış portakal suyu tüketmesini sağlayarak şeker ihtiyacını karşılayabilirsiniz. İşlenmiş gıdalar yerine evde hazırladığınız granolalı tarifler, meyveli karışımlar ve taze meyve suları tercih edebilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...