Beslenme Ve Diyet Uzmani

Beslenme Ve Diyet Uzmani Haberleri

Kanser hastaları için 8 beslenme önerisi

Kanser hastaları için 8 beslenme önerisi

Gündemin, dünyayı kasıp kavuran corona virüse kilitlendiği bugünlerde, sağlıklı beslenme kanser tedavisi gören hastalar için çok daha fazla önem taşıyor. Ancak bu konuda uzman olmayan kişilerin de öneriler ve yönlendirmelerde bulunması, hastalar ve hasta yakınlarında stres yaratıp, kafa karışıklığına yol açabildiği gibi fayda yerine zarar da verebiliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan, 1-7 Nisan Kanser Haftası kapsamında; onkoloji hastalarına hem tedavi sürecinde hem de corona virüse karşı beslenmede dikkat edilmesi gereken 8 noktayı anlattı ve önerilerde bulundu.
Virüslerden korunmak için yediklerinize dikkat edin

Virüslerden korunmak için yediklerinize dikkat edin

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Kartal, virüslerden korunmak için yediklerimize dikkat edilmesi gerektiğini, diyet yapanların bu dönemde diyetlerini bırakmaları tavsiye etti.
Bağışıklık sistemini güçlendiren kuruyemişler

Bağışıklık sistemini güçlendiren kuruyemişler

Uzmanlar, corona virüs ile mücadelede bağışıklık sisteminin güçlendirilmesin önemli olduğunu dikkat çekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Berrin Yiğit, bağışıklık sistemi güçlendirilmesinde kuruyemişlerin insan vücuduna sağladığı olumlu etkilerden faydalanmak gerektiğini belirterek vücudun virüsle savaşmasını sağlayacak vitaminlerin bulunduğu kuruyemişlerin tüketilmesi gerektiğini ifade etti. İşte bağışıklığı güçlendiren vitaminleri içeren kuruyemişler…
Ergenlikte metabolizma hızını artıran, iştah kesen ve tok tutan sağlıklı beslenme önerileri

Ergenlikte metabolizma hızını artıran, iştah kesen ve tok tutan sağlıklı beslenme önerileri

Uzmanlar, çocukların en savunmasız bir dönemi yaşadığı, hormonal, bilişsel ve duygusal değişikliklerle mücadele ettiği ve büyümenin hızla arttığı ergenlik döneminde, beslenmenin önemine dikkat çekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Zülal Yalçın, ergenlik dönemindeki sağlıksız beslenme alışkanlıklarının yetişkinlikte kronik hastalıklara neden olabileceği konusunda ebeveynleri uyardı.
Tatlı krizinin 6 nedeni ve tatlı krizini önlemenin yolları

Tatlı krizinin 6 nedeni ve tatlı krizini önlemenin yolları

Bazen mutluluktan ya da üzüntüden, bazen dikkati çeken bir reklamla, kimi zaman da kendiliğinden gelen tatlı isteği, kriz haline dönüşebiliyor. Bu isteğin sık sık yaşanması ise kilo alımını kolaylaştırıyor ve genel sağlığı olumsuz etkiliyor. Ancak pek çok kişinin doğru yönetemediği tatlı krizini çikolata kavanozunun sonunu getirmeden ya da evdeki tüm tatlıları bitirmeden aşmak o kadar da zor değil. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Büşra Mutlu, tatlı krizlerini doğru yönetmenin yolları hakkında bilgi verdi.
Çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için 7 doğal yol

Çocukların bağışıklık sistemini güçlendirmek için 7 doğal yol

Bağışıklık sisteminin zayıf olması hastalıklara davetiye çıkarabiliyor. Özellikle okul çağındaki çocuklar sınıf ortamında zaman geçirdiği için enfeksiyon hastalıklarına çok daha kolay yakalanabiliyor. Bağışıklık sistemini güçlendirmenin en önemli yolu ise doğru ve dengeli beslenmeden geçiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilara İsmailoğlu, çocuklarda bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilmesi gereken besinler hakkında bilgi verdi.
Kışın cildi koruyan 10 besin

Kışın cildi koruyan 10 besin

Kış soğuklarına karşı cildinizin nemini koruyup sağlıklı bir görüntü kazandırmak için uyguladığınız bakım kadar, tükettiğiniz besinler de son derece önemli. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Güleryüz, “Bazı besinler içerdikleri bileşikler sayesinde cildi onarmaya katkıda bulunuyor. Sağlıklı ve dengeli beslenerek cildinizin ışıldamasını sağlayabilirsiniz” diyor. Güleryüz, kışın dondurucu soğuklara karşı cildi koruyan ve canlandıran 10 besini anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.
Turşunun faydaları (Haftada 2 gün turşu tüketin)

Turşunun faydaları (Haftada 2 gün turşu tüketin)

Turşu, evde cam kavanozda ve uygun koşullarla yapıldığında sağlık için de son derece yararlı. Ancak içeriğindeki yüksek oranda tuz nedeniyle turşunun her gün ve aşırı miktarda yenilmemesi gerektiğine dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Sıla Bilgili Tokgöz “Sağlıklı kişilerde turşunun haftanın 2 günü, maksimum bir avuç içi kadar tüketimi yeterli gelecektir' diyor.
Vücudu yenileyen 10 besin

Vücudu yenileyen 10 besin

Günlük hayatın koşuşturmasında çoğu zaman beslenmemize gereken özeni göstermiyor, öğünleri geçiştirip sağlıksız yiyecekler tüketebiliyoruz. Ancak sağlıklı beslenmek sağlıklı bir vücudun olmazsa olmazını oluşturuyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Roksi Menase, vücudu yenileyen 10 besini anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.
Aralıklı oruç diyeti nedir?

Aralıklı oruç diyeti nedir?

Son zamanların popüler diyetlerinden olan İntermittent Fasting yani aralıklı oruç diyeti, başka bir deyişle İF diyeti. Yüzyıllardır oruç tutma ibadeti insanlar tarafından icra edilmektedir. Oruç tutan fazla kilolu bireyler ya fazla kilo almaktan yakınırlar ya da kilo kaybederler ve mutlu olurlar. Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Çağatay Öke aralıklı oruç diyeti nedir, aralıklı oruç diyeti nasıl yapılır sorusunun cevaplarını açıkladı.
Vücudu toksinlerden arındıran ve metabolizma hızlandıran öneriler

Vücudu toksinlerden arındıran ve metabolizma hızlandıran öneriler

Beslenme ve Diyet Uzmanı Roksi Menase, vücudu toksinlerden arındırmanın ve metabolizmayı dengelemenin 9 yolunu anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.
Yılbaşında kontrolsüzce yemek yememenize yardımcı olacak 8 kural!

Yılbaşında kontrolsüzce yemek yememenize yardımcı olacak 8 kural!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Öneş sağlıklı yılbaşı sofrasının 8 önemli kuralını anlattı, önemli uyarılarda bulundu. Yeni yılın yaklaşmasıyla bir çok kişi planlarını yaptı ve hazırlıklara başladı. Yılbaşında bir günlük diyeti bozmaktan zarar gelmez diyenler için 8 önemli kural haberimizin detayında.
Kışın kilo almamak için ne yapmalıyım?

Kışın kilo almamak için ne yapmalıyım?

Soğuyan havalar, hareketsizlik gibi faktörler kışın hızlı bir şekilde kilo almamıza neden olur. Bu duruma bir de karanlık havaların mutsuz ve depresif olmamıza neden olduğu ve tatlı gıdaların tüketiminin arttığı da eklenirse kilo alımı şiddetlenebilir. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Öneş kışın kilo almamak için yapılması gerekenleri açıkladı.
Kışın tüketilmesi gereken yiyecekler

Kışın tüketilmesi gereken yiyecekler

Kış aylarında hava sıcaklığının düşmesi ile beraber enerji harcaması da artıyor. Vücudumuz soğuktan kendini koruyabilmek için içeride sürekli çalışmaya ve ısı üretmeye devam ederken, gerekli kaynağı bulamadığında da yorgunluk ve çabuk acıkma kaçınılmaz oluyor Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan, kışın tüketilmesi gereken besinleri açıkladı.
Midye dolma yerken dikkat edilmesi gerekenler

Midye dolma yerken dikkat edilmesi gerekenler

Sokak lezzetlerinin vazgeçilmezleri arasında yer alan midye, dolmasından tavasına; çorbasından pilavına farklı şekillerde tüketilebilirken, midyeden zehirlenme vakalarına da sıkça rastlanabildiğinden dikkatli olunması gerekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Sena Binöz, midye tüketirken çok dikkatli olunması gerektiğini aksi halde gıda zehirlenmeleri başta olmak üzere ciddi sağlık sorunları ile karşılaşılabileceğini belirterek midye tüketirken dikkat edilmesi gerekenleri açıkladı.
Kış hastalıklarından koruyan beslenme alışkanlıkları

Kış hastalıklarından koruyan beslenme alışkanlıkları

Kış mevsiminin gelmesiyle birlikte beslenme düzeninizde yapacağınız değişiklikler bağışıklığınızı güçlendirerek hastalıklardan korunmanıza yardımcı olur. Beslenme ve Diyet Uzmanı Sevil Nas Şan, acı biber, havlıcan ve taze zencefilin vücut ısısını yükseltmede çok etkili besinler olduğuna dikkat çekti
Vücuttaki nikotini temizleyen besinler

Vücuttaki nikotini temizleyen besinler

Sigaranın zararlarını artık herkes biliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Buket Yavuz Koçoğlu sigara içenlerin ve bırakanların mutlaka tüketmesi gereken besinleri açıkladı. Üstelik bu besinler nikotinin hızlı bir şekilde vücuttan atılmasını sağlıyor. İşte nikotini vücudunuzdan hızlıca atmanıza yardımcı olacak besinler…
Çinko nedir, ne işe yarar? Çinko hangi besinlerde bulunur?

Çinko nedir, ne işe yarar? Çinko hangi besinlerde bulunur?

Çinko, büyüme, gelişme ve bağışıklık sistemi için çok önemlidir. Eksikliği bağışıklık sisteminde sorunlara sebebiyet verebilir. Çinko nedir, çinko ne işe yarar? Çinko hangi besinlerde bulunur? Sorularını Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşegül Yavuz açıkladı.
Bağışıklığı güçlendiren besinler

Bağışıklığı güçlendiren besinler

Beslenme örüntümüzün dengeli ve vitamin ile minerallerden zengin olması, zararlı mikroorganizmalara karşı kalkan görevi üstlenen bağışıklık sistemimiz için çok önemli. Dolayısıyla bağışıklık sistemini koruyarak savunma sağlayan antioksidanlar olan A, C, E, D vitaminleri, selenyum, çinko, demir gibi vitamin ve mineralleri içeren besinleri yeterince almak şart” diyor. Ayrıca bazı besinler var ki içerdikleri vitamin ve mineraller nedeniyle ayrı bir öneme sahipler. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşe Sena Binöz kış aylarında soframızda düzenli olarak yer almaları gereken besinleri anlattı, önemli öneriler ve uyarılarda bulundu.
Kış hastalıklarından korunmanın yolları

Kış hastalıklarından korunmanın yolları

"Kış aylarında sağlıklı beslenmenin hastalıklara ve depresyona karşı kalkan olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Duygu Yıldırım, “Kışın su içmek üşümeyi azaltıyor, vücudun ısı dengesi için kadınlar 10, erkekler ise günde 14 bardak su içmeli, günde 10 adet çiğ fındık bağışıklığı güçlendirir, peynir, kuru fasulye, nohut, elma ve muz ise mutluluk hormonlarını arttırır” dedi."