D Vitamini

D Vitamini Haberleri

D vitamini eksikliği MS’i kötüleştiriyor

D vitamini eksikliği MS’i kötüleştiriyor

Genç yetişkinleri etkileyen en yaygın sinir sistemi sorunu olan Multiple Skleroz (MS) ve beslenmenin etkisi üzerine yoğun çalışmalar devam ediyor. Nöroloji Uzmanı Dr. Öğr. Ü. Hakan Şilek, özellikle D vitamini eksikliğin MS hastalığının kötüleşmesinde önemli etkisinin olduğunun saptandığını söyledi.
D vitamini eksikliği COVID-19 hastalarını nasıl etkiliyor?

D vitamini eksikliği COVID-19 hastalarını nasıl etkiliyor?

Çocukların yaz aylarında D vitamini alması kış mevsiminde hastalıklara karşı vücut direncini korumaya yardımcı oluyor. En çok güneşten karşılanan D vitamini yetişkin ve çocuklar için alınması gereken en önemli vitaminlerin başında geliyor. Elif DEMİRTAŞ BİLİR / elif.demirtas@posta.com.tr
Baş dönmesinin sebebi vitamin eksikliği olabilir: Vertigonun nedenleri

Baş dönmesinin sebebi vitamin eksikliği olabilir: Vertigonun nedenleri

Hastaların "dönme hissi" olarak tariflediği vertigonun bir nedeni de vitamin eksikliği. Yapılan son araştırmalara dikkat çeken Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Arzu Tatlıpınar, “Demir eksikliği anemisi, B12 ve D vitamini eksikliği vertigoya neden olmaktadır” dedi. İşte vertigonun nedenleri ve tedavi yöntemleri.
Bilim Kurulu Üyesi Demircan, D vitamini eksikliğinin virüs riskine etkisini açıkladı

Bilim Kurulu Üyesi Demircan, D vitamini eksikliğinin virüs riskine etkisini açıkladı

D vitamini düşük olanlarda corona virüs kaynaklı ölüm oranını yüksek olduğu iddialarını Bilim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ahmet Demircan yanıtladı. Demircan, "D vitamini aldık corona virüs kesilecek" diye bir şey yok.
Evde güneşsiz bronzlaşmak için 3 doğal yöntem

Evde güneşsiz bronzlaşmak için 3 doğal yöntem

Yaklaşık 2 aydır karantinadayız ve maalesef pek çoğumuz D vitamininin eksikliğini hissetmeye başladı bile. Belki hiçbirimiz mayıs ayında bronzlaşma özlemi çekmiyoruz ancak yaz aylarına geldiğimizde evde güneşsiz bronzlaşmanın yöntemlerini aramaya başlayacağız. Peki evde bronzlaşma mümkün mü? Güneşsiz bronzlaşmanın doğal yolları var mı? İşte güneşsiz bronzlaşmanın 3 yöntemi!
D vitamini eksikliği neden olur? D vitamini hangi yiyeceklerde bulunur?

D vitamini eksikliği neden olur? D vitamini hangi yiyeceklerde bulunur?

D vitamini güneş sayesinde elde edebileceğimiz bir vitamin. Kapalı mekanlarda çalışmak ve gün ışığı alımını engelleyen kapalı giysiler, vücutta D vitamini eksikliğine neden oluyor ve birçok hastalığa kapı aralıyor. D vitaminin eksikliği ölümcül sonuçlar doğurabiliyor. D vitaminin faydaları ise saymakla bitmiyor. Peki, D vitamini eksikliği neden olur ve hangi yiyeceklerde bulunur? D vitaminin faydaları neler? İşte tüm detaylar.
D vitamini eksikliği corona virüste ölüm riskini artırıyor

D vitamini eksikliği corona virüste ölüm riskini artırıyor

ABD’de yapılan yeni bir araştırma, o vitaminin eksikliği ile Covid-19 kaynaklı ölüm oranlarının yüksekliği arasında bağ olabileceğini ortaya koydu.
D vitamini eksikliği solunum yolu enfeksiyonu riskini artırıyor

D vitamini eksikliği solunum yolu enfeksiyonu riskini artırıyor

D vitamini eksik olan insanların solunum yolu enfeksiyonuna yakalanma riskinin 2 kat daha fazla olduğu ortaya çıktı. Avustralyalı araştırmacılar, D vitamininin Covid-19’un yol açtığı akut solunum yolu enfeksiyonu riskini azalttığını keşfetti.
Corona virüs salgını döneminde D vitamini almalı mıyım?

Corona virüs salgını döneminde D vitamini almalı mıyım?

İngiltere'de Kamu Sağlığı Ajansı (PHE) insanlara ilkbahar ve yaz ayları boyunca corona virüs karantinası devam ederken günlük D vitamini takviyesi almalarını öneriyor.
Sürekli bedeninde ağrı hissetmenizin nedeni bu

Sürekli bedeninde ağrı hissetmenizin nedeni bu

Doktorların yaptığı araştırma göre D vitamini ile kas eklem ağrısı arasında yakın ilişki olduğunu ortaya çıkardı. Araştırma sonucuna göre kas ve eklem ağrısı yaşayanların yüzde 74'ünde D vitamini eksikliği görüldü.
Yazın cildimize nasıl bakmalıyız?

Yazın cildimize nasıl bakmalıyız?

Yüzümüz yazın güneşte D vitaminini sentezlemeyi sağladığı için çok gerekli bir organdır. Yazın tatile giden hastalarda görülen daha çok güneş altında kalarak çeşitli yanıklar, yüzünde lekeler ve kılcal damarlarda çatlama şeklinde sıkıntılar yaşanmaktadır. Dermatoloji Uzmanı Dr. Sema Artun, "Yazın cildimize nasıl bakmalıyız?" hakkında bilinmesi gerekenleri sizler için anlattı.
Güçlü bağışıklık sistemi için D vitamini şart

Güçlü bağışıklık sistemi için D vitamini şart

Tıbbi Biyokimya Uzmanı Dr. Cevdet Züngün, yeni tip corona virüs başta olmak üzere enfeksiyonların arttığı bir dönemde, virüslerin etkilerine karşı direnci arttırmada bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinin önemli olduğunu söyledi. Dr. Züngün, "D vitamini bağışıklık sistemi için önemli bir role sahiptir. D vitamininin klasik etkileri yanında bağışıklık sisteminde de önemli rol aldığı bilinmektedir" dedi.
Balık yağının faydaları nelerdir? Çocuklarda neye iyi gelir?

Balık yağının faydaları nelerdir? Çocuklarda neye iyi gelir?

Balık yağının insan sağlığına birçok açıdan faydası bulunuyor. Balık yağında bulunan Omega 3 yağ asitleri vücut sağlığı açısından gereklidir. Balık yağı vücudumuz ve beyniniz için önemli bileşenleri barındırır. Tüm çocukların sağlıklı olması ve normal şekilde büyümesi için vitaminlere, minerallere ve diğer besin maddelerine ihtiyacı vardır. Ve tıpkı D vitamini, demir ve kalsiyum gibi, çocuklar da balık yağlarından alabilecekleri eikosapentaenoik asit (EPA) ve dokosaheksaenoik asit (DHA) gibi omega-3 yağ asitlerine ihtiyaç duyarlar. Hem yetişkin bireylerin hem de çocukların omega 3 yağ asitlerine ihtiyacı vardır. Peki, içerisinde bolca omega- 3 yağ asitleri barındıran balık yağının faydaları nelerdir?
B12 vitamini ve D vitamini hakkında tüm bilinmeyenler

B12 vitamini ve D vitamini hakkında tüm bilinmeyenler

Yeterli B12 ve D vitamini sağlıklı bir şekilde yaşayabilmemiz açısından oldukça önemlidir. B12 hücrelerimizde DNA yapılanmasına yardımcı olur. D vitamini ise kemik erimesini önler, vücudun virüslerle savaşmasına yardımcı olur. Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım, B12 ve D vitamini ile ilgili mutlaka bilinmesi gerekenleri açıkladı.
D vitamini takviyesini kimler almalı?

D vitamini takviyesini kimler almalı?

Yüksek dozda D vitamini alımının daha fazla fayda sağlamadığı aksine vücuda zararı olabileceği ifade ediliyor. Dr. Öğr. Üyesi Murat Doğan, “Çoğu insanda yüksek dozlar gereksizdir ve potansiyel olarak zararlıdır. Yeterli olup olmadığından endişe ediyorsanız, günde 1000 IU gibi küçük veya orta miktarda D vitamini almak mantıklıdır” dedi.
Kemik erimesi D vitamini eksikliği nedeniyle olabilir

Kemik erimesi D vitamini eksikliği nedeniyle olabilir

Bilimsel araştırmalar, ülkemiz dahil dünya genelinde salgın şeklinde bir D vitamini eksikliği yaşandığını kanıtlıyor. Vücudun genel sağlığı üzerindeki olumsuz etkileri çarpıcı bir şekilde ortaya konan D vitamini, özellikle menopoz sonrası kadınlarda ve ileri yaşlarda görülen osteoporoz, kırık ve düşmelerde başlıca risk faktörü olarak tanımlanıyor. Yaşlılarda D vitamininin deride yapımının ve bağırsaklarda emiliminin azaldığına dikkat çeken Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu, çözüm olarak D vitamini ile zenginleştirilmiş peynir tüketilmesini öneriyor.
Hareket etmeyen çocuklarda hastalık riski artıyor

Hareket etmeyen çocuklarda hastalık riski artıyor

Çocukların sağlıklı büyümesi, bedensel ve ruhsal açıdan sağlıklı olabilmesi için doğal ortamlara ihtiyacı var. Hızlı ve düzensiz kentleşme nedeniyle çocukların kendilerine oyun alanı bulamıyor. Prof. Dr. Seçil Günher Arıca, yeterince hareket özgürlüğü bulamayan çocuklarda, obezite, D vitamini eksikliği, bağışıklık sisteminin baskılanması, internet bağımlılığı, öz güven eksikliği ve pek çok ruhsal problemin görülebileceğini söyledi.
Soğuk hava kanseri tetikliyor

Soğuk hava kanseri tetikliyor

Onkoloji Uzmanı Prof. Dr. Hakan Karagöl, bu farklılığın neden kaynaklandığının tam olarak belirlenemediğini ancak çalışmayı yapan araştırma ekibinin, D vitamini eksikliği ve yağışla birlikte topraktaki minerallerin yoğunluklarının değişmesinin etkili olabileceğini düşündüklerini bildirdi.
Bebeklerde ek gıdaya ne zaman geçilmeli? Ek gıdaya geçişte ilk ne verilmeli?

Bebeklerde ek gıdaya ne zaman geçilmeli? Ek gıdaya geçişte ilk ne verilmeli?

Anne sütü D vitamini haricinde ilk 6 ayda bebeğin tüm ihtiyaçlarını karşılayan mucizevi bir besindir. Emziren anneler için bebeklerini sütten ne zaman kesmeleri gerektiği konusu kafa karıştırıcıdır. Uzmanlar bebeklerin 4 aylık oluncaya kadar sadece anne sütü ile beslenmesi gerektiğini söylüyor ve anne sütünün yetmediği düşüncesiyle 6 aydan önce ek gıdaya başlatılmaması konusunda anneleri uyarıyor. Peki, Bebeklerde ek gıdaya ne zaman geçilmeli? Ek gıdaya geçişte ilk ne verilmeli? Anne sütü kaç yaşına kadar verilmeli? Bebek emzirme süresi ne kadar olmalı? Anne sütü nasıl saklanır? Dondurulmuş anne sütü nasıl kullanılır? Çocuk Hastalıkları Uzmanı Dr. Songül Tarkan anne sütü ile ilgili merak edilenleri anlattı.
D vitamini eksikliği nasıl giderilir?

D vitamini eksikliği nasıl giderilir?

D vitamini eksikliği, cinsiyet fark etmeksizin her yaşta gördüğümüz bir durumdur. Bu eksikliği önleyebilmek için tedbirler alırsak sonuçlarını hafifletebiliriz. ‘’ D vitamini eksikliği tedavisi nasıl olmalı, ‘’D vitamini içeren besinler nelerdir’’ sorularına Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuğba Günal cevap niteliğinde önemli açıklamalarda bulundu.