Karbonhidrat

Karbonhidrat Haberleri

Emziren köpekler nasıl beslenmelidir?

Emziren köpekler nasıl beslenmelidir?

Emziren köpeklerde protein karbonhidrat ve mineral desteğine dikkat edilmelidir. Özellikle 6-7 yavru doğuran annenin süt yapması gerektiği için sıvı gıdalarla özel mamalar kullanması gerekir. Veteriner Hekim Samet Çetinkaya emziren köpekler hakkında bilgi verdi.
Hamilelikte yaşanan kabızlık için ne yapılmalıdır?

Hamilelikte yaşanan kabızlık için ne yapılmalıdır?

Hamilelikte yaşanan kabızlık sorununa ilişkin Dr. Taner Usta şunları söyledi. Lifli gıdaların tercih edilmesi kabızlığı göreceli olarak azaltabilir. Et ve karbonhidrat tüketimi kontrollü şekilde yapılmalı ve lifli besinlerden de destek alınmalıdır.
Düşük yağlı ve düşük karbonhidratlı diyet erken ölüme neden olabilir

Düşük yağlı ve düşük karbonhidratlı diyet erken ölüme neden olabilir

Düşük karbonhidratlı ve az yağlı diyetler basit ve popülerdir. Yüksek karbonhidrat diyetleri daha fazla inflamasyon ve insülin direncine bağlıdır ve yüksek yağlı diyetler yüksek kolesterol ve kötü kardiyovasküler sağlığa yol açabilir. Ancak yeni bir Harvard Üniversitesi araştırması, düşük karbonhidratlı ve az yağlı diyetlerin insan ömrünü uzatmadığını buldu. Hatta bu diyeti takip edenlerin düşük kaliteli besinler nedeniyle yüksek ölüm riskiyle karşı karşıya olduğu keşfedildi.
Tatlı krizi susuzluk sinyali olabilir

Tatlı krizi susuzluk sinyali olabilir

Vücudun alması gereken karbonhidrat miktarı yaş, boy, kilo ve fiziksel aktivite gibi özelliklerine göre değişebiliyor. Tahıllar, kuru baklagiller, süt ve süt ürünleri, meyve ve sebzelerin kompleks karbonhidrat grubunda olup, enerji ihtiyacının yüzde 50-60’ını oluşturduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Örnek, “Şeker içeren yiyecek ve içeceklere aslında ihtiyacımız yok. Çay şekeri, mısır şurubu, glikoz şurubu gibi basit karbonhidratlı şekerleri günde 1-2 yemek kaşığını aşacak şekilde tüketiyorsak fazla şeker alıyoruz demektir. Tatlı yeme hissi vücudun susama sinyali olabilir dolasıyla o an geldiğinde önce su içilmesini tavsiye ediyoruz” dedi.
Düşük karbonhidrat diyeti ile kilonuzu koruyun

Düşük karbonhidrat diyeti ile kilonuzu koruyun

Kilo kaybını korumanın anahtarı, yüksek karbonhidratlı gıdaların yerini daha sağlıklı alternatiflere bırakmak olabilir.
Kilo almadan içinizi ısıtacak 10 lezzet önerisi

Kilo almadan içinizi ısıtacak 10 lezzet önerisi

Soğuk, yağmurlu ve kasvetli günlerde canımız hamur işi ve tatlı gibi yüksek karbonhidratlı gıdaları daha çok istiyor. Bunun nedeni havalar soğudukça vücut ısımızı koruyabilmek için daha çok enerjiye ihtiyaç duymamız. Ancak dikkat etmezsek bu besinler hızla kilo aldırabiliyor. Çözüm ise hem iç ısıtacak hem de vücudu yağlandırmayacak gıdalara yönelmekte. Herbalife Beslenme Danışma Kurulu Üyesi Prof. Dr. İsmet Tamer bu gıdaları açıklıyor.
Pesto soslu makarna tarifi: Pesto soslu makarna nasıl yapılır?

Pesto soslu makarna tarifi: Pesto soslu makarna nasıl yapılır?

Karbonhidrat bakımından oldukça zengin olan pesto soslu makarna tarifi aynı zamanda oldukça lezzetli bir öğün. Evde kolaylıkla yapabileceğiniz pesto soslu makarna tarifini, sevdiklerinize şık sunumlar eşliğinde ikram edebilirsiniz. Pesto soslu makarna tarifi arıyor yada pesto soslu makarna nasıl yapılır merak ediyorsanız "pesto soslu makarna tarifi, pesto soslu makarna nasıl yapılır" haberimize göz atın.
Sebzeli makarna tarifi: Sebzeli makarna nasıl yapılır?

Sebzeli makarna tarifi: Sebzeli makarna nasıl yapılır?

Karbonhidrat bakımından oldukça zengin olan sebzeli makarna tarifi aynı zamanda oldukça lezzetli bir öğün. Evde kolaylıkla yapabileceğiniz sebzeli makarna tarifini, sevdiklerinize şık sunumlar eşliğinde ikram edebilirsiniz. Sebzeli makarna tarifi arıyor yada sebzeli makarna nasıl yapılır merak ediyorsanız "sebzeli makarna tarifi, sebzeli makarna nasıl yapılır" haberimize göz atın.
Fırında makarna tarifi: Fırında makarna nasıl yapılır?

Fırında makarna tarifi: Fırında makarna nasıl yapılır?

Karbonhidrat bakımından oldukça zengin olan fırında makarna tarifi aynı zamanda oldukça lezzetli bir öğün. Evde kolaylıkla yapabileceğiniz fırında makarna tarifini, sevdiklerinize şık sunumlar eşliğinde ikram edebilirsiniz. Fırında makarna tarifi arıyor yada fırında makarna nasıl yapılır merak ediyorsanız "fırında makarna tarifi, fırında makarna nasıl yapılır" haberimize bir göz atın.
Kahvaltı yapmak daha fazla karbonhidrat yakmaya yardımcı oluyor

Kahvaltı yapmak daha fazla karbonhidrat yakmaya yardımcı oluyor

Yapılan araştırma, kahvaltı yapmakla ilgili ilginç bir gerçeği ortaya çıkardı. Spordan önce kahvaltı yapmak, vücudunuzun daha fazla karbonhidrat yakmasına ve yiyecekleri daha hızlı sindirmesine yardımcı oluyor. İşte sabah spor salonuna gitmeden önce bilmeniz gerekenler.
Irritabl bağırsak sendromu ve fodmap diyeti

Irritabl bağırsak sendromu ve fodmap diyeti

Irrıtabl Bağırsak Sendromu olan bazı bireyler bu karbonhidratları sindirirken zorluk yaşayabilir. Sindirilemeyen bu karbonhidratlardan fakir besinleri içeren diyete ise fodmap diyeti denir. Diyetisyen Tuğçe Yardal Irritabl bağırsak sendromu ve fodmap diyeti hakkında bilgi verdi. Detaylar haberimizde.
Gebelikte kilo kontrolü için ne yapılmalı? Hamileler nasıl beslenmeli? Gebelikte kaç kilo alınmalı?

Gebelikte kilo kontrolü için ne yapılmalı? Hamileler nasıl beslenmeli? Gebelikte kaç kilo alınmalı?

Gebelikte kilo almamak için bazı kurallara uymak ve alışmak zor olabilir. Özellikle de hayatınızda karbonhidratları sıklıkla tüketiyorsanız. Gebelikte bazen de çevredeki insanlar da bizi yemeğe teşvik eder. Ancak gebelikte çok fazla kilo almak erken doğum riskini ve doğum komplikasyonlarını artırabilir. Peki, Gebelikte kilo kontrolü için ne yapılmalı? Hamileler nasıl beslenmeli? Gebelikte nelerden uzak durulmalı? Gebelikte kaç kilo alınmalı? Gebelikte hangi ayda kaç kilo alınmalı? Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Nihal Çetin gebelikte kilo kontrolü ve beslenme konusunda bilgi verdi.
Glisemik indeksi diyeti nasıl yapılır? Glisemik indeksi diyeti örneği

Glisemik indeksi diyeti nasıl yapılır? Glisemik indeksi diyeti örneği

Glisemik indeksi diyeti kan şekerinin düzenlenmesi için yapılan bir diyet programıdır. Glisemik indeksi karbonhidrat içeren besinlerin kandaki şekeri nasıl arttırdığını ölçer. Glisemik indeksi diyeti hakkında yeterince bilgi sahibi değilseniz glisemik indeksi diyeti nasıl yapılır, glisemik indeksi diyeti örneğinden yeterince bilgi sahibi olabilirsiniz.
Metabolizma hızlandıran baharatlar nelerdir?

Metabolizma hızlandıran baharatlar nelerdir?

Kış mevsiminde azalan aktivite, uzayan geceler ile birlikte geç yenen yemekler, daha çok karbonhidrat ve yağ tüketimi ve azalan su içme ihtiyacına bağlı olarak metabolizmamız yavaşlar. Metabolizmayı canlandırmak için baharatların gücünden yararlanın. Diyetisyen Dilara Demirkan metabolizma hızlandıran baharatları açıkladı.
Karbonhidrat nedir? Karbonhidrat hangi besinlerde bulunur?

Karbonhidrat nedir? Karbonhidrat hangi besinlerde bulunur?

Karbonhidratlar enerji ihtiyacımızı karşılayan en temel besin maddeleridir. Dengeli beslenmede günlük enerji ihtiyacımızın ortalama yarısını karbonhidratlar karşılar. Yeterli karbonhidrat tüketilmezse vücudun dengesi bozulur ve farklı problemlerle karşılaşabiliriz. Eğer " karbonhidrat nedir, karbonhidrat hangi besinlerle bulunur " sorularına yanıt arıyorsanız cevabı haberimizde.
Ketojenik diyet zekâ geriliğine neden olur mu?

Ketojenik diyet zekâ geriliğine neden olur mu?

Diyetisyen Hatice Kübra Bayer, ketojenik diyetin, yüksek yağlı beslenme, yetersiz posa alımı nedeniyle kalp damar hastalıkları açısından riskli olduğunu söyleyerek, “Ayrıca düşük karbonhidrat içeriğinden bilişsel fonksiyonlarda yavaşlama ve zeka geriliğine yol açabilir “dedi.
Ketojenik diyetin artı ve eksileri

Ketojenik diyetin artı ve eksileri

Günümüzde ince ve fit görünme isteğiyle çoğu kişi gerek arkadaş çevresinden gerekse internetten elde ettikleri bilgilerle sağlıklarını tehdit edebilecek diyet programları uygulayabiliyor. Son dönemde öne çıkan diyetlerden biri de, yüksek proteinli düşük karbonhidrat içeren ketojenik diyet! Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayça Güleryüz, ketojenik diyeti, olumlu ve olumsuz yanlarını, kimlerin bu diyetten kaçınması gerektiğini anlattı; önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.
'Günde 200 gramdan az karbonhidrat tüketenler risk altında'

'Günde 200 gramdan az karbonhidrat tüketenler risk altında'

Kardiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Muzaffer Değertekin, Avrupa Kardiyoloji Derneği toplantısının detaylarına dikkat çekti. Araştırmalar sonucu uzun yıllar düşük karbonhidrat tüketiminin kalp hastalığı riskini yüzde 20 oranında artırdığını belirten Değertekin, "25 bin kişi 10 yıl boyunca takip edildi. Çalışmaya göre kalp hastalıklarından korunmak için günlük karbonhidrat tüketiminin 200 gramın altına düşmemesi gerekiyor" dedi.
İnsan ömrünü uzatacağı iddia edildi

İnsan ömrünü uzatacağı iddia edildi

Son yapılan bilimsel çalışmalara göre düşük miktarda karbonhidrat içeren ketojenik tip beslenmenin insan ömrünü artırabileceği iddia edildi.
Proteinler hakkında hiç bilmediğiniz gerçekler!

Proteinler hakkında hiç bilmediğiniz gerçekler!

Vücudumuzun yapı taşlarından olan protein özellikle son yıllarda protein ağırlıklı diyetlerin gündeme gelmesiyle daha çok merak edilir hale geldi. Bu tür diyetlerin bazı hastalıkların tedavisinde ihtiyaç üzerine ortaya çıktığını söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Bihter Nurten Pala, “Sanılanın aksine protein, vücutta karbonhidrat ve yağlar gibi depolanmaz ve fazla tüketildiğinde yağa çevrilir, yağ olarak depolanır” diyor. Günlük protein tüketiminin ne kadar olması gerektiği, sağlıklı protein kavramı gibi birçok konuda önemli bilgiler veriyor