Omurga

Omurga Haberleri

Sırt için rahatlatıcı yoga hareketleri

Sırt için rahatlatıcı yoga hareketleri

Günlük hayatta fark etmeden sıktığımız, sıkıştırdığımız bedenimizin belirgin bazı alanlarını rahatlatmak üzere yoga çalışmalarımıza devam ediyoruz. Sırtımızda yer alan kaslar, kemikler ve kuyruk sokumundan başlayıp ense köküne kadar uzanan ve tam olarak sırtın ortasından geçen omurgamız bizi ayakta tutar, eğilip kalkmamızı sağlar, koşup yürümemize destek olur, oturmamızı mümkün kılar. Bu videomuzda Yogabiz.pro uzmanı Nilüfer Eyiişleyen ile sırt için rahatlatıcı yoga hareketlerini bir araya getirdik.
Doğada ender görülen vaşak ve yavruları

Doğada ender görülen vaşak ve yavruları

Orta büyüklükte etçil bir omurgalı olan vaşak, yabani hayvan türü olarak biliniyor. Kediye olan benzerliği ile bilinen vaşak, kediden 5-6 kat daha fazla ağır. En az 18 en çok da 25 kilo ağırlığa sahip vaşaklar insanlarla karşılaşmayı pek sevmezler. Bu nedenle doğada ender görülürler...
'Online eğitim' sürecinde çocukların sağlığını tehdit eden 10 sorun

'Online eğitim' sürecinde çocukların sağlığını tehdit eden 10 sorun

Yüzyılın salgın hastalığı Covid-19 ile mücadele sürecinde halen çoğu öğrenci evden online eğitim görmeye devam ederken, özellikle ilk ve ortaokul çocuklarının evde geçirdikleri uzun saatler ebeveynlere başlı başına sorumluluklar yüklüyor. Zira bu süreçte çocuklarda bazı kurallara dikkat edilmezse ileride çok ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşılabilir! İşte; sürekli atıştırma isteği ve hareketsizlik nedeniyle obezite riskinden omurga ve göz sağlığına, uyku düzensizliğinden alerjiye, işitmeden kardeş kıskançlığına, alerjiden duygusal boşluğa dek çocukları tehdit eden 10 sorunu Acıbadem Fulya Hastanesi’nden 10 hekim anlattı, önemli uyarılar ve önerilerde bulundu.
Corona virüsten sonra şikayetler arttı

Corona virüsten sonra şikayetler arttı

Corona virüs ile mücadele ettiğimiz bu günlerde, gelen tedbirler kapsamında birçok kişi hareketsiz kalmanın ve kilo almanın bir sonucu olarak bel ağrılarından yakınmaya başladı. Omurga kaslarının vücudumuzu taşıyabilmesi ve günlük aktivitelerimizi zorlanmadan yapabilmemiz için güçlü olması gerekmektedir.
Detoks etkili yoga çalışması

Detoks etkili yoga çalışması

Bu video çalışmamızda Yoga ve Meditasyon Eğitmeni Nilüfer Eyiişleyen ile burgular üzerinde durduk. Burguların etkisini omurgamızda ve iç organlarımızda yoğun olarak hissederiz. Burgular sayesinde omurgamız doğal hareket kabiliyetine kavuşur ve iç organlarımızdaki dolaşım canlanır.
Kalça rahatlatıcı yoga pratiği – Bölüm 1

Kalça rahatlatıcı yoga pratiği – Bölüm 1

Görüntülü toplantılar, telefon çağrıları, e-posta trafiği derken masa başından kalkamadınız. Bu nedenle de özellikle bacak-kalça-bel-omurga bölgenizde bazı ağrılar oluşabilir. Peki kalça rahatlatıcı yoga hareketleri nasıl yapılır?
Anne-babalar dikkat: Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor!

Anne-babalar dikkat: Oyun bağımlılığı kamburlaştırıyor!

Oyun bağımlılığı gelişme çağındaki çocukları ve gençleri sadece zihinsel olarak değil, ortopedik açıdan da olumsuz etkiliyor. Uzun süreli duruş bozukluklarının kas gücünün azalmasına ve vücudun estetik olarak bozulmasına neden olduğunu belirten uzmanlar, “Yalancı kamburluk” denilen durumun ortaya çıktığına dikkat çekiyor. Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Dr. Abdullah Şarlak, oyun bağımlılığının ve uzun süreli elektronik cihazlar kullanmanın omurga sağlığını olumsuz etkilediğine dikkat çekti.
Sağlıklı bir omurga için ne yapmalıyız?

Sağlıklı bir omurga için ne yapmalıyız?

Çabuk yorulmamak, boyun, sırt ve bel ağrılarından kurtulmak, sağlam ve sağlıklı bir görünüme kavuşmak için sağlıklı bir omurga çok önemli. Bel, sırt ve boyun ağrılarından zaman zaman hepimiz şikayet ediyoruz. Bunun temel nedenleri arasında omurgamıza aşırı yüklenmek ve omurgamızı yormak var. Peki sağlıklı bir omurga için ne yapmalıyız?
Hamilelikte folik asiti ihmal etmeyin! Bebek için hayati önemi var

Hamilelikte folik asiti ihmal etmeyin! Bebek için hayati önemi var

Hamilelikte folik asit kullanılmaması bebeklerde nöral tüp kusurlarına yol açabiliyor. Hamile kalmadan üç ay önce ve hamileliğin ilk üç ayında folik asit kullanımı bebek için hayati önem taşıyor. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Ayşe Solaroğlu, vücut tarafından üretilmeyen folik asite hamilelik sırasında normalden daha fazla ihtiyaç duyulduğunu söyledi.
Boyun düzleşmesi nedir? Boyun düzleşmesi belirtileri nelerdir?

Boyun düzleşmesi nedir? Boyun düzleşmesi belirtileri nelerdir?

Boyun düzleşmesi halk arasında oldukça sık rastlanan bir rahatsızlıktır. Boyun düzleşmesinin birçok nedeni olabileceği gibi bir çok belirtisi de olabilir. Peki, boyun düzleşmesi nedir? Boyun düzleşmesi belirtileri nelerdir? Boyun düzleşmesi tedavisi nasıl yapılır? Yrd. Doç. Dr. İbrahim Halil Ural, konu hakkında detaylı bilgi verdi.
Omurga kırığı tedavisinde bilinmeyenler

Omurga kırığı tedavisinde bilinmeyenler

Omurga kırığı tedavisinde bilinmeyenler
Omurga egzersizlerinde doğru bilinen yanlışlar

Omurga egzersizlerinde doğru bilinen yanlışlar

Hem stresten hem de hareketsiz kalmaktan hızla etkilenen bel bölgesi, bize evde kaldığımız zamanı zehir edebilir. Evimizin ‘uygunsuz’ koşullarında mesai yapmak, sadece ekranlar aracılığıyla sosyalleşebilmek, yanlış oturma pozisyonu, hareketsizlik, güneşsizlik... Salgınla beraber bunlar da hayatımıza girdi. Bu problemlerin uzun vadede yaratabileceği olumsuzluklara karşı önlem almak şart. Omurga sağlığı düzenli egzersizlerle sağlanabilir. Ancak omurga ve sırt egzersizlerini bilinçli yapmak, kendimize zarar vermek sakatlanmaların önüne geçmek için çok önemli. İşte omurga sağlığına dair doğru bildiğini 7 yanlış ve yapılması gerekenler!
Kamburluğa karşı 12 basit egzersiz

Kamburluğa karşı 12 basit egzersiz

Kambur olmak hem omurga ve sırttaki problemleri tetikleyen hem de kişiyi olduğundan yaşlı ve şişman gösteren ciddi bir sağlık problemidir. Kamburluğun nedeni yanlış duruştan kaynaklabileceği gibi, genetik de olabilir. Sırt bölgenizdeki normal eğrilik 25-40 derecedir. Fakat sırtınızda 45-75 derece arasında bir yamukluk varsa kamburluk (kifoz) riskiniz var demektir. Doğuştan bir kamburluğa sahipseniz cerrahi müdahale gerekebilir. Eğer doğuştan olmayan bir nedenden dolayı kamburluk yaşıyorsanız tedavisi mümkün. Düzenli egzersizler yaparak ve ergonomik düzenlemelere giderek kamburluk riskinizi azaltabilir, oluşan kamburluğunuzu doğru egzersizlerle çözüme kabuşturabilirsiniz.. Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa, kamburluk için yapabileceğiniz basit egzersizler hakkında şu bilgileri verdi:
Çocuk omurgasından çanta yapan tasarımcıya tepki yağdı

Çocuk omurgasından çanta yapan tasarımcıya tepki yağdı

Endonezya'da bir moda tasarımcısı, timsah dili ve çocuk omurgasından çanta tasarladı. Omurganın Kanada'dan satın alındığı söylenirken sosyal medyada tasarımcıya büyük tepki yağdı. Tasarımcının paylaştığı görüntülerden omurganın gerçekten bir insana ait olduğu tespit edildi.
Evden çalışırken boyun ağrılarını önlemenin 7 yolu

Evden çalışırken boyun ağrılarını önlemenin 7 yolu

Corona virus salgını nedeniyle binlerce kişi evden çalışıyor. Evden çalışmanın psikolojik zorluklarının yanı sıra fiziksel problemler yaratabileceğine de dikkat çeken Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı, Kayropraktist Prof. Dr. Semih Akı, “Boyun ve omurga sağlığı açısından bilgisayar ekranının üst kenarı, göz hizasında ya da biraz altında olacak şekilde düzenlenmeli ve telefon kafa ve boyun arasına sıkıştırılmamalı, kulaklık kullanılmalı” önerisinde bulundu.
Karantina günlerinde evde spor – 11 Nisan omurga sağlığı

Karantina günlerinde evde spor – 11 Nisan omurga sağlığı

Bugün pilates, zumba ve fitness eğitmeni Şenay İşseven ile evde spor serimizde omurga sağlığı için çok önemli olan ekstansiyon, geri esneme hareketlerimiz var. Gün içerisinde, masa başı işlerde, direksiyonda, TV karşısında yaptığımız öne kapanma duruşunu dengeleyecek, sırtın üst kısmını güçlendiren ve esneten 4 hareketimiz için ayıracağınız zaman 5 dakika.
10 soruda omurga sağlığı

10 soruda omurga sağlığı

10 soruda omurga sağlığı
Karantina günlerinde evde spor – 2 Nisan omurga sağlığı

Karantina günlerinde evde spor – 2 Nisan omurga sağlığı

Bugün pilates, zumba ve fitness eğitmeni Şenay İşseven ile evde spor serimizde omurga sağlığı için çok önemli olan ekstansiyon, geri esneme hareketlerimiz var. Gün içerisinde, masa başı işlerde, direksiyonda, TV karşısında yaptığımız öne kapanma duruşunu dengeleyecek, sırtın üst kısmını güçlendiren ve esneten 4 hareketimiz için ayıracağınız zaman 5 dakika. Hareketleri uygularken karın kaslarınızı sıkı tutun ve kalçanızı yere bastırın.
Aşırı stres omurga ağrılarına sebep olabilir

Aşırı stres omurga ağrılarına sebep olabilir

Stres ve bel ağrısı arasında güçlü bir bağlantı var. Stres, stres hormonlarının salgılanmasına sebep olur. Stres hormonları ağrının algılanmasını arttırır. Stres hormonları kasların sertleşmesine sebep ve sertleşen kaslarda ağrılı spazmlar oluşur. Bel, sırt ve boyun kasları strese karşı oldukça hassas. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Profesör Dr. Turan Uslu stres ve omurga ağrıları arasındaki bağlantı hakkında bilgi verdi.
Karantina günlerinde evde spor - 27 Mart fonksiyonel antrenman

Karantina günlerinde evde spor - 27 Mart fonksiyonel antrenman

Kan dolaşımınızı hızlandıracak, omurganızı rahatlatacak, sizi esnetecek bir akışımız var. Müziği açın, derin nefes alın ve akışa bırakın. Fleksiyon, ekstansiyon, rotasyon, lateral fleksiyon, mobilite, stabilite, güçlenme, esneme... Bu videomuzda pilates, zumba ve fitness eğitmeni Şenay İşseven ile 5 dakikada vücudumuzu esnetiyoruz.