Porsiyon

Porsiyon Haberleri

Diyetinizde gönül rahatlığıyla yer açacağınız 10 az şekerli meyve

Diyetinizde gönül rahatlığıyla yer açacağınız 10 az şekerli meyve

Şeker oranı, diyet yaparken en dikkat ettiğimiz, hatta bazılarımızın takıntı derecesinde dikkat ettiği kriterlerden biri. Etrafınızda şöyle bir diyet yapanları düşünün, yana döne az şekerli tatlı arayanlar, şeker oranı yüksek meyveleri yemeyenler... Aslında iyi yapıyorlar, çoğu zaman meyveleri masum görüp özellikle yazın aşırıya kaçabiliyoruz. 'Bir porsiyon meyve' ne demek ayırdına varamıyoruz. İşte diyetinizde gönül rahatlığıyla yer açacağınız şeker oranı düşük 10 meyve!
İri göğüslü kadınlara 6 giyim tüyosu

İri göğüslü kadınlara 6 giyim tüyosu

Göğsü büyük kadınlar nasıl abiye giymeli? sık sık sorulsa da, "Üst bedeni iri kadınlar nasıl giyinmeli?" sorusu daha isabetlidir. Büyük göğüslüler için giyinmek, küçük göğüslülere göre daha zor olabiliyor. Büyük göğüslerde frikik verme ihtimali artıyor. İri göğüslü kadınların, hem daha az frikik, hem daha doğru bir proporsiyon, hem de daha rahat etmeleri için giymeleri gereken bazı parçalar ön plana çıkıyor. İşte, iri göğüslü kadınlara 6 giyim tüyosu!
Karantina günlerine özel beslenme önerileri

Karantina günlerine özel beslenme önerileri

Diyetisyen Neşe Ceylan Zengin, yeni tip corona virüs (Kovid-19) salgını nedeniyle evde kalmak zorunda olan profesyonel sporculara öğün sayısı yerine yemeklerinin porsiyonlarını azaltmaları tavsiyesinde bulundu.
Diyetsiz kilo verme yöntemleri

Diyetsiz kilo verme yöntemleri

Covid-19 salgını nedeniyle evden çıkmadığımız günlerde hareketsiz kalmamızın yanı sıra tüm motivasyonu da mutfakta buluyoruz. Bu süreçte kilo veremesek de almamak tek isteğimiz. Ancak diyetsiz kilo vermek, bir beslenme programına bağlı kalmamak, rejim yapmadan zayıflamak hepimizin hayali. İşte küçük önlemlerle diyetsiz nasıl kilo veririm diyorsanız birkaç ufak tüyo.
Günde üç porsiyondan az meyve ve sebze tüketiyorsanız risk altındasınız

Günde üç porsiyondan az meyve ve sebze tüketiyorsanız risk altındasınız

Kanada’da yürütülen araştırma sonuçlarına göre; günde üç porsiyondan az meyve ve sebze tüketenlerde anksiyete bozukluğu oranı daha yüksek.
Balık yağının oksidasyon riskini ortadan kaldırabilirsiniz

Balık yağının oksidasyon riskini ortadan kaldırabilirsiniz

Omega 3 yağ asitleri vücudumuz için dışarıdan almak zorunda olduğumuz, elzem yağ asitlerindendir. Besinlerle tüketeceğimiz en güçlü kaynağı ise balıktır. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) haftada 2 porsiyon balık tüketmeyi önerir. Ancak birçoğumuz bu hedefe dahi ulaşamazken, haftada 2 kez balık tüketenlerde bile yetersizlikler görülebilir. Bu gibi durumlarda dışarıdan balık yağı takviyesi alınabilir.
ESPRESSO kahve nasıl yapılır?

ESPRESSO kahve nasıl yapılır?

Posta TV kahve serisine “espresso” ile devam ediyor. Küçük porsiyonlarda servis edilen bu sert kahve, günümüzde eskisi kadar tercih edilmiyor zannedilse de aslında bu pek de gerçeği yansıtmıyor. Neden mi? Çünkü çokça tercih edilen capuccino, mocha ve americano gibi kahveler temelinde espresso bazlı sütlü kahvelerdir. Peki tadı Türk kahvesini anımsatan sert içimli bu lezzet nasıl yapılıyor? Barista Yasin Yardım’ın anlatımıyla espresso kahve yapımı videomuzda.
Şifa kaynağı aşure yerken dikkat

Şifa kaynağı aşure yerken dikkat

Dyt. Yıldız Melek Aksoylu, protein zengini aşurenin yüksek enerji ihtiyacı olanlar için destek olabileceğini belirterek, "Kilo almak isteyenler içinde oldukça sağlıklı bir besin deposudur. Obezite problemi veya kronik rahatsızlığı olanlar dikkatli tüketmelidirler. Diyabeti olan bireyler içeriğinde az şeker kullanmalı ve porsiyon ölçüsüne dikkat etmelidirler" dedi.
Hangi meyveden ne kadar tüketmeliyiz?

Hangi meyveden ne kadar tüketmeliyiz?

Yaz aylarının gelmesiyle beraber kış boyunca tadını özlediğimiz meyve ve sebzeler tezgâhlardaki yerlerini almaya başlar. Renkler le oldukça lezzetli görünen meyveler masum ve sağlıklı besinler olmasına rağmen tüketiminde aşırıya kaçılması durumunda zararlı da olabiliyor. Bu noktada diyabet gibi kronik hastalıkları olanların daha da dikkatli davranması gerekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan, yaz meyvelerinin faydalarını anlatarak hangi meyveden ne kadar yenmesi gerektiği konusunda önerilerde bulundu.
Kakao kalbi koruyor!

Kakao kalbi koruyor!

Kalp hastalıklarının her geçen gün arttığına vurgu yapan Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatmagül Yılmaz Öztürk kalp sağlığını korumak için tüketilmesi gereken besinler hakkında bilgi verdi. Öztürk, süt ve süt ürünlerinin günde 2-3 porsiyon tüketilmesinin, kolesterol dengesi ve D vitamini alımı adına katkı sağladığını dile getirdi.
Okul çağı çocukları için doğru beslenme ve porsiyon önerileri

Okul çağı çocukları için doğru beslenme ve porsiyon önerileri

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uz. Dr. Handan Yaşar, okul çağındaki çocukların beslenmelerinde dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.
Porsiyon kontrolünü sağlayacak 7 ipucu

Porsiyon kontrolünü sağlayacak 7 ipucu

Kilo vermeye çalışırken iştah nedeniyle porsiyon kontrolü yapmak zordur. Alınan ve harcanan kaloriyi ayarlayamadığınızda ise kilo verme hızınız düşer. Özellikle daha soğuk geçen kış ayları ve uzun süren akşam saatlerinde porsiyon kontrolü yapmanızı sağlayacak, yaza daha fit girmenize yardımcı ipuçlarını öğrenip aşırı yeme problemiyle savaşabilirsiniz. Uzman Diyetisyen Elif Erkin, porsiyon kontrolünü sağlayacak 7 ipucu verdi!
Yemeksepeti'ne ayda 1 milyon tatlı siparişi veriliyor

Yemeksepeti'ne ayda 1 milyon tatlı siparişi veriliyor

Online yemek siparişi platformu Yemeksepeti, 9.5 milyon kullanıcısının tatlı siparişlerini inceledi ve araştırmanın detaylarını açıkladı. Buna göre, her gün yaklaşık 31 bin porsiyon tatlı, her ay 1 milyon tatlı siparişi veriliyor
Yemek yedikten sonra neden uykumuz gelir?

Yemek yedikten sonra neden uykumuz gelir?

Yemek sonrasında hemen herkes kendini yorgun hisseder, hatta uyumak ister. Özellikle büyük porsiyonlar tüketildikten sonra yorgunluk hissi daha da artar. İç Hastalıkları ve Metabolik Hastalıklar Uzmanı Dr. Onur Yozbatıran bu durumun sindirim süreciyle yakından ilişkili olduğunu ifade ediyor.
Dondurma üzerine koyulan sosa ve fıstığa dikkat! (1 top dondurma kaç kalori?)

Dondurma üzerine koyulan sosa ve fıstığa dikkat! (1 top dondurma kaç kalori?)

Yaz aylarının vazgeçilmez tatlarından dondurmanın besin değeri yüksek bir tatlı olduğunu belirten uzmanlar, porsiyon kontrolüne dikkat çekiyor. Yeterli ve dengeli beslenme durumunda haftada 2-3 kez dondurma tüketilebileceğini belirten uzmanlara göre, 2 top light dondurma 1 porsiyon meyveye denk geliyor. Dondurmaya eklenen çikolata ve karamel sos, fındık ve fıstık kalorisini artırıyor
Yaz meyvelerinde sihirli rakamlara dikkat! (Meyve porsiyonları)

Yaz meyvelerinde sihirli rakamlara dikkat! (Meyve porsiyonları)

Günümüzde her mevsim her meyveyi bulmak mümkün hale gelse de sağlıklı olan, her meyveyi kendi mevsiminde tüketmek ve tüketim miktarına da dikkat etmek. İşte meyve tüketirken dikkat edilmesi gereken ideal porsiyon
Mutfağınızın rengi iştahınızı artırıyor olabilir mi?

Mutfağınızın rengi iştahınızı artırıyor olabilir mi?

Ruh sağlığına etkileri tıp dünyası tarafından kanıtlanan renklerin, insan bünyesinde iştahı da etkisi altında bıraktığı belirlendi. Renklerin hayatımıza etkileri aslında sandığımızdan daha fazla. Her bir rengin özel bir karakteristiği olmasının yanında renk tonları duygularımızı ve eylemlerimizi de etkileme gücüne sahip. konusunda da renkler önemli etkileri ile dikkat çekiyor. Tükettiğimiz porsiyonlardan yemek seçimlerimize kadar pek çok detay üzerinde renklerin etkisi hakim. Kilo kaybetmek isteyenlerin veya kilo almak isteyenlerin dikkat etmesi gereken renkler...
Bu yaz meyveleri her derde deva!

Bu yaz meyveleri her derde deva!

Yaz meyvelerinin her birinin vücuda ayrı bir faydası var. Tabii miktarını aşmamak şartıyla. 1 porsiyon meyvenin pratik olarak avuca sığacak kadar olması gerektiğine dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Serap Güzel yaz meyvelerinin faydalarını anlattı.
Engin Ayser: İki porsiyon et yiyenler yarım ekmek tavuğa düştü

Engin Ayser: İki porsiyon et yiyenler yarım ekmek tavuğa düştü

Tekirdağ’da lokantacılık yapıyor Engin Ayser (43). Çıraklık dahil tam 30 yıldır bu mesleğin içindeymiş.
Boza için hastalıklardan korunun

Boza için hastalıklardan korunun

Kış mevsiminin vazgeçilmez içeceklerinden boza, doğru porsiyonda tüketildiği takdirde sağlığa oldukça faydalı. Bozanın bağışıklığı güçlendirerek birçok hastalığa karşı koruma sağladığını belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Ulaş Özdemir, boza potasyum deposu olması sebebiyle kan basıncını kontrol altında tutulmasına, kemik sağlığının korunmasına, stresle mücadele edilmesine ve kas dokusunun düzenli bir şekilde çalışmasına yardımcı olur” açıklamasında bulundu