Hastalanmamak için bağışıklığı arttırmanın yolları

Hastalanmamak için bağışıklığı arttırmanın yolları

Soğuk hava, sağlıksız beslenme, düzensiz uyku, hareketsizlik, sigara ve yoğun stres bağışıklık sistemini etkileyerek vücudu hastalıklara açık hale getirebiliyor. Kış mevsiminde en çok görülen hastalıkların başında solunum yolları enfeksiyonları geliyor. Vücut direncinin yani bağışıklığın güçlü olması sadece soğuk algınlığı ve gribe değil, birçok kronik hastalığa yakalanma riskini de düşürüyor. Uz. Dr. Haluk Mumcuoğlu, kış mevsimini hastalıklardan uzak geçirebilmek için vücut direncini güçlü tutmanın yolları hakkında bilgi verdi.
Elli yaş üstü her dört kadından biri uykusuzluktan şikayetçi

Elli yaş üstü her dört kadından biri uykusuzluktan şikayetçi

Uykusuzluk, çağımızın görülen en yaygın rahatsızlıklarından birisi. Nörolog Prof. Dr. İsmailoğulları, elli yaşın üzerinde her dört kadından birinin uykusuzluktan şikayetçi olduğunu belirtti.
Uzun süreli uyku depresyon belirtisi mi?

Uzun süreli uyku depresyon belirtisi mi?

Uyku, insan sağlığı için olmazsa olmazlardan bir tanesidir ve vücudun dinlenmesini sağlar. Yetişkin bir birey için sağlıklı bir uyku günde yaklaşık 7-8 saat olmalı, fakat bu sürenin 5 saatten az olmaması ya da 9 saatten fazla olmaması ve aralıksız olması gerekiyor. Uzman Klinik Psikolog Merve İlikçi İygün uzun süreli uyumanın depresyona işaret edebileceğini açıkladı.
İşlenmiş besinlerin sağlığımıza zararları

İşlenmiş besinlerin sağlığımıza zararları

Vücuda çok fazla işlenmiş şeker alınması, uyku düzenine dikkat edilmemesi ve stres kontrolü yapılmaması erken yaşlanma ya da otoimmün hastalıklara yol açıyor. Orta yaş itibariyle sağlıklı ve doğal beslenerek kalori kısıtlaması yapmak, insan ömrünü ve kalitesini artırıyor. Endokrinoloji ve Metabolizma Bölümü’nden Doç. Dr. Gökhan Özışık, stresin ve işlenmiş besinlerin sağlığa olumsuz etkileri hakkında bilgi verdi.
Balgamlı öksürüğü geçirmenin yöntemleri

Balgamlı öksürüğü geçirmenin yöntemleri

Kış aylarının gelmesiyle hastalıklar sıklaşmaya başladı. Mevsim değişimleri, sıcaklığın mevsim değişikliğinin üzerinde seyretmesi tam olarak hastalık habercisi olarak görülüyor. Bu günlerde salgın olan üst solunum yolları hastalıkları gün geçtikçe çoğalıyor. Uyku kalitemizi bile etkileyen balgamlı öksürüğü geçirmenin yöntemleri mevcut. Eğer " balgamlı öksürüğü geçirmenin yöntemleri, balgamlı öksürüğün tedavi yöntemlerini" arıyorsanız detaylar haberimizde.
Uykusuzluğun neden olduğu sağlık sorunları

Uykusuzluğun neden olduğu sağlık sorunları

İnsomnia yani uykusuzluğun, toplumda yaklaşık her 3 kişiden 1'ini etkileyen ve yaşam kalitesini düşüren önemli bir sağlık problemi olduğunu belirten Nöroloji Uzmanı Dr. Öğr. Üyesi Özge Yağcıoğlu Yassa, "Yeterince uyumayan kişilerde stres hormonu olarak bilinen kortizol salınarak cildin yaşlanmasına yol açar. Uykusuz kişilerde beyinde açlık hissini uyaran ghrelin hormonunda artış olduğu gösterilmiştir” dedi.
Sağlığımızı olumsuz etkileyebilecek 5 kumaş türü

Sağlığımızı olumsuz etkileyebilecek 5 kumaş türü

Polyester Polyester, en popüler ve en çok kullanılan sentetik kumaşlardan biridir. Kırışıklıkları ve gözyaşlarını önlemek için pamuk gibi doğal bileşenlerin bir karışımı ile üretilse de sağlığımız üzerindeki etkisi oldukça büyüktür. Polyester giyerken cildinizin nefes alması zorlaşır. Ayrıca, artan vücut sıcaklıkları daha sonra cildiniz tarafından emilen bu kumaştan kimyasalların salınmasına yardımcı olur. Polyester kumaş, döküntü, kaşıntı, kızarıklık, egzama ve dermatit gibi çeşitli sorunlara ve tahrişe neden olabilir. Bu nedenle, giysilerinizde ve ayrıca nevresimlerinizde polyesterden kaçınmanız sağlığınız açısından daha iyi olacaktır. Reyon (Viskon) Rayon, kimyasal olarak odun hamurundan dönüştürülen selülozdan yapılmış bir elyaftır. Bu materyalin üretimi sadece tehlikeli değil, aynı zamanda sağlıksızdır. Rayon yani viskon kumaş bünyenize bulantı, baş ağrısı, kusma, göğüs ve kas ağrısı ve uykusuzluğa neden olabilecek zehirli maddeler yayabilir. Tüm bunlara ek olarak, üretimi bile çevreyi ağır biçimde kirletiyor. Naylon Çoraplar, iç çamaşırlar, külotlu çoraplar ve çok sayıda günlük kıyafetler naylondan üretilir. Dayanıklı ve üretilmesi çok pahalı olmadığı için ise popülerdir. Fakat naylon çıplak cildinize giymek için iyi bir seçenek değildir. Naylondan yapılmış giysiler deriden ter emmez, bu da kötü kokulara ve cilt enfeksiyonlarına neden olabilir. Üretim esnasında naylon kumaş farklı kimyasallarla ağartılır veya boyanır. Cildinize sürmek de çeşitli tahrişlere sebep olabilir. Akrilik Akrilik kumaşlar, bir kanserojen ve bir mutajen olan akrilonitrilden yapılır. Bu maddeye maruz kalmak sağlığınızla ilgili farklı sorunlara yol açabilir. Bunların arasında baş ağrısı, mide bulantısı, baş dönmesi, nefes almada zorluk, uzuv güçsüzlüğü ve daha pek çok şey vardır. Akrilik kumaşlar giydiğinizde, akrilonitrilin bir kısmı cildinizi emer. Ayrıca, akrilik üretimi başlı başına çevre kirliliğinin büyük bir nedenidir. Tayt / Likra / Elastan Bu tip kumaşlar oldukça esnektir ve sporcu sütyenleri, tozluklar, tişörtler, iç çamaşırları, taytlar, bikiniler ve bunlar gibi pek çoğu bu kumaşlar ile yapılır. Diğer sentetik kumaşlar gibi bunlar da poliüretan gibi zararlı kimyasal maddelerden üretilir ve bu aynı zamanda kanserojen madde olarak kabul edilir. Bu kumaşlar ile uzun süreli temas, dermatit gibi cilt tahrişlerine neden olabilir.
Tavuk tipi uyku bozukluğu neden olur?

Tavuk tipi uyku bozukluğu neden olur?

Son zamanlarda Baykuş tipi-Gecikmiş Uyku Evresi Durumu" ile "Tavuk tipi-İlerlemiş Uyku Evresi Durumu" vakalarının arttığı, bunun sosyal ve akademik hayatın yanı sıra, sindirim bozuklukları, kalp ve diyabet gibi hastalıklara yol açtığı bildirildi.
Karakterlerini ele veriyor! Evcil hayvanların 10 uyku pozisyonu

Karakterlerini ele veriyor! Evcil hayvanların 10 uyku pozisyonu

Milyonlarca kedi veya köpek sahibi, evcil dostlarının yataklarında uyumalarına izin verir. Bunun nedeni, kendilerini daha güvende hissetmeleridir. Ancak insanların uyku pozisyonlarında olduğu gibi, hayvanların da uyku pozisyonları onların karakterleri hakkında bilgi verir. Kedi ve köpekler üzerinde yapılan bir araştırma, evcil hayvanların 10 farklı uyku pozisyonuna göre, 10 farklı karakter özelliği sergilediğini gösterdi.
Evinizde tahta kurusu olduğuna dair işaretler

Evinizde tahta kurusu olduğuna dair işaretler

Tahtakuruları her ne kadar bulaşıcı bir hastalığa sahip olmasalar da çoğu zaman rahatsız edici olabiliyor, hatta bazen çeşitli sağlık sorunları doğurabiliyorlar. Kızarıklık veya alerji gibi fiziksel reaksiyonlardan, anksiyete, stres ve uykusuzluk gibi psikolojik etkileri olan bu böcekler ile aynı evi paylaşıyorsanız, en kısa sürede önlem almalısınız.
Uyurken birden fazla yastık kullanmak zararlı mı?

Uyurken birden fazla yastık kullanmak zararlı mı?

Uyku sırasında rahat uyuyabilmek için yaptığımız birtakım alışkanlıklar sağlığımızı ciddi anlamda tehlikeye atabiliyor. Uzmanlar yapılan araştırmalar sonucunda uyurken fazla yastık kullanmanın ve düz yatamamanın sağlığımıza olan etkisini açıkladı.
Kedilerin klavyelere karşı takıntılı olmasının sebepleri

Kedilerin klavyelere karşı takıntılı olmasının sebepleri

Dünyanın en ilginç yaratıkları olan kedilerin tavırlarını anlamak, bazen gerçekten çok zor! Kediler, bilgisayarımızın başına geçip yazı yazmaya başladığımızı gördüklerinde anda kucağımıza atlayıp ve asla işimizi yapmamıza izin vermeyebilir. Hatta klavye sesini duyduklarında bir anda uykularından bile uyanabilirler. 'Kediler neden klavyeleri bu kadar seviyor' diye soracak olursanız, bunun belli başlı nedenleri var.
Hamilelikte uyumayı kolaylaştıracak alışkanlıklar

Hamilelikte uyumayı kolaylaştıracak alışkanlıklar

Hamilelik döneminde zaman zaman uyku düzenini etkileyebilen uykusuzluk sorunu ile karşı karşıya kalındığını belirten Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Betül Görgen, rahat uyuyabilmenize yardım edecek tüyolar verdi.
Uyku pozisyonunuza göre ilişkiniz ne anlatıyor?

Uyku pozisyonunuza göre ilişkiniz ne anlatıyor?

Edinburgh Uluslararası Bilim Festivali'nde çiftlerin uyuma pozisyonlarının ilişkileri hakkında ipuçları verdiğini açıklandı. Araştırma sonuçları ise bir hayli şaşırtıcı. İşte yapılan araştırma sonuçlarına göre uyku pozisyonunuza göre ilişki analizleri.
Az uyuduğu için övünenler yanılıyor!

Az uyuduğu için övünenler yanılıyor!

Benim gibi günde 8 saat uyuyan bir “uykucu” için çevremde sayıları her geçen gün daha da artan çok az uyumakla övünen hatta günde 4-5 saat uyumayı bir gurur vesilesi gören insanlarla baş etmek ne kadar zordur anlatamam. // Candaş Tolga Işık
Az uyuduğu için övünenler yanılıyor!

Az uyuduğu için övünenler yanılıyor!

Benim gibi günde 8 saat uyuyan bir “uykucu” için çevremde sayıları her geçen gün daha da artan çok az uyumakla övünen hatta günde 4-5 saat uyumayı bir gurur vesilesi gören insanlarla baş etmek ne kadar zordur anlatamam.
Sosyal medya bağımlılığı depresyon ve uyku hastalıkları riskini artırıyor

Sosyal medya bağımlılığı depresyon ve uyku hastalıkları riskini artırıyor

TUTD Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Hikmet Fırat, "Sosyal medya bağımlılığında depresyon ve uyku hastalıkları riski üç kat artıyor. Günde üç kez ve daha fazla sosyal medyaya bağlanıyorsanız dikkat etmelisiniz." dedi.
8 maddede kaliteli uykunun sırları

8 maddede kaliteli uykunun sırları

Geceyi sürekli yatakta dönerek geçiriyor, uyuyamıyor ve huysuz bir şekilde kalkıyorsanız bu haber sizin için. Huzursuz geceler ve yorgun sabahlar, yaşlandıkça ve uyku düzenimiz değiştikçe daha sık hale gelebilir. Bazen kadınlarda menopoz dönemleri, hem erkek hem kadınlarda sıcak basma ve diğer belirtiler kaliteli uyku almamızı engeller. Artık yorgun hissetmekten bıktınız mı? İşte uyumanıza yardımcı olacak bazı basit ipuçları…
Yenilenmiş hissetmenizi sağlayacak uyku tipleri

Yenilenmiş hissetmenizi sağlayacak uyku tipleri

Tazelenmiş ve tertemiz bir beyinle güne devam edebilmemiz için belli aralıklarla uykuya ihtiyacımız oluyor. Yapılan araştırmalar sonucunda öğlen 3 ve 4 arası saatlerinde 1 saatlik uyku güne daha zinde devam etmemize yardımcı oluyor. İşte gün içerisinde zinde hissetmenizi sağlayacak uyku tipleri…
Hormon azalıyor şikayetler artıyor

Hormon azalıyor şikayetler artıyor

Menopoza girmeden önceki dönemde yumurtalık rezervi tükeniyor, vücuttaki kadınlık hormonu azalmaya başladığı için adet düzensizliği, uyku sorunları, ateş basması ve terleme gibi şikayetler görülüyor.