Uyku

Uyku Haberleri

Uykusuzlukla mücadelede en etkili 12 yöntem

Uykusuzlukla mücadelede en etkili 12 yöntem

Dünya Sağlık Örgütü’nün pandemi olarak tanımladığı ve tüm dünyada etkisini gösteren corona virüsten (kovid-19) hepimiz fazlasıyla etkilendik. Corona virüs kaygısı nedeniyle çoğumuz uyku problemleri yaşamaya başladık; en çok da ‘uykusuzluktan’ yakınır hale geldik. Ancak yapılan çok sayıda bilimsel araştırma, sağlıklı bir uykunun bağışıklık sisteminin güçlenmesinde ve buna paralel olarak yeni corona virüsten korunmamızda önemli bir rol üstlendiğini ortaya koyuyor. Üstelik kaygılar nedeniyle oluşan uyku problemleri kronikleştiğinde çeşitli uyku hastalıklarına da neden olabiliyor.
Aç karnına uyumak sağlıklı mı? Aç yatmanın 4 zararı

Aç karnına uyumak sağlıklı mı? Aç yatmanın 4 zararı

Araştırmacılar, aç kalmanın öğrenme ve çalışma üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğunu ve hatta depresyona neden olabileceğini söylüyor. Aç kalmak kilo vermenize yardımcı olabilir ancak bilim insanları açken uykuya dalmanın sağlığı kötü etkilediğini ortaya çıkardı. Üstelik bu kötü etkilere kilo almak da dahil. İşte aç yatmanın verdiği 4 zarar.
Sosyal izolasyon corona virüs kaygısı olan insanların uykusunu etkiliyor

Sosyal izolasyon corona virüs kaygısı olan insanların uykusunu etkiliyor

Uzmanlar, corona virüs nedeniyle sosyal izolasyonda olan insanların daha uzun, daha yoğun ve duygusal rüyalar gördüğünü ve uykularının etkilendiğini söylüyor. Ancak bu durum corona virüs endişesi olan insanlar için geçerli.
Çocuklarda güçlü bağışıklık için altın kurallar

Çocuklarda güçlü bağışıklık için altın kurallar

Çocukların bağışıklığını desteklemek için dengeli beslenme, uyku düzeni ve hijyen konularına özen gösterilmesi gerekiyor. Uzmanlar, çocukluk çağında enerji ve besin ögelerine olan gereksinimin karşılanamaması, beslenme yetersizliği ve dengesizliğine bağlı çeşitli sağlık sorunlarına yol açabilir uyarısında bulundu.
Evde çalışmanın püf noktaları: Uyku ve yemek düzeni kurma

Evde çalışmanın püf noktaları: Uyku ve yemek düzeni kurma

Yabancı bir ilaç firmasının Türkiye genel müdürlüğünü yapan Pelin Tatlıcı, 1 senedir aktif olarak evden çalışıyor. Bizlere corona virüs dönemi öncesi ve sonrası evden çalışma detaylarını anlatırken evden çalışmaya yeni başlayan kişiler için uygulanabilir yöntemler öneriyor. Evden çalışırken uyku düzeni, beslenme ve çalışma ortamı gibi konularda önemli bilgiler bu videomuzda. Pelin Tatlıcı'ya bizlere vakit ayırdığı ve verdiği tüm keyifli detaylar için teşekkür ederiz. instagram: @pelintatlici @yemekicinyasa
Ne kadar uykuya ihtiyacınız var?

Ne kadar uykuya ihtiyacınız var?

Genellikle standartlaşmış 8 saatlik kuralına uymaya çalışırız. Peki 8 saatlik uyku kuralı senin bedenine uygun değilse? Uyku düzeninizi belirlemeden önce kendinize şunu sorun: Ne kadar uykuya ihtiyacım var?
Virüsle mücadelede yapılması gerekenler

Virüsle mücadelede yapılması gerekenler

Uzmanlar, virüsle mücadele de gerekli olan güçlü bağışıklık için en faydalı gıdaların doğada bulunduğunun altını çiziyor. Sağlıklı beslenmeyi ve düzenli uykuyu yaşam tarzı haline getirmenin önemi ise oldukça fazla. Bağışıklık güçlendirme yöntemlerini arıyorsanız haberimize göz atın.
Bağışıklık sistemini güçlendirmek için 7 altın yol

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için 7 altın yol

Tüm dünyanın corona virüsle mücadele ettiği bu dönemde bireysel olarak yapılması gerekenler önem taşıyor. Uzmanlar, başta sağlıklı beslenme olmak üzere düzenli uyku ve fiziksel aktivite ile corona virüsten korunabileceğini dikkat çekiyor. Diyetisyen Tuğçe Kırcılar bağışıklığı güçlendirmenin 7 yolunu anlattı. İşte tüm aileyi koruyacak, bağışıklık sistemini güçlendirecek 7 altın yol
Uyku bozukluğu, beyni hızlı yaşlandırıyor!

Uyku bozukluğu, beyni hızlı yaşlandırıyor!

Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalar, Alzheimer ve Parkinson hastalığı gibi çağın korkulu nörodejeneratif hastalıkları ile uyku arasında iki yönlü ilişki bulunduğunu gösteriyor; yani uyku bozukluğu, bu iki önemli hastalığın riskini artırabildiği gibi, Alzheimer ve Parkinson hastalığının ilk bulgularından biri de olabiliyor! Dr. Mustafa Seçkin kalitesiz ve düzensiz uykunun, beyni hızla yaşlandırdığını, bu nedenle sağlıklı beyin yaşlanması için, doğru uyku alışkanlığı edinmenin sanılandan çok daha önemli olduğunu vurguluyor.
Araştırma sonuçları gerçeği gözler önüne serdi

Araştırma sonuçları gerçeği gözler önüne serdi

Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Zerrin Pelin, özellikle akşam saatlerinde teknolojik aletlerin kullanılmasının uykuyu bozduğunu belirterek, " Melatoninin en yüksek seviyeye ulaştığı saati, cep telefonu ile uğraşarak, televizyon seyrederek ya da yoğun ışıklı bir ortamda kalarak geçiriyorsak, uykularımız giderek ileri doğru kaymaya başlıyor." dedi.
Uyku sorunları yaşayan bebeklerin çocuklukta kaygı ve anksiyete görülme olasılığı daha yüksek

Uyku sorunları yaşayan bebeklerin çocuklukta kaygı ve anksiyete görülme olasılığı daha yüksek

Her beş bebekten birinde ilk 12 ayda sık sık uyanma veya uykuya dalma sorunu gibi uyku güçlükleri yaşanıyor. Araştırmacılar, uyku sorunu yaşayan bebeklerin dört yaşına kadar duygusal problemlerle karşılaşma olasılığının üç katı olduğunu belirtiyor. Bu bebeklerin ileri yaşamlarında depresyon, ayrılma anksiyetesi veya obsesif kompulsif bozukluk gibi duygusal bir bozukluğa sahip olma olasılıklarının ise iki kattan fazla olduğu tespit edildi.
Ayılar kış uykusundan erken uyandı

Ayılar kış uykusundan erken uyandı

Rusya, Finlandiya ve New England'da ayılar, kış uykusundan bir ay erken uyandı. Araştırmacılar, bu kış sıcaklığın rekor seviyede seyrettiği için ayıların erken uyandığını düşünüyor. Sibirya'nın bazı bölgelerinde ise sıcaklığın 10 derece daha yüksek olması nedeniyle ayılar kış uykusuna yatmadı.
Okul stresi çocukları yalana yöneltiyor

Okul stresi çocukları yalana yöneltiyor

Çocukların yalana başvurmasının nedenlerinden birinin okul sürecinde yaşanılan zorluklar olduğunu belirten Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Seheryeli Yılmaz, “Okulda arkadaşlarıyla yaşadığı sorunlar, ailesi ve öğretmeninin onu anlamadığını düşünmesi, bazı derslerde zorlanması, uykusunu alamaması çocuğu yalana sevk edebilir” dedi. Yılmaz, çocukların yanlış bilgi vermesini ‘yalan’, çocuğu da ‘yalancı’ olarak adlandırmamaları konusunda ebeveynleri uyarıyor.
5 yaş altı çocuklar yeterince uyku alamıyor

5 yaş altı çocuklar yeterince uyku alamıyor

Strathclyde Üniversitesi’nden Dr. Catherine Hill ve araştırma ekibinin yaptığı bir çalışmaya göre ekranlara maruz kalan bebekler ve okul öncesi çocukların yeterli uyku alamıyor bu da çocuklarda uyku sorunlarına neden oluyor.
Uyku problemi yaşayanlar için mucizevi içecek tarifi

Uyku problemi yaşayanlar için mucizevi içecek tarifi

Geceleri uykuya dalamama problemi yaşayanların hayran kalacağı ve uykusuzluğuna son verecek bir içecek tarifi ile karşınızdayız. Uyku yapan içecek tarifi arıyor yada uyku yapan içecek nasıl yapılır merak ediyorsanız "Uyku problemi yaşayanlar için mucizevi içecek tarifi" haberimize bir göz atın.
Hamileliğin 38. haftasında neler oluyor? Rahat bir doğum için ne yapmalıyım?

Hamileliğin 38. haftasında neler oluyor? Rahat bir doğum için ne yapmalıyım?

Doğuma çok az bir süre kaldı. Nihayet bebeğinizle tanışmaya çok yaklaştınız. Hamilelikte 38. hafta doğuma hazırlandığınız, doğum sonrası yapacaklarınız ile ilgili bilgileri araştırdığınız bir dönemdir. Aynı zamanda anne adayları bu dönemde sıklıkla uykusuzluk ile mücadele eder. Peki, Doğuma doğru uykusuzluk nasıl önlenir? Melatonin nedir? Melatonin hangi besinlerde bulunur? Rahat bir doğum için ne yapmalıyım? Emzirme dönemine hazırlık nasıl olmalı? Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Pınar Yalçın Bahat, hamileliğin 38. Haftasında merak edilen soruları yanıtladı.
Uykunun faydasını azaltan 9 yanlış

Uykunun faydasını azaltan 9 yanlış

Gribal salgın tüm hızıyla etkisini gösterirken bağışıklık sisteminin güçlü olması, korunmada kilit rol oynuyor. Bu noktada sağlıklı beslenme ve düzenli egzersizle birlikte sağlıklı bir uyku da, kuvvetli bir bağışıklık sisteminin olmazsa olmazı olarak karşımıza çıkıyor. Nöroloji ve Uyku Bozuklukları Uzmanı Prof. Dr. Murat Aksu “Sağlıklı uyku, bağışıklık sisteminin de iyi çalışabilmesi için elzem olan bir şey. Düzensiz ve sağlıksız uykunun; bağışıklık sistemindeki bazı proteinlerin sentezinde, dolayısıyla bağışıklık sisteminde çok ciddi sorunlar yarattığını çok iyi biliyoruz” diyor.
Uyku pozisyonunuz kişiliğiniz hakkında neler söylüyor?

Uyku pozisyonunuz kişiliğiniz hakkında neler söylüyor?

Çoğu psikolog bilinçdışı beden dilimizin zihinsel durumumuz hakkında çok şey söylediğini kabul eder. En rahat uyku pozisyonunun uykuya dalmanın iyi bir yol olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak uzmanlar, uyku pozisyonlarımızın arkasındaki vücut dilinin, kişiliğimize dair fikir verdiğini söylüyor. Davranış uzmanı Adrianne Carter uyku pozisyonlarımızın kişiliklerimiz hakkında neler söylediğini anlattı.
Saç dökülmelerine kendi hücrelerinizle

Saç dökülmelerine kendi hücrelerinizle "dur" deyin

Sağlıksız beslenme, kronik hastalıklar, stres, endişe, uyku düzeninin bozulması gibi farklı faktörler saç sağlığımızı da olumsuz etkiliyor. Kişileri sosyal anlamda olumsuz etkileyen saç dökmesi özellikle son yıllarda artış göstermeye başladı. Uluslararası Estetik Plastik Cerrahi Derneği (ISAPS) tarafından yeni açıklanan 2018 Uluslararası Estetik / Kozmetik Prosedürler Anketi sonuçlarına göre de dünya da en çok yaptırılan ameliyatsız estetik uygulamaları arasında saç konusu üçüncü sırada yer almakta.
Deprem korkusu uyku bozukluğuna neden oluyor

Deprem korkusu uyku bozukluğuna neden oluyor

Son günlerde sık sık meydana gelen depremler, insanların kaygısını artırıyor. Deprem gibi doğal afetlerin toplumda ortak bir korku yaratırken, kişilerde yarattığı izler ve kaygı durumlarının farklı olabildiğini söyleyen Uzman Psikolog Ezgi Dokuzlu, “Deprem, kişinin ailesi ve yakın çevresini de içerisine alan felaket senaryolarıyla tetiklenen bir korkudur. Depremin ne zaman olacağını, şiddetini ve yarattığı etkileri bilmemek bu korkuyu besleyen etkenledir” dedi.