Yoga Yapmak

Yoga Yapmak Haberleri

Yoga matı temizliğine dair her şey

Yoga matı temizliğine dair her şey

Üzerinde ter ve kir biriken bir matı tekrar tekrar rulo yapıp yatağın altına itmekten daha kötü bir şey olamaz. Ayaklarınızın altındaki kirler ve teriniz, yoga matının üstünde birikir ve yapış yapış bir katman oluşturur. Yoga matını temizlemek, genellikle biri söyleidkten sonra "Aaa evet ya" tepkisi verilen bir eylemdir. Yoga matından bahsediyoruz, yani her kullanışınızda en az 40 dakikanızı geçirdiğiniz bir şey. Vücudunuzdaki losyonları, yağları, teri ve kiri absorbe eder. Bu yapış yapış katman, zaman içinde mikroplarla dolabilir ve kötü kokuya neden olabilir. Ayak ve el mantarları ise daha kötü bir senaryo. İşte yoga matı temizliğine dair her şey!
Uykusuzluğa iyi gelen 7 yoga pozu

Uykusuzluğa iyi gelen 7 yoga pozu

Karantina döneminde yeterince hareket edemiyor ve oksijen alamıyoruz. Bu durum uyku düzenimizi kötü etkiliyor, pek çoğumuz son zamanlarda uykusuzluk problemiyle mücadele ediyoruz. Uykusuzluk, karantina döneminin en büyük problemi olabilir. İyi uyku alamadıkça agresifleşebiliyor, karantinayı birlikte geçirdiğimiz aile üyeleriyle aramız bozulabiliyor. Yoga ise tam bu noktada uykusuzluğun en önemli silahı haline geliyor. Bugüne kadar yapılan araştırmalarda yoga yapanların uykuya dalma süresinde kısalma, uykuda geçirilen zamanın ortalama uyku sürelerine gelmesi, sabah uyandığında kendini dinlenmiş ve iyi hissetmede artış gözlendi. Siz de karantina döneminde yoga çalışmalarına ağırlık vererek karantina döneminde uykusuzluğa son verebilirsiniz. İşte, daha iyi bir uyku için 7 yoga pozu!
Bilimsel araştırmalar ışığında 12 yoga mucizesi

Bilimsel araştırmalar ışığında 12 yoga mucizesi

Yoga yapmak uzaktan bakıldığında çok esneklik gerektiren bir egzersiz gibi görünür. Meditasyonla doğrudan bağlantılı olması da henüz başlamayanlar için göz korkutucu görünebilir. Bu nedenle yoga yapmak bazen 'ikna olunması' gereken bir egzersize dönüşür. Yoganın yavaş olması, zor ve sıkıcı görünmesi insanların yoganın faydalarına dair 'bilimsel kanıtlar' aranmasına neden olur. Diğer fiziksel disiplinlerde, hareket ve hızın varlığı sanki doğrudan 'faydayı' ve 'zayıflamayı' sunar algısı oluşur. Biz de, karantina döneminde kendinizi biraz şımartmanız ve yoga yapmaya ikna olmanız için, yoga mucizelerinin kanıtlandığı bilimsel araştırmaları derledik. İşte, yogaya odaklanan 12 bilimsel makale!
Yaşlılar için sandalyede 6 yoga pozu

Yaşlılar için sandalyede 6 yoga pozu

Bugünlerde "Herkes için yoga", oldukça popüler bir ifade. Peki bu gerçekten doğru mu? Herkes yoga yapabilir mi? Yaşına, esnekliğine, ağrılarına bakmaksızın bir sandalyeye oturarak herkes yoga yapabilir mi? Kesinlikle! Hatta yaşlılar, pek çok gence göre yogaya daha müsait. Yaş aldıkça beynin iki tarafı, giderek eşitlenir. Bu da beden ve zihin arasında daha fazla farkındalık kazanmak demek. Yaşlılar için sandalye yogası, neredeyse tüm fiziksel engelleri ortadan kaldırır. İşte yaşlıların sandalye üzerinde rahatlıkla uygulayabileceği 6 yoga pozu!
23 Nisan'da yoganın çocuklara 9 faydası

23 Nisan'da yoganın çocuklara 9 faydası

Çocuklar bugünlerde bizden daha yoğun. Gün boyu dersteler, okul dışı zamanlarda ödevlerini yapıyorlar. Hafta sonu gelince dersler yine bitmiyor. Ders çalışmaya ya da bizim seçtiğimiz programlarına devam ediyorlar. Yani yogaya en az bizim kadar çocukların da ihtiyacı var. Çocuk yogası, onların rahatlatmasını, stres ve anksiyeteden arınmalarını, daha iyi uyumalarını, duygusal dengelerinin sağlanmasını, empati yeteneklerinin gelişmesini ve en önemlisi mutlu olmalarını sağlar. Peki bunların nasıl yapar? İşte çocuk yogasının 9 faydası! Haberin sonunda çocuklar için harika bir yoga videosu bulabilirsiniz, 23 Nisan çocuğunuzu yogaya başlatmak için en eğlenceli gün!
Evde Temel Yoga Pozları ile Kolay Esneme Egzersizleri

Evde Temel Yoga Pozları ile Kolay Esneme Egzersizleri

Yogazone Yoga Stüdyosu kurucu ve sahibi Burcu Olgun, evde kaldığımız bugünlerde hareket etmenin önemini anlatırken bir de kolay uygulanabilir esneme pratiği gösteriyor.
Karantina günlerinde evde spor - 26 Mart Zumba

Karantina günlerinde evde spor - 26 Mart Zumba

Spor sektöründe birkaç yıldır tüm dünyayı kasıp kavuran ve ülkemizde de çok popüler olan “Zumba Fitness” ile birlikteyiz. “Zumba” bilmeyen, duymayan, görmeyen, yapmayan kalmadı. Peki bir spor programının bu kadar çok ilgi görmesinin ve sevilmesinin sebebi ne? “Kilo vermek, yağ yakmak, dans etmek...” sebeplerinin yanında en çok aldığımız cevap “eğleniyorum, stres atıyorum”. Siz de biraz eğlenmek, hareket etmek isterseniz gelin “evde spor” serisinde Zumba Fitness’ın popüler şarkı ve koreografilerinden biri “Tu Ta Bota” yı pilates, zumba ve fitness eğitmeni Şenay İşseven birlikte yapalım.
Yoga yapmak depresyon ve anksiyete belirtilerini azaltıyor

Yoga yapmak depresyon ve anksiyete belirtilerini azaltıyor

Yoganın zihinsel ve fiziksel yararlarını kanıtlayan çok fazla çalışma bulunduğunu belirten Fizyoterapist Gülşah Konakoğlu, "Yogayı rutininize dâhil etmek sağlığınızı geliştirmenize, gücü ve esnekliği artırmanıza, stres, depresyon ve anksiyete belirtilerini azaltmanıza yardımcı olur. Sağlığınız söz konusu olduğunda hissedilebilir fark yaratmak için haftada birkaç kez yoga yapmak yeterli olacaktır" dedi.
Vegan cilt bakımı ile yenilenin!

Vegan cilt bakımı ile yenilenin!

Yoga yapmak, sosyal medyadan uzaklaşmak ve sıcak köpük banyosu yapmak gibi aktiviteler gevşeyip rahatlamanıza yardımcı olabilir. Ama cildinize düzenli bakım yapmanın değeri güzelleştikçe kazanılan “güç”le açıklanabilir. Dünyada yaşanan 'kimyasal şiddet'e inat vegan bakım ile yenilenin!