aşırı yeme

aşırı yeme Haberleri

aşırı yeme haberleri sayfasında aşırı yeme haberlerini bulabilir tüm aşırı yeme haberlerini, gelişmeleri ve son dakika haberleri okuyabilirsiniz. aşırı yeme haberleri ile ilgili geçmişten bugüne Posta'da 21 haber bulunmaktadır.

Çocuğunuz aşırı yeme eğilimi gösteriyorsa dikkat!

Çocuğunuz aşırı yeme eğilimi gösteriyorsa dikkat!

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Melek Yücel, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sürecinde çocukların duygusal aşırı yeme eğilimi göstermeye yatkınlığıyla obezite bakımından risk oluşturduğunu söyledi.
Oruçluyken mide bulantısını giderecek şeyler neler?

Oruçluyken mide bulantısını giderecek şeyler neler?

Ramazan ayı içerisinde beslenme ve uyku düzeninin değişmesi ile birlikte birçok sağlık sorunu da ortaya çıkabiliyor.
Tabağın rengi de önemli: Kilo vermek isteyenler kırmızı tabaktan yemeli!

Tabağın rengi de önemli: Kilo vermek isteyenler kırmızı tabaktan yemeli!

Kilo vermeye çalışıyorsanız, tabağınızın rengine de dikkat etmeniz gerekiyor. Yemek yediğimiz tabakların yeme miktarımızı direkt olarak etkilediği ortaya çıktı. Uzmanlara göre, kırmızı tabaklar, aşırı yemeyi önlüyor.
Dopamini artırıp mutluluktan havalara uçuran 10 yiyecek (Mutluluk veren 10 besin)

Dopamini artırıp mutluluktan havalara uçuran 10 yiyecek (Mutluluk veren 10 besin)

Son zamanlarda kendinizi biraz moralsiz hissediyorsanız ya da ruh haliniz sürekli değişiyorsa belki de tek ihtiyacınız olan biraz dopamin takviyesi olabilir. Mutluluk ve besinler arasında gerçekten de bir bağlantı var. Beyne mutluluk veren yiyecekler sayesinde ruh halimizi düzeltmemiz kolaylaşıyor. Elbette aşırıya kaçmamak şartıyla! Serotonin gibi 'mutluluk hormonu' diye bilinen dopaminin keyifli bir yaşam sürmenin vazgeçilmezi olduğunu belirten Dr. Sinan Akkurt, sağlıklı bir dopamin seviyesi sağlamaya yönelik önerilerini sıraladı ve mutluluk veren 10 besini açıkladı.
Hamilelikte tek taraflı beslenmenin zararları

Hamilelikte tek taraflı beslenmenin zararları

Sağlıklı bir gebelik diyeti, bebeğinizin büyümesini ve gelişmesini destekleyecek önemli bir parametredir. Dengeli ve sağlıklı beslenme; gebeliğin seyrine, doğum sonuçlarına ve yeni doğanın gelişiminde etkilidir. Anne sağlıklı beslendiğinde bebek de doğru ve sağlıklı beslenecektir. Doğru ve sağlıklı beslenme her kadının sağlıklı bir yaşam sürmesi için gereklidir. Gebelik, bir anne için hem hassas hem de keyifli bir süreçtir. Bu süreçte beslenmeye dikkat etmek sağlıklı gebelik dönemi ve sağlıklı bebekler için vazgeçilmezdir. Liv Hospital Ulus Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Özge Kaymaz Yılmaz gebelikte aşırı yemek yemekten uzak durulması gerektiğinin üzerinde durdu.
Duygusal açlıkla mücadele etmenin 7 yolu

Duygusal açlıkla mücadele etmenin 7 yolu

Her zaman yalnızca acıktığımız için yemek yemeyiz. 'Duygusal açlık' ismi verilen can sıkıntısı, öfke, üzüntü, mutsuzluk veya yalnızlık gibi durumlarda yemek yemenin kişilik aşırı kilo alımına götüreceği belirtiliyor. Acıkmadığınız halde mutfağı arşınlıyor ya da sırf canınız sıkılıyor diye gofret yiyorsanız, duygusal açlıktan muzdaripsiniz demektir. Peki aşırı kiloya iten, pişmanlık hissi yaratan ve pek çok sağlık problemini beraberinde getiren duygusal açlık nasıl aşılır? İşte duygusal açlıkla mücadele etmenin 7 yolu!
Corona virüsten sonra yeni salgın obezite olabilir

Corona virüsten sonra yeni salgın obezite olabilir

Corona virüs salgını nedeniyle evde kalan insanlar, hareketsizlik ve aşırı yemeye yöneldi. Genetik, ruhsal ve çevresel birçok faktöre bağlı gelişebilen obezite, bu günlerde yeni salgınımız olabilir. Obezite dünyanın birçok ülkesinde trafik kazaları ve salgınlardan çok daha fazla can kaybına sebep oluyor. Uzmanlar, toplum olarak gelecekte obezite sorunuyla karşılaşmamak için corona döneminde de obezite tedavilerinin uygulanması konusunda uyarıyor.
Stres kalp krizine neden olur mu?

Stres kalp krizine neden olur mu?

Kronik stres kalp hastalığı için bir risk faktörü ve kalp krizine yol açabilir. Stres, yüksek tansiyona neden olabilir, kalp atış hızını artırabilir ve aşırı yeme, sigara ve daha fazla alkol içmeye yol açabilir. Tüm bunlar kalp krizi için büyük risk faktörleri. Ani stres aynı zamanda "kırık kalp sendromu" olarak adlandırılan bir kalp krizi gibi hissedilen bir kardiyak olaya da neden olabilir.
Yeme bağımlılığı neden olur?

Yeme bağımlılığı neden olur?

Yeme bağımlılığı birçok kişinin günlük hayatında zorlandığı bir konu. Bazı kişiler, yediği yemeğin miktarını kontrol edememekte ve bu kontrol de yenilen yemeğin miktarının zaman içerisinde artmasına sebep olmakta. Peki yeme bağımlılığı neden olur? Psikiyatri Uzmanı Doç. Dr. Cemal Onur Noyan açıkladı.
Aşırı yeme huyundan vazgeçiren 10 yöntem

Aşırı yeme huyundan vazgeçiren 10 yöntem

Bazen farkında olsak da olmasak da yemeği çok kaçırabiliyoruz. Aslında aşırı yemeyi durdurabilmek için yapabileceğimiz bazı basit yöntemler var. İşte aşırı yeme huyundan vazgeçmemizi sağlayacak 10 tüyo.
Sahurda çok yiyen az mı acıkır? Bakın uzmanlar ne diyor

Sahurda çok yiyen az mı acıkır? Bakın uzmanlar ne diyor

Ramazanda en sık görülen beslenme yanlışlarından birinin sahurda aşırı yemek tüketmek olduğunu belirten Gastroenteroloji Uzmanı Prof.Dr. Ömer Şentürk, "Sahurda ertesi gün yaşanacak açlığın endişesi ile doygunluk hissi uyandığı halde yemek yemeye devam edilmemeli. Ne kadar çok yemek yenirse o kadar az acıkılır anlayışı doğru değil. Sahurda da iftarda olduğu gibi ölçülü yenmeli, katı gıdaların yanı sıra sıvı gıdalar da alınmalı" dedi
Porsiyon kontrolünü sağlayacak 7 ipucu

Porsiyon kontrolünü sağlayacak 7 ipucu

Kilo vermeye çalışırken iştah nedeniyle porsiyon kontrolü yapmak zordur. Alınan ve harcanan kaloriyi ayarlayamadığınızda ise kilo verme hızınız düşer. Özellikle daha soğuk geçen kış ayları ve uzun süren akşam saatlerinde porsiyon kontrolü yapmanızı sağlayacak, yaza daha fit girmenize yardımcı ipuçlarını öğrenip aşırı yeme problemiyle savaşabilirsiniz. Uzman Diyetisyen Elif Erkin, porsiyon kontrolünü sağlayacak 7 ipucu verdi!
Bulimiya nervoza nedir?

Bulimiya nervoza nedir?

Bulimiya Nervoza hastalarının kendilerini kontrol dışı hissettikleri ve sık tekrarlayan yeme nöbetleri vardır. yaklaşık 1000-10000 kalori arasında abur cubur, şeker, karbonhidrat ve yağ oranı yüksek aşırı yemek tüketimleri olur. Bu nöbetlerin sonrasında hasta telafi için kendini kusturma, aç kalma, zayıflama hapları alma ve aşırı egzersiz yapma döngüsüne girer.  Bu hastalar kendilerinin güvenli bir ortamda yaşamadıklarını düşünürler, duygularını sürekli saklarlar, yemek yemek bu kişilerin tek güven kaynağıdır. Genellikle normal kiloda kalmayı başarabilirler bu sebepten hastalıklarını yıllarca saklayabilirler.  Yeme bozuklukları hakkında tüm merak edilenleri Uzman Psikolog Selen İnanır ‘’Biliyor musun’’ için açıkladı, detaylar ve daha fazlası için diğer videoları izleyebilirsiniz.     
Anokreksiya nervoza nedir?

Anokreksiya nervoza nedir?

Kişilerin kendilerini şişman olarak algılaması zayıf bir bedene sahip olma arzusunu doğurur. Kişi yemekten kaçınarak, kilo almaya karşı aşırı korku geliştirir. Aç olmasına rağmen yemek yemez ve rejim yapmaya karar verir. Hastaların kilo vermesi devam eder ve beden imgelerinde bozukluklar meydana gelir. Aslında kişilerin beden ölçüleri küçülür ancak algılama biçimleri değişmez kendilerini hala şişman olarak nitelendirmeye devam ederler. Bazı anoreksiya hastaları aşırı yemek yeme döngüsüne girse bile sonrasında kısıtlı diyete girme aşırı egzersiz ve kendini kusturma yolları ile yemekten kaçınmaya devam ederler.  Yeme bozuklukları hakkında tüm merak edilenleri Uzman Psikolog Selen İnanır ‘’Biliyor musun’’ için açıkladı, detaylar ve daha fazlası için diğer videoları izleyebilirsiniz.     
Bayram şekeri diyabetin zehri olmasın!

Bayram şekeri diyabetin zehri olmasın!

Bayram sonrası aşırı yemek yemek, ağır hamur işleri, şeker, çikolata ve şerbetli tatlıları fazla tüketmek, sindirim sistemi rahatsızlıklarının yanı sıra kan şekerinin hızlı yükselmesine sebep olarak diyabet hastaları için ciddi tehlike oluşturuyor
Yılbaşı yemekleri sizi zehirlemesin!

Yılbaşı yemekleri sizi zehirlemesin!

Yılbaşı gecesi ani ve aşırı yemek tüketiminin yeni yıldaki ilk dileğimiz olan “sağlık” için büyük tehlike oluşturduğunu biliyor muydunuz?
Fazla kilolarınızın suçlusu iradeniz değil!

Fazla kilolarınızın suçlusu iradeniz değil!

Aşırı yeme alışkanlığı olan çoğu kişi kendilerinde 'irade sorunu' olduğunu düşünür fakat bu doğru değil!
Yılbaşı sofrasında ölçüyü kaçırmayın

Yılbaşı sofrasında ölçüyü kaçırmayın

Yılbaşı gecesinde kurulan görkemli sofralar, bir gecede çok fazla yemek yenmesine, aşırı yemek de gaz, şişkinlik, hazımsızlık gibi problemlere sebep olabilir
Yemekte aşırıya kaçmayın!

Yemekte aşırıya kaçmayın!

Uzmanlardan bayram süresince sağlığın ve beslenme düzeninin bozulmaması için öğünlere dikkat edilmesi, "aşırı yemek yeme sendromu"ndan uzak durulması uyarısı geldi
Ramazan Bayramını kilo almadan geçirmenin yolları

Ramazan Bayramını kilo almadan geçirmenin yolları

Bu yıl her zamankinden biraz daha farklı bir Ramazan ayı yaşıyoruz. Mart başından bu yana izolasyon sürecini sağ salim atlatabilmek için evlerimizdeyiz. Hem bu sürecin yarattığı stres ve duygusal kaynaklı yeme bozuklukları, hem de bayram sebebiyle yeme özgürlüğüne kavuşmanın getireceği aşırı yeme isteği sebebiyle kilo almanın kaçınılmaz olduğunu belirten Prof. Dr. İsmet Tamer, Ramazan Bayramı’nı kilo almadan geçirmenin ip uçlarını bizler için sıraladı.