Haftada 1 kilo vermenin 10 yolu

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek isteyenler için uzmanlar haftada 1 ila 2 kilo vermeyi hedeflemenizi önerir. Bu vücudunuza zarar vermeden kalıcı bir şekilde kilo vermenin ideal bir yöntemidir. İşte haftada 1 kilo vermenin 10 basit yolu

14 Eylül 2021, Salı 11:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
HAFTADA 1 KİLO VERMEK İÇİN KALORİ AÇIĞI YARATIN

HAFTADA 1 KİLO VERMEK İÇİN KALORİ AÇIĞI YARATIN

Haftada 1 kilo vererek düzenli ve rahat bir şekilde fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. Peki bu hedefe nasıl ulaşırsınız? Anahtar kelime kalori açığı!

Haftada bir kilo vermek için haftada yaklaşık 3500 kalori  veya günde 500 kalorilik bir toplam kalori açığına ulaşmanız gerekir .

HEDEFE ULAŞMAK TAHMİN ETTİĞİNİZDEN DAHA KOLAY

HEDEFE ULAŞMAK TAHMİN ETTİĞİNİZDEN DAHA KOLAY

Haftada iki kilo vermek için bu sayıyı ikiye katlayın (günde 1000 kalori açığı veya haftada 7000 kalori)

Kalorilerinizi her gün 500 ila 1000 kalori azaltarak bu hedefe ulaşmak çok zor değil...

KİLO VERMEYE DEVAM ETMEK İÇİN VÜCUDUNUZU HAREKETE GEÇİRİN

KİLO VERMEYE DEVAM ETMEK İÇİN VÜCUDUNUZU HAREKETE GEÇİRİN

Diyetisyenler özellikle 3-4 kilo fazlası olan kişiler için bu yaklaşımın ideal olduğunu söylüyor. Daha fazla devam etmek istediğinizde ise bir süre kilo kaybının durması olasıdır. Bu vücudunuzun yeni sisteme alışması sebebiyle kilo vermenin durmasıdır.

Eğer her hafta 1 kilo vermeye devam etmek istiyorsanız arada bir vücudunuzu 1 günlük oruca sokarak onu şaşırtabilirsiniz.

HAFTADA KAÇ KİLO VERMEK İSTEDİĞİNİZE KARAR VERİN

HAFTADA KAÇ KİLO VERMEK İSTEDİĞİNİZE KARAR VERİN

Kalori açığı yaratmanın yaratıcı yollarını deneyin.

Kilo vermenin formülü basit ancak uygulaması zor olabilir. Daha az yemek yiyip daha fazla hareket etmek için alışkanlıklarınızı değiştirmek bu işin en zor kısmı ancak hemen korkmayın, basit değişikliklerle uzun vadede büyük fark yaratabilirsiniz.

Aşağıda belirtilen planda, her nokta, kilo verme hedefinize ulaşmanıza yardımcı olacak yaratıcı bir kalori "kalori harcama" kombinasyonu içerir. 

Seçenekleriniz,

  • haftada bir kilo vermek için günde 500 kalori açığı ya da
  • haftada iki kilo vermek için günde 1000 kalori açığıdır.


HAFTADA 1 KİLO VERMEK İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ

HAFTADA 1 KİLO VERMEK İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ

Küçük bir kalori açığı ortaya çıkarmanın temel kuralı rutinlerinizin dışına çıkmaktır.

İşte alışkanlıklarınızda yapacağınız ufak değişikliklerle haftada 1 kilo vermenizi sağlayacak yöntemler

BİR ÖĞÜNÜ FEDA EDİN

BİR ÖĞÜNÜ FEDA EDİN

Sağlıklı kilo verme programınız için bir öğününüzü feda ederek başlayın.

İlk etapta bunu hangi öğün için daha rahat yapabilecekseniz onunla başlayın.

Bir de erken saatlere hareketli bir aktivite ekleyin. Bunun normalden farklı genelde yapmadığınız bir şey olmasına dikkat edin. Dans etmek, ev temizlemek hareketli bir güne başlamak ya da elbette spor!

UFAK DEĞİŞİKLİKLERLE FARK YARATMAYI AMAÇLAYIN

UFAK DEĞİŞİKLİKLERLE FARK YARATMAYI AMAÇLAYIN

Zaten spor hayatınızın bir parçasıysa fazladan 1 kilo vermek için senelerdir yaptığınız gibi kilo vermeniz pek işe yaramaz. Vücudunuzun yeni kayıplar vermeye ihtiyacı vardır.

Fazladan 250 kalori yakmak için spor salonunda kardiyo makinenizdeyken hızı artırın veya eğimi artırın. Sadece küçük bir ayarlama, antrenmanınız sırasında ekstra 200-300 kalori ekleyebilir.

VAZGEÇEBİLECEĞİNİZ  ALIŞKANLIKLARINIZI SEÇİN

VAZGEÇEBİLECEĞİNİZ ALIŞKANLIKLARINIZI SEÇİN

Kalori açığı oluşturmak için bazı alışkanlıkları değiştirmek gerekir.

  • Yemeklerinizde kullandığınız soslardan vazgeçebilirsiniz
  • Sadece ekmeyi kesebilirsiniz.
  • Her hafta 2-3 kez pilav ya da makarna yiyorsanız sadece bir kaç hafta bunu durdurarak ciddi bir kalor açığı oluşturabilirsiniz.
  • Alışkanlıklarınıza göz atın ve feda edebilecekleriniz seçin.
  • Her sabah ofise giderken 1 poğaça alıyorsanız bunu kestiğiniz an istediğiniz kalori açığına ulaşmış olacaksınız.
  • Her gün gazlı içecekler içiyorsanız bunu kesmek size önemli bir açık sağlar.

METABOLİZMA HIZLANDIRICI BİTKİ ÇAYLARINDAN DESTEK ALIN

METABOLİZMA HIZLANDIRICI BİTKİ ÇAYLARINDAN DESTEK ALIN

Haftada 1000 kalori açığı için bedeninizin çalışma şeklinden yararlanın. Metabolizmanınız hızlandırarak ciddi fark yaratabilirsiniz

  • Günde 2-3 tane içmeyi hedefleyin
  • Yeşil çay gibi bitki çaylarını deneyin
  • Form çayları bu süreçte size oldukça destek olacaktır
  • Kiraz sapı çayı ya da 5'li çaylar oldukça etkili olacaktır

GERÇEKTEN GÜNDE 2- 3 LİTRE SU İÇİN

GERÇEKTEN GÜNDE 2- 3 LİTRE SU İÇİN

Su içmenin faydalarını ve bedenimiz için gerekliliklerini biliyoruz ancak yapılan araştırmalar bol su içtiğini düşünen bir çok kişinin günlük olarak bu hedefe gerçekten ulaşamadığını gösteriyor.

  • Günde 2 - 3 litre su içerek metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz
  • Sabah ilk iş kocaman bir bardak az limonlu su içerek güne başlayın
  • Anımsatıcılar ve hedefler koyarak gerçek su içme oranınızı hesaplayın
  • Su yerine içtiğiniz sıvıları (kahve çay vs) hesaba katmayın

DAHA ÇOK HAREKET İÇİN BASİT DEĞİŞİKLİKLER

DAHA ÇOK HAREKET İÇİN BASİT DEĞİŞİKLİKLER

Haftada 1 kilo vermeye karar verdiğinizde en rahat şekilde kalori açığı sağlamak için yapabileceğinizi bildiğiniz diğer bir konu elbette hareketi arttırmak

  • Kendinize bir söz verin, kaç kat olursa olsun! Merdiven kullanın.
  • Arabanızı biraz daha uzak bir yere park etmeyi alışkanlık haline getirin
  • Daha çok ayakta durun


SPORA BAŞLAYIN YA DA SPOR SÜRENİZİ ARTTIRIN

SPORA BAŞLAYIN YA DA SPOR SÜRENİZİ ARTTIRIN

Günde 1000 kalori açığı oluşturmak için farklı yöntemler deneyebilirsiniz.

Spor salonu ziyaretinizi en sevdiğiniz TV programını açın, böylece koşu bandında veya eliptikte koşarken veya yürürken, zamanı unutarak sporunuzun daha uzun sürmesini sağlayabilirsiniz.

Mesela köpeğiniz mükemmel bir kilo verme koçudur. Zayıflamak için kalori yakmanıza yardım etmeye her zaman hazırdır. 250 kalori yakmak için köpeğinizi bir saatlik tempolu bir yürüyüşe çıkarın.

KENDİNİZİ KÜÇÜK GEZİ ROTALARI BELİRLEYİN

KENDİNİZİ KÜÇÜK GEZİ ROTALARI BELİRLEYİN

Haftada 1 kilo vermek istediğinizde gidip görmek istediğiniz o çarşıda gezmenin tam zamanı olabilir.

Küçük gezi rotalarını gözünüzde büyütmeyin. Pazar, AVM ya da çarşı veya kitapçı... Kendinize yapmak isteyip yapamadıklarınızla ilgili yakın bir rota belirleyin ve haftalık ufak gezi planları yapın.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Şekle girmenizi sağlayacak 15 dakikalık 4 etkili egzersiz