Hamileliği fırsata çevirmenin yolları

Hamilelik dönemi, anne adaylarının fizyolojik ve psikolojik olarak değişimler yaşadığı hassas bir dönem. Peki, hamileler bu dönemi nasıl fırsata çevirebilir? Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Meriç Çağrı Ağır konuyla ilgili öneriler ve bilgiler verdi.

17 Kasım 2020, Salı 12:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Gebelik dönemi anne adaylarının fizyolojik ve psikolojik olarak değişimler yaşadığı keyifli fakat hassas bir dönem. Uzmanlar anne adaylarının hamilelik dönemlerini fırsata çevirebileceklerini söylüyor.

İşte hamileliği fırsata çevirmenize yardımcı olacak 3 öneri 

  • Spor yapın
  • Sigarayı bırakın
  • Sağlıklı beslenin

Op. Dr. Meriç Çağrı Ağır, "Bu 3 ana tavsiye, aslında her insanın daha kaliteli bir yaşam sürdürmesi için uygulaması gereken tavsiyelerdir. Fakat konu gebelik olduğunda, anne adayları bunları kendilerinin yanında bir de karnındaki bebeklerinin yararı için uygulamalılar" diyor.

Hamilelikte sporun faydaları neler?

Hamilelikte sporun faydaları neler?

  • Fizik kondisyonunu sağlar
  • İskelet kaslarının tonusu, kuvveti ve esnekliğine katkı sağlar
  • Gebelik kramplarını azaltır
  • Postürü (fiziksel duruşu) destekler
  • Kilo yönetimine yardımcı olur
  • Diabet riskini azaltır
  • Dolaşımı hızlandırır
  • Varis ve tromboemboli riskini düşürür
  • Psikolojik iyilik hali sağlar
  • Uyku kalitesini artırır
  • Normal doğumu kolaylaştırır
  • Doğumdan sonra zinde bir vücutla bebek bakımının kalitesi artacaktır.

Gebelikte aktivite riskli midir?

Gebelikte aktivite riskli midir?

Op. Dr. Meriç Çağrı Ağır, Amerikan Jinekoloji ve Obstetrik Derneği (ACOG)'nin verdiği bilgileri sıralayarak şunları söyledi:

Gebelikte fiziksel aktivite, az risklidir ve çoğu kadında yarar sağlamıştır. Ancak normal anatomik ve fizyolojik değişiklikler ve fetal gereksinimlere bağlı bazı değişiklikler gerekli olabilir.

Bir egzersiz programı tavsiye etmeden önce, hastanın egzersizden kaçınmak için tıbbi bir nedeni olmadığını gösteren kapsamlı bir klinik değerlendirme yapılmalı.

Komplikasyonsuz gebeliği olan kadınlar gebelik öncesinde, sırasında ve sonrasında aerobik ve dayanıklılık egzersizleri yapmaya teşvik edilmeli.

Kadın doğum hekimleri tıbbi veya obstetrik (gebelik) komplikasyonları olan kadınlara hamilelik sırasında fiziksel aktivite katılımı üzerine önerilerde bulunmadan önce dikkatle değerlendirmeli.

Hamilelik sırasında düzenli fiziksel aktivite, fizik kondisyonu sağlar, kilo yönetimine yardımcı olur, obez kadınlarda diabet riskini azaltır ve psikolojik iyilik halini artırır.

Egzersizin gebeliğe özgü sonuç ve etkilerini, en etkili davranışsal danışmanlık yöntemleri ve egzersiz optimal (ideal) yoğunluğu ve sıklığını netleştirmek için ek araştırma gerekir.

Maternal-fetal (anne-bebek) sağlık üzerine mesleki fiziksel aktivitenin etkilerini değerlendiren benzer çalışmalar, geliştirilmiş bir kanıt tabanı oluşturmak için gereklidir.

Hamileler egzersizi hangi durumda bırakmalı?

Hamileler egzersizi hangi durumda bırakmalı?

Op. Dr. Meriç Çağrı Ağır, ebeler meydana gelebilecek olan bazı durumlarda, egzersiz yapmayı durdurmalı diyerek riskli durumları şöyle sıraladı:

  • Vajinal kanama
  • Ağrılı kasılma
  • Amniyotik sıvı gelmesi
  • Dispne (solunum zorluğu)
  • Baş dönmesi
  • Baş ağrısı
  • Göğüs ağrısı
  • Dengenin bozulması
  • Ciddi kas ağrısı 

Bu durumlara dikkat!

Bu durumlara dikkat!

Op. Dr. Meriç Çağrı Ağır, “Tüm gebelerin yüzde 60’ından fazlası bel ağrısı yaşar. Karın ve sırt kaslarının güçlendirilmesi bu riski azaltabilir. Hareketsiz postür ve supin pozisyonu (sırt üstü sabit yatış pozisyonu) venöz dönüş (kalbe dönen kan miktarı) azalmasına ve hipotansyona yol açabileceğinden mümkün olduğunca kaçınılmalı. Gebelikte ısı ayarı önemlidir. Egzersiz sırasında özellikle ısı stresine karşı fetusu korumak için;

  • Gebeler bol su içmeli, 
  • Rahat, bol kıyafetler giymeli,
  • Yüksek ısı ve nemden kaçınılmalı,
  • Ortam ısısı ayarlanmalıdır.

Gebelikte fiziksel aktivite ve dehidratasyon (susuz kalma) uterus kontraksyonlarında (rahim kasılması) bir artış ile ilişkilendirilmesine rağmen, yorucu bir egzersizin erken doğum ya da doğuma neden olabileceğine dair sadece anektodal yayınlar vardır" dedi.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sinem Kobal'ın Tercih ettiği suda doğum nedir? Suda doğum nasıl yapılır?