Hamilelik sürecinde aylara göre beslenme

Hamilelik süresince anne adayları bebeklerini en sağlıklı şekilde besleyebilmek için ellerinden geleni yaparlar. Gebe bir kadının hem kendi hem de bebeğinin sağlığı için hamilelik boyunca tüketmesi gereken gıdalar haberimizde.

31 Temmuz 2020, Cuma 11:45 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
İlk haftalar

İlk haftalar

Hamileliğinizin ilk haftalarında yedikleriniz sizin ve bebeğiniz için besin deposunu oluşturacak. Bu yüzden de gerekli olan besinleri tüketmeniz çok önemli. İlk haftalarda folik asit açısından zengin olan besinler tüketmeniz bebeğinizin omurga gelişimi için çok önemlidir. Ayrıca yeşil sebze yemek de sabah bulantılarınıza iyi gelecektir. Bu haftalar için önerilenler: Yapraklı yeşillikler, brokoli, yumurta, baklagiller.


4-12. hafta

4-12. hafta

Hamileliğinizin 6. haftasında bebeğinizin kırmızı kan hücreleri gelişmeye ve kalbi kan pompalamaya başlar. Bu süreçte demir açısından zengin besinler tüketmeniz gerekir. Genelde vejeteryan olmayan besinler demir açısından zengindir. Fakat vejeteryan anne adayları da bu eksikliği kapatmak için C vitamini bakımından zengin besinlere yönelebilirler. Bu haftalar için önerilenler: Süt ürünleri, yumurta, et, deniz ürünleri.

İlk üç ayın sonuna dek bebeğinizin beyni, vücudunun diğer organlarına kıyasla daha hızlı gelişir. Omega-3 yağ asidi bakımından zengin besinler tüketmek bu dönem için önemlidir. Bu süreç için önerilenler: Uskumru balığı, sardalye ve doktorunuzun önereceği doğum öncesi vitamin takviyeleri.


13-28. hafta

13-28. hafta

Bebeğinizin hızlı bir şekilde gelişmeye devam ettiği bu haftalar da çok önemlidir. Bu dönemde de çok fazla besleyici ürüne ihtiyaç duyarsınız. Beta karoten ve DHA içeren ürünler göz gelişimi için çok önemlidir. Bunlar: Havuç, tatlı patates, ıspanak, uskumru balığı ve sardalyedir.

Yine bu haftalar boyunca kalsiyum alımı da kas gelişimi ve güçlenme için önemlidir. Bunun için de süt, yoğurt, tofu, peynir ve sardalye tüketilmesi önerilir. D Vitamini de kalsiyum emilimine yardımcıdır.

29. haftaya kadar çinko içeren besinler tüketmek de DNA'nın kendini onarması ve işleyişi için önemlidir. Kırmızı et, kabuklu deniz ürünleri, fasulye, kuruyemiş, tam tahıllı ürünler ve süt ürünleri tüketilmesi tavsiye edilen besinler arasındadır.


29-40. hafta

29-40. hafta

Hamileliğinizin sonuna yaklaştırken yemeniz gereken diğer besinlerse şunlardır: K Vitamini bakımından zengin lahana, ıspanak, marul, brokoli ve karnabahar kanın pıhtılaşmasına yardımcı olur. Kalsiyum ve magnezyum içeren süt, peynir, baklagiller, avokado, muz ve ahududu da bebeğinizin güçlü kemiklere sahip olmasını sağlar. Selenyum içeren kahverengi pirinç ve yumurta da sağlıklı ciğerler için önemlidir.


Doğum sonrası

Doğum sonrası

Doğum sonrasında yiyeceğiniz şeyler hem sizin sağlığınız için hem de sütünüzün sağlıklı olması için önemlidir. Vücudunuzda iltihaplanmanın olmaması için susam tohumu, badem ve kaju yiyebilirsiniz. Beta karoten daha önce de belirttiğimiz gibi göz gelişimi için önemlidir ve bebeklerin göz gelişiminde ilk 6 ay çok önemlidir. Bu bakımdan zengin besinlere havuç ve tatlı patates örnek verilebilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hamilelikte tatil yapmak sakıncalı mı?