Hamilelikte hayat kurtaran 7 tüyo

Bebek bekleyen çiftlerin en büyük dileği hamileliği sağlıklı bir şekilde tamamlanmasıdır. Ancak Gebelik sürecini başarılı bir doğumla sonuçlandırmak için hamilelerin uyması ve dikkat etmesi gereken birçok önemli faktör bulunuyor. Anneler, gebelik boyunca bebeklerini korumak adına her şeyi yaptıklarını düşünseler de bazen bazı unsurları gözden kaçırabiliyorlar. Hamilelik süreci folik asit takviyesi, doğru beslenme ve kötü alışkanlıklardan uzak durmak gibi temel kuralların çok daha ötesinde bazı gereklilikleri zorunlu kılıyor. Bu gereklilikler genetik taramadan kilo kontrolüne, tüm gebelik sürecini teminat altına alan ve hatta dokuzuncu ayda bile yaptırılabilen hamilelik sigortasından diş ve ruh sağlığına kadar pek çok ayrıntıyı içeriyor. İşte hamilelikte hayat kurtaran tüyolar

24 Aralık 2019, Salı 14:21 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU

Gebelik önemli fiziksel ve duygusal değişimleri beraberinde getiren en önemli dönemeçlerdendir. Bu süreçte gelişebilen bazı sorunlar ya da yapılan ihmaller hem annenin hem de bebeğin yaşamını tehdit edebiliyor. İşte kadınların gebelik süresince dikkat etmeleri gereken unsurlar:

Hamilelik öncesi genetik taramadan geçin

Hamilelik öncesi genetik taramadan geçin

Çocuk sahibi olmaya karar verdiğinizde, gebe kalmadan önce kendinizin ya partnerinizin sistik fibriosis, orak hücre anemisi gibi kalıtım yoluyla geçen ciddi bir hastalığa sahip olmadığından emin olmak için genetik taramadan geçmenizde fayda var.

Hamilelik öncesi ve sonrasında kilonuzu sağlıklı aralıkta tutmaya özen gösterin

Araştırmalar, sağlıklı bir kiloya sahip olan kadınların daha kolay gebe kaldığını ortaya koyuyor. Düşük ya da yüksek Beden Kütle İndeksi bazı kadınların gebe kalmasını güçleştiriyor. Yüksek Beden Kütle Endeksi’ne sahip kadınların gebelik ya da doğum süresince komplikasyonlara maruz kalma olasılıkları artarken, gebeliğine düşük Kitle Endeksi ile başlayan ve hamileliği boyunca yeterince kilo alamayanlar ise, bebeklerini gerekenden daha düşük kiloda dünyaya getirebiliyorlar.

Her balığı tüketmeyin

Her balığı tüketmeyin

Balık, bebeğinizin beyin ve göz gelişimi için son derece önemli olan omega-3 yağ asiti, protein, D vitamini bakımından zengin bir kaynak olsa da kayda değer miktarda civa barındırabilme olasılığı bulunduruyor. Uzmanlar, hamilelik süresince civa oranı daha yüksek olan uskumru, kılıç balığı ve konserve balıklardan uzak durulması gerektiğine dikkat çekiyor. 

Hafif bir egzersiz programı uygulayın

Hafif bir egzersiz programı uygulayın

Günde 30 dakika uygulayacağınız hafif egzersiz programı sizin ve bebeğinizin sağlığını olumlu etkilerken daha ziyade yoga ve esneme hareketleri gibi bedeni çok zorlamayan sporları tercih edin.

Enfeksiyonlara dikkat!

Enfeksiyonlara dikkat!

Gebe kalmaya çalışan kadınların enfeksiyondan kaçınmaları büyük önem taşıyor.

Uzmanlar, enfeksiyon riskini azaltmak için pastörize olmayan peynir ve diğer süt ürünleri, soğuk şarküteri ürünleri, çiğ ve az pişmiş et ve balık tüketiminden kaçınmak gerektiğinin altını çiziyor. Bu gıdalar tehlikeli bakteriler barındırma ihtimali nedeniyle düşük yapma riskini arttırıyor.

Ayrıca, yemek hazırlarken ellerinizin temiz olduğundan emin olun. 

Özel hamilelik sigortası yaptırın

Özel hamilelik sigortası yaptırın

Günümüzde kadınlar artık sadece doğumu kapsayan sigortalarla yetinmek zorunda değiller. Yeni nesil poliçeler, onun yerine gebe olduklarını öğrendikleri andan itibaren tüm hamilelik sürecini kapsayan sigorta seçeneklerinden faydalanabilme imkanı sunuyor.

Bekleme süresi olmayan ve hamileyken satın alınabilen hamilelik sigortaları bulunuyor. Doğum dahil olmak üzere kadınların tüm gebelik süresi boyunca kendilerini ve bebeklerini güvence altına alabilmelerini sağlıyor.

Bazı sigorta şirketleri doğum teminatlarından faydalanmak için asgari 6 ay ile 1 yıl sigortalı olarak bekleme süresi geçirme zorunluluğunu ortadan kaldırıyor.

Bu sigortalarda kadınlar, sigortalarını hamileliklerinin dokuzuncu ayında bile başlatabiliyor; üstelik poliçe kapsamındaki diyetisyen, psikolog, diş hekimi ve daha pek çok asistans hizmetinden de yararlanabiliyorlar.

Diş hekiminize görünün

Diş hekiminize görünün

Hamilelik süresince meydana gelen hormonal değişimler kadınları diş eti hastalıklarına daha meyilli hale getiriyor.

Yüksek progesteron ve estrojen seviyeleri dişetlerinin diş üzerindeki bakteriyel tabakaya farklı tepki vermesine sebep olabiliyor, bu da dişlerinizi fırçaladığınızda diş etlerinin kanamasına, şişmesine ve kızarmasına yol açabiliyor. 

Ruh sağlığınıza özen gösterin

Ruh sağlığınıza özen gösterin

Araştırmaların sonuçları depresyon yaşayan kadınların doğurganlıkla ilintili sorunlarla karşılaşma oranının, sağlıklı olanlara göre iki kat daha fazla olduğunu gösteriyor.

Doğum öncesi süreçte iyi hissetmenin anne ve gelişmekte olan bebeğin sağlığını önemli ölçüde etkilediği biliniyor.

Minnettarlık hissi ve farkındalık gibi olumlu psikolojilerin hamilelik sürecinde pozitif sonuçlar doğurduğu bilimsel çalışmalarla da kanıtlanmış durumda. Bazı sigorta şirketleri anne adaylarına hamilelik sigortasının kapsamı altında psikolog desteği de sağlıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Tüp bebek tedavisi sürecinde nelere dikkat edilmeli?