Hamilelikte kiraz yemek faydalı mı? Gebelikte kiraz yemenin faydaları ve zararları nelerdir?

Hamilelik sürecini faydalı geçirebilmek için birçok kadın beslenme listesine faydalı meyve ve sebzeleri ekler. Hamilelikte kiraz yemek ile ilgili tereddüt yaşayabilirsiniz. Eğer hamilelikte kiraz yemek faydalı mı merak ediyor ya da gebelikte kiraz yemenin faydaları neler öğrenmek istiyorsanız "Hamilelikte kiraz yemek faydalı mı? Gebelikte kiraz yemenin faydaları ve zararları nelerdir?" haberimize bir göz atın.

28 Mayıs 2020, Perşembe 14:06 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Hamilelikte anne ve bebek sağlığı için tüketilmesi gereken besinlerin faydalarını bilip günlük tüketilmesi gerken miktarı öğrenmek oldukça önemli. Eğer hamilelikte kiraz yemek faydalı mı merak ediyor ya da gebelikte kiraz yemenin faydaları neler öğrenmek istiyorsanız "Hamilelikte kiraz yemek faydalı mı? Gebelikte kiraz yemenin faydaları ve zararları" haberimize bir göz atın.

Hamilelikte kiraz yemenin faydaları

Hamilelikte, soğuk algınlığı ve diğer enfeksiyonlarla mücadele etmek için yeterli miktarda C vitamini almanız gerekir. Kiraz ise C vitamininin en önemli kaynaklarındandır. Hamile kadınların günlük C vitamini ihtiyacı 85 mg'dır. Kiraz ise yüksek C vitamini muhtevasıyla bu ihtiyacın önemli bir kısmını sağlıklı bir şekilde karşılamanızı sağlar.

Fetüs büyüdükçe anne adayında uykuya dalmakta zorlanma, uykusuzluk gibi sorunlar baş gösterir. Kiraz ise uykuya neden olan melatonin hormonu içerir. Uzmanlar melatoninin anti-stres uyaran özelliği sayesinde iyi bir gece uyku almanıza yardımcı olduğunu bildiriyorlar. Güçlü bir antioksidan hormonu olan Melatonin yeni hücre oluşumunu da teşvik etmekte önemli rol oynar. 

Antosiyaninler kiraza rengini veren kimyasal bileşiklerdir. Antosiyanlar, antioksidan flavonoid olarak vücudunuzu çevresel toksinlerin zararlarından ve serbest radikallerden korur. Bağışıklığı güçlendirerek fetüsün sağlıklı bir şekilde gelişimini sağlar. Yapılan son bilimsel çalışmalara göre kirazda bulunan kiraza kırmızı pigment veren antosiyanların gebelikteki eklem ağrısını ve inflamasyonu azaltmaya yardımcı oluyor.

Lif oranı yüksek gıdalarla beslenmek gebe kadını kabızlıktan ve diğer mide sorunlarından korur. Amerikan Hamilelik Derneği hamile kadınlara günde 25 ila 30 gram lif alımını öneriyor. 1 su bardağı kiraz 2.9 gram lif içerir ki bu oran günlük lif ihtiyacının %7.6-13.8'ini karşılar.

Kiraz kan şekeri düzeylerini koruma altına alır, böylece gebe kadını gestasyonel diyabetten korur.

Kiraz, vitamin, mineral, protein, demir, kalsiyum ve çeşitli minerallerden meydana gelir. Bu özelliği ile hamile kadınlar için sağlıklı bir atıştırmalık türüdür. Gebelikte beslenme listesi hazırlamak, yemek listenize eklemek için ideal yiyeceklerdendir. 

Kiraz potasyum mineralinin zengin bir kaynağıdır, kan basıncının düzenlenmesine yardımcı olup gebelikte ortaya çıkabilen preeklampsi hastalığından yani yüksek tansiyondan sizi korur.


Hamilelikte kiraz yemenin zararları nelerdir?

Hamilelikte kiraz yemenin zararları nelerdir?

Yapılan bilimsel araştırmalar gösteriyor ki gebelikte kiraz yiyen bazı kadınlarda kiraz yedikten sonra şişkinlik, gaz ve karın ağrısı gibi semptomlar gözlemlenmiştir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bu tariflerle doğurganlığı artırmak mümkün