Hamilelikte spora ne zaman başlanır?

Düzenli spor yapan kadınlar genellikle hamile kaldığını öğrendiğinde belirli bir süre ara verirler. Peki, gebelikte spora ne zaman başlanır? Hamilelikte egzersiz ne zaman yapılır? Hamilelikte spor ile ilgili merak edilenler haberimizde.

12 Eylül 2020, Cumartesi 16:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Birçok hamile gebeliği boyunca spor yapıpı sağlıklı yaşamak ister. Bazı nedenlerden dolayı doktorlar hamilelikte spora izin vermezken bazı doktorlar ise belirli aydan sonra spora izin verir. Peki, gebelikte spora ne zaman başlanır? Hamilelikte egzersiz ne zaman yapılır? Hamilelikte spor ile ilgili merak edilenler haberimizde.

Gebelikte egzersiz veya spor yapmak için herhangi bir sağlık sorununuz olup olmadığını bebeğinizin için herhangi risk oluşturup oluşturmadığını öğrenmek için öncelikle doktorunuzla görüşmeniz sizin için oldukça önemlidir.


Gebelikte hem formuzunu korumak hem de sağlığınızı korumak için elbette spor yapmanız da herhangi bir sakınca yoktur Gebelik döneminde spor veya egzersiz yapmak içinde spor salonlarına gitmeniz gerekmez.Gebelikte spora 20. günden sonra yani 3 haftalık iken başlanmalıdır. İlk üç hafta düşük riski oldukça yüksektir bu sebepten dolayı hamileliğin ilk 3 haftası spor yapılmasını kesinlikle önerilmez. Gebeliğin 3. haftasından itibaren plates, yürüyüş ve hafif egzersizlere başlanılabilir. Gebelikte spor ve egzersizin bir çok faydası vardır bunlardan bazıları; bel ve sırt ağrılarını azaltması, uyku problemini azaltması, anne adayının ruhsal ve fiziksel olarak kendini daha rahat hissetmesi, gebelik süresi boyunca oluşacak vücut bozukluklarını engellemesi, gebelikte oluşabilecek şişlik ve ödemi azaltması gibi.

Gebelik süresince spora eğer başlanmışsa düzenli olarak yapılması önerilir. Bir süre yapıp bir süre yapmamak faydadan çok zarara yol açabilir. Haftada en az 3-4 gün yani pazartesi-çarşamba-cuma- pazar ya da salı-perşembe-pazar gibi günlerde aksatılmadan yapılmalıdır. Her zaman ki gibi egzersiz yaparken kilo vermeyi amaçlamamalısınız. Hamilelikte egzersiz kilo vermek için değil bebeğinizi dünyaya daha sağlıklı getirmek için yapılır.


Egzersizler sizi nefes nefese bırakacak ya da sizi çok yoracak tarzda kesinlikle olmamalıdır. Aksine ısınma hareketleri kadar kolay ve hafif olmalıdır. Sporun sadece anne karnındaki bebeğe değil doğum esnasında anneye de bir çok faydaları vardır. Doğum esnasında çekeceğiniz sancıyı azaltır ve daha rahat doğum yapmanızı sağlar. Ancak spor yaparken akıntı gelmesi, kanama olması, rahim kasılmaları ya da solunum zorluğu yaşanılırsa mutlaka spor bırakılmalıdır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hamile kalmayı kolaylaştıran pozisyonlar