Hamilelikte yapılacaklar ve yapılmayacaklar listesi

Her anne bebeğinin daha anne karnındayken sağlıklı olduğundan emin olmak ister. Anneler doğuma kadar olan süreçte bebeğin sağlıklı ortamda büyümelerine yardımcı olmaktan sorumludur. İşte bebek bekleyen anneler için hamilelikte yapılacaklar ve yapılmayacakların listesi…

08 Kasım 2019, Cuma 15:40 Son Güncelleme:
A A
1. Vitamin

1. Vitamin

Vitaminler ve mineraller bakımından zengin olan besleyici bir yemek, vücudunuza büyümekte olan bir bebeği desteklemek için ihtiyaç duyduğu tüm sağlıklı besinleri sağlamanın en iyi yoludur. Ancak sağlıklı beslenme hamilelik için yeterli olmayabilir. Doğum öncesi vitaminleri, bebek bekleyen annelerin ihtiyaç duydukları besinleri sağlayabilir. Bunlar folik asit, kalsiyum ve demir. Bu vitaminler bebeğin gelişimine yardımcı olur ve doğum kusurlarını önler. Uygun vitaminlerin belirlenmesinde mutlaka doktorunuzdan tavsiye alın. 

2. Sigara içmeyin

2. Sigara içmeyin

Hamileyken sigara içmek hem anneyi hem de bebeği tehlikeye atar. Sigara içen annelerin bebekleri doğum kiloları daha düşüktür. Sigara içmek hem erken hem de düşük doğum olasılığını arttırıyor. Bebeğin anne karnındaki gelişimini engelliyor. 

3. Çok fazla uyuyun

3. Çok fazla uyuyun

Hormon düzeyleri 9 aylık hamilelik boyunca uykuyu zorlaştırabilir. Hamilelerin özellikle son üç aylık dönemde uykuya çok fazla ihtiyacı olur. Yorgun hissediyorsanız bütün işlerinizi erteleyin ve mümkün olduğunca kestirmeye çalışın. Uyku zamanlarınızı ayarlayın ve onlara bağlı kalın. Her gece 7-9 saat uyumayı hedefleyin. 

4. Alkol almayın

4. Alkol almayın

Alkol bebeğinizin gelişimini büyük ölçüde etkileyebilir. Hamile iken alkol alan kişiler fetal alkol sendromlu (FAS) bebek doğurabilir. Fetal alkol sendromu (FAS) belirtileri şunlardır:

Düşük doğum ağırlığı

Öğrenme geriliği

Davranış problemleri

Büyüme ve gelişme açısından gerilik 

5. Düzenli egzersiz

5. Düzenli egzersiz

Egzersiz anne ve bebek sağlığı için önemli. Aslında, düzenli egzersiz, hamilelik sırasında ortaya çıkan sorunların birçoğu ile savaşmanıza yardımcı olabilir:

Uykusuzluk hastalığı

Kas ağrısı

Aşırı kilo alımı

Ruh hali problemleri

Doktorunuzdan gününüze bir spor rutini eklemeyi isteyin. Bebeğiniz için güvenli ve konforlu bir egzersiz programının nasıl olması gerektiğini doktorunuza danışabilirsiniz.

6. Çiğ veya az pişmiş et yemeyin

6. Çiğ veya az pişmiş et yemeyin

Çiğ ve az pişmiş et ve yumurtalar listeriyaz ve toksoplazmoz gibi gıda kaynaklı hastalık riskini taşır. Çiğ besinler gıda zehirlenmesini de neden olabilir. 

7. Deniz ürünleri yiyorsanız…

7. Deniz ürünleri yiyorsanız…

Deniz ürünleri, kalp için sağlıklı omega-3 yağ asitleri, çinko ve demir gibi vitamin ve minerallerle doludur. Bunların hepsi anne ve bebek için önemlidir. Ancak az pişmiş veya çiğ deniz mahsulleri bazı problemlere neden olabilir. Deniz ürünleri, iyice pişirildiğinde elimine edilen zararlı bakteri ve virüsleri taşıyabilir. Ayrıca, hamile kadınlar çiğ balıklardan ve yüksek miktarda cıva içerebilecek balıklardan kaçınmalıdır. 

8. Şarküteri et ürünlerini yemeyin

8. Şarküteri et ürünlerini yemeyin

Şarküteri ürünleri - sosisli sandviç, sosis, somon füme ve diğer kurutulmuş etler dahil - listeriyaz ve toksoplazmoz gibi gıda kaynaklı hastalıklara neden olabilir.

Şarküteri etler, bakterilerin üremesi açısından risklidir. 

9. Hamilelikte cinsel ilişki

9. Hamilelikte cinsel ilişki

Yüksek riskli gebelik bulunmadığı sürece, hamilelik döneminde cinsel ilişki iyidir. Rahatsızlık yaşıyorsanız, yeni ilişki pozisyonları denemek zorunda kalabilirsiniz. Hamileliğiniz sırasında cinsel ilişki güvenliği ile ilgili sorularınız varsa doktorunuzla mutlaka konuşun.

10. Diş hekiminizi ziyaret edin

10. Diş hekiminizi ziyaret edin

Ağız temizliğinin bakterilerin yayılmasına ve enfeksiyona yol açmasına neden olabileceği için dişçi ziyaretlerini sürekli haline getirmelisiniz. Uzmanlar, hamile annelerin düzenli diş temizliği ve rutin bir ağız sağlığı muayenesi yaptırmasını öneriyor. Diş hekiminize hamile olduğunuzu söylediğinizden emin olun.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Sağlıklı çocuk yetiştirmek isteyen ebevynlere önemli uyarılar