Önceki Fotolar

Hangi meyveden ne kadar tüketmeliyiz?

Yaz aylarının gelmesiyle beraber kış boyunca tadını özlediğimiz meyve ve sebzeler tezgâhlardaki yerlerini almaya başlar. Renkler le oldukça lezzetli görünen meyveler masum ve sağlıklı besinler olmasına rağmen tüketiminde aşırıya kaçılması durumunda zararlı da olabiliyor. Bu noktada diyabet gibi kronik hastalıkları olanların daha da dikkatli davranması gerekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan, yaz meyvelerinin faydalarını anlatarak hangi meyveden ne kadar yenmesi gerektiği konusunda önerilerde bulundu.

11 Temmuz 2019, Perşembe 11:08
A A
KARPUZ

KARPUZ

Hem lezzet hem serinletici etkisiyle yazın vazgeçilmezi karpuz tam bir sağlık deposu. Kalpten kansere birçok rahatsızlığa iyi gelen karpuz, buna karşın şeker oranı yüksek bir meyve. 2 dilim (80 gram) 1 porsiyona eşit olan karpuzu tüketirken özellikle insülin direnci olanların, hipoglisemi ve diyabet sorunu olanların kontrollü tüketmesi şart. Zira 1 porsiyonu 180 kalori olup, 20 gr şeker, 270 mg potasyum, 17 gr A vitamini, 21 gr C vitamini, 4 gr demir ve 1 gr lif içeriyor. Karpuzun yanında protein kaynağı olan peynir tüketmek kan şeker seviyesinin daha normal seyretmesini sağlıyor.

KAVUN

KAVUN

Zengin potasyum ve su içeriğiyle sağlık deposu olan kavun, vücuttan toksik maddelerin atımını kolaylaştırırken, kalp krizi riskini azaltıyor, kötü kolesterolün düşürülmesine fayda sağlıyor. Yüksek potasyum içerdiği için böbrek hastalarının ve hiperpotasemi hastalığı olanların doktoruna danışarak tüketmesi gerekli. Günde 2 dilim kavun 1 porsiyon meyveye denk geliyor.

KİRAZ

KİRAZ

Bilimsel çalışmalar her gün uyumadan 10 dakika önce tüketilen 1 porsiyon (15-20 adet) kirazın, uykuya dalmayı kolaylaştırdığını ve uyku kalitesini artırdığını gösteriyor. Şeker içeriği nispeten düşük olduğu için diyabet sorunu olanların da rahatlıkla tüketebileceği bir meyve olan kiraz, gut hastalığının iyileşme sürecine de destek oluyor. Ancak kan sulandırıcı etkisi olduğundan kalp ve tansiyon sorunları olanlar dikkatli tüketmeli.

İNCİR

İNCİR

Kolesterolü düşürücü etkisi olan incir, çok yüksek lif oranıyla bağırsak sağlığı için de son derece önemli bir meyve. Özellikle çözünür bir lif olan pektin içeriği sayesinde sağlıklı bağırsak hareketlerini uyarıyor. Çalışmalar incir tüketiminin kolon kanserini önlediğini ortaya koyuyor. 2 adet taze incir 1 porsiyona denk gelirken, insülin direnci olanlar dikkatli tüketmeli. Kan şekerini dengelemek için incir tüketirken yanında 1 bardak süt tercih edebilirsiniz.

ERİK

ERİK

Glisemik indeksi düşük olan erik kan şekerini dengeliyor ve kilo vermeyi kolaylaştırıyor. Şeker içeriği düşük bir meyve olduğundan diyabet sorunu olanlar rahatlıkla tüketebilir. Stres karşıtı mineral olarak bilinen magnezyum da erikte oldukça fazla miktarda bulunuyor. 10 adet küçük boy erik 1 porsiyon meyveye denk gelirken, eriği tuzlayarak tüketmek vücutta ödem oluşmasına neden olabiliyor. Özellikle tansiyon sorunu olanların tuz dökmeden yemeleri şart.

ŞEFTALİ

ŞEFTALİ

Şeftali lif içeriği sayesinde sindirime yardımcı olup kabızlığı azaltırken, hamleler ve anne karnındaki bebekler için sayısız fayda sağlıyor. Günde 1 orta boy şeftali tercih edilebilir. Tüylü yapısı boğazı tahriş edebileceği için kabuğunu soyarak tüketebilirsiniz.

PORSİYON MİKTARLARI

PORSİYON MİKTARLARI

Karpuz: 2 dilim (80 gr)

Kavun: 2 dilim

İncir: 2 adet

Kiraz: 15-20 adet

Erik: 10 adet

Üzüm: 15 adet

Kayısı: 3-4 adet

Şeftali: 1 adet

Dut: 1 çay bardağı

Sıradaki haber yükleniyor...