Hangi spor kaç kalori yaktırıyor?

Bisiklete binmek, yüzmek, yürüyüşler ya da saatlerce dans etmek her biri yaz için oldukça sağlıklı ve güzel sporlar... İmkanlarınıza göre seçeceğiniz uygun aktiviteler hep bol bol kalori yakmayı hem de sağlıklı kalmayı sağlıyor. Peki hangi spor kaç kalori yaktırıyor?

25 Haziran 2021, Cuma 17:47 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
BİSİKLETE BİNMEK KAÇ KALORİ VERDİRİR?

BİSİKLETE BİNMEK KAÇ KALORİ VERDİRİR?

Yapılan bilimsel araştırmalar, günde sadece 30 dakika bisiklete binmenin yaklaşık 200 kalori harcamaya katkı sağladığını ortaya koyuyor.

Yaz mevsimi için en ideal sporlardan biri olan ve önemli bir kardiyo egzersizi olarak nitelendirilen bisiklete binme, pandemi sürecinin stresinden arınmada fayda sağlayacağı gibi bacaklar, kalça, karın, uyluk ve baldır kasları başta olmak üzere vücudun bütün önemli kas kitlelerini çalıştıracak ve kilo vermenize katkı sağlayacaktır.

Saatte ortalama 24 km hızla bisikleti 10 dakika boyunca sürdüğünüzde 92 kalori yakarsınız

DANS ETMEK KAÇ KALORİ YAKTIRIR?

DANS ETMEK KAÇ KALORİ YAKTIRIR?

İnternet karşısında dans videolarına eşlik ederek evinizde ya da bahçede yarım saatte 300 kaloriye varan enerji harcayabilirsiniz.

Son yıllarda kalori yakımında faydaları çok daha fazla anlaşılan dans hareketleri ve zumba hem stresinizi giderecek hem de kilo vermeye yardımcı olacaktır.

Yaşınıza ve yaşam tarzınıza göre zumbanın ağır gelmesi durumunda kendinizi çok yormadan günde 30 dakika orta seviyeli dans ederek de kilo verebilirsiniz.

Dans ederek yakılan kalori oranı, kişinin yaşına, kilosuna ve yapılan dansa bağlı olarak değişmekte; ancak “genel” bir dansla ortalama kiloda saatte yaklaşık 200-300 kalori yakılabilmektedir.

30 DK TEMPOLU YÜRÜYÜŞ YAKLAŞIK 200 KALORİ

30 DK TEMPOLU YÜRÜYÜŞ YAKLAŞIK 200 KALORİ

Pandemi sürecinde sosyal mesafeye dikkat ederek, açık havada her gün en az 30 dakika tempolu yürüyüşün sayısız faydaları bulunuyor. Sağlıklı yaşam için vazgeçilmez sporların başında gelen düzenli ve tempolu yarım saatlik yürüyüş ile yaklaşık 200 kalori enerji harcayabilir ve hem kilo vermeye hem de zinde kalmaya adım adım yaklaşabilirsiniz.

YÜZMEK KAÇ KALORİ?

YÜZMEK KAÇ KALORİ?

Özellikle yaz sıcaklarında hem serinlemenin hem de her yaştan kişi için vücudu zorlamadan yüksek kalori harcamanın ana destekçilerinden biri yüzmek. Hem bölgesel hem de kitlesel zayıflamaya katkı sağlayan, vücudun tüm kaslarını aynı anda çalıştıran yüzme, kalbi az yoruyor ve vücutta kalıcı bir yorgunluğa yol açmıyor. Yaz aylarında her gün sadece 30 dakika yüzmeniz durumunda yaklaşık 250 kalori harcayabilir ve omurga sağlığı başta olmak üzere fiziksel ve ruhsal sağlığınız için büyük kazanımlar sağlayabilirsiniz.

ELASTİK BANT İLE ÇALIŞMAK

ELASTİK BANT İLE ÇALIŞMAK

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı, Spor Hekimi Prof. Dr. Tolga Aydoğ “Pandemi sürecinde hareketsiz kalma kalp-akciğer kapasitemizi azaltmanın yanı sıra kaslarımızda da zayıflamaya neden oldu. Bazılarımızın kilosu değişmese de kasları inceldi ve yağları arttı. Bunun önüne geçmek ve kuvvetimizi artırmak için elastik bant, bizlere her yerde egzersiz yapma şansı yaratır. Hangi kaslarınızı, nasıl çalıştıracağınızı doktor, spor eğitmenininden öğrendikten sonra bu egzersizleri her yerde çok rahat bir şekilde yapabilirsiniz. Elastik bant ile çalışmayı ilk 4 egzersizden biri ile kombine ederek, 30 dakikada yaklaşık 110 kalori verebilir, kalori harcamaktan öte kaslarınızı kuvvetlendirebilirsiniz” diyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Akdeniz diyeti neden yılın en iyi diyetleri listesine girdi? İşte bilimsel sonuçlar