Hareketli yaşam beynin küçülmesini önlüyor

Alzheimer riskini azaltmak için hareket etmenin önemine dikkat çeken Nöroloji Uzmanı Dr. Oğuzhan Onultan, “Spor yapamıyorsanız bile hareket edin. Amerika ve Kanada’da yapılan çalışmalar da gösterdi ki yemek, temizlik gibi ev işleri bile riski azaltıyor” dedi.

16 Ekim 2021, Cumartesi 17:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Hareketsiz yaşamın Alzheimer’a etkisine ilişkin açıklamalarda bulunan Nöroloji Uzmanı Dr. Oğuzhan Onultan, son yapılan araştırmalardan örnekler de verdi. 

HAREKETLİ YAŞAM RİSKİ 2 KAT AZALTIYOR

HAREKETLİ YAŞAM RİSKİ 2 KAT AZALTIYOR

Spor salonuna gidilmesi gibi bir zorunluluğun olmadığını belirten Dr. Onultan, “Amerika’da 716 kişi ile bir araştırma yapılmış. Hareketsiz kişilerin daha hareketli olanlara göre Alzheimer riskinin 2 kat fazla olduğu ortaya çıkmış. Hareketin çok önemli olduğu ortaya çıkmış. Hareketli yaşamak için illa spor salonuna gidilmesi gerekmiyor. Günlük evde işleri de hareket kapsamına giriyor” diye konuştu. 


EV İŞLERİ DE HAREKET KAPSAMINA GİRİYOR

EV İŞLERİ DE HAREKET KAPSAMINA GİRİYOR

Dr. Onultan, ileri yaştakilerin hareket etmesinin önemine dikkat çekiyor;

“Toronto Üniversitesi’nde yapılan başka bir çalışmada ise insanları spor salonuna yönlendiremiyorsunuz ama hareketli olmaları gerekiyor, ileride yaştakileri nasıl hareketlendirebiliriz diye düşünmüşler ilk defa yapılan çalışmada evdeki aktivitelerin hangisi daha iyi geliyor onu ortaya çıkarmışlar. Yemek yapmak, temizlik yapmak, eşyaların yerini değiştirme, bahçeyle ilgilenmek gibi aktivitelerin iyi geldiği tespit edilmiş”


BAHÇE İŞLERİ, TEMİZLİK VEYA YEMEK YAPMAK..

BAHÇE İŞLERİ, TEMİZLİK VEYA YEMEK YAPMAK..

İleri yaştakilerin hareket etmesinin önemine dikkat çeken Dr. Onultan şöyle diyor;

“Toronto Üniversitesi’nde yapılan başka bir çalışmada ise insanları spor salonuna yönlendiremiyorsunuz ama hareketli olmaları gerekiyor, ileride yaştakileri nasıl hareketlendirebiliriz diye düşünmüşler ilk defa yapılan çalışmada evdeki aktivitelerin hangisi daha iyi geliyor onu ortaya çıkarmışlar. Yemek yapmak, temizlik yapmak, eşyaların yerini değiştirme, bahçeyle ilgilenmek gibi aktivitelerin iyi geldiği tespit edilmiş”


GÜNDE 7 BİN ADIM ATMAK YETERLİ

GÜNDE 7 BİN ADIM ATMAK YETERLİ

İnsanların araştırmadaki aktiviteleri rahatlıkla yapabileceğini belirten Dr. Oğuzhan Onultan,göre;

Hareket beyin, kalp ve bağırsaklar için çok önemli, vücut bu 3 sistem üzerinden gidiyor. Çalışma cinsiyet ayrımı olmadan, 80-85 yaşının üstündekilerle yapılmış. Saksı, çiçek işleri üç boyutlu aktivitelerdir, beynin her iki tarafı da kullanılır. Beynin yeni yollar yaratmasına antrenman yaparak yardımcı oluyoruz. Yürümek de çok önemli, günde 7 bin adım atmak yeterli


BEYİNDEKİ KÜÇÜLME DAHA DÜŞÜK

BEYİNDEKİ KÜÇÜLME DAHA DÜŞÜK

Damarların hareket edildiği sürece gençleştiğini söyleyen Dr. Onultan, “Damar sertliği riskini azaltmış oluyoruz. 60 yaşından sonra yeni bir dil öğrenmeye çalışmak, enstrüman çalmayı öğrenmek riski azaltan bizim için anlamlı aktiviteler. Çalışmanın sonunda kişilerin MR’ı çekilmiş bakmışlar ki yaşlarına göre beyindeki küçülme daha düşük. Hastalara tavsiyem kendilerini yormayacak ve zorlamayacak şekilde hareketleri yapsınlar. Her şeyi kararında yapmak lazım” diye konuştu.

DHA

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Öfke kontrolü için ideal egzersizler