Haşlanmış patates kilo aldırır mı? Haşlanmış patatesin kalorisi ve besin değerleri

Çoğu insan patates yemenin kilo aldıracağına inanır. Ama bu bir gerçek mi yoksa bir efsane mi? Patates kaç kalori? Patateslerin sağlığınız için iyi olup olmadığını ve sebzeyi diyetinize nasıl ekleyebileceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin.

16 Kasım 2021, Salı 16:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Patatesin çoğu insanın en sevdiği sebzelerden olduğunu söylemek yanlış olmaz ancak bazı insanlar patates yemenin kilo aldıracağını düşünüyor. Peki, patatesi kilo aldırır mı? Patatesle zayıflamak mümkün mü? Patates yemenin vücudunuza yağ ekleyip eklemeyeceğini öğrenmek için okumaya devam edin.

Solanum tuberosum bitkisinin köklerinde yetişen bir yeraltı yumrularıdır. Patatesin kendisi yağ ve kolesterol içermez ve ayrıca sodyum oranı düşüktür. Doğru şekilde hazırlanan patatesler lezzetli, doyurucu ve sağlıklı bir yemek yapabilir.

PATATESİN BESİN DEĞERLERİ

PATATESİN BESİN DEĞERLERİ

Kabuğu dahil bir orta boy haşlanmış patates (173 gram) şunları sağlar:

  • Yağ: 0.2 gram
  • Protein: 4.3 gram
  • Karbonhidrat: 36.6 gram
  • Lif: 3.8 gram
  • C Vitamini: Günlük ihtiyacın %28'i
  • B6 Vitamini: Günlük ihtiyacın %27'si
  • Potasyum: Günlük ihtiyacın %26'sı
  • Manganez: Günlük ihtiyacın %19'u
  • Magnezyum: Günlük ihtiyacın %12'si
  • Fosfor: Günlük ihtiyacın %12'si
  • Niasin: Günlük ihtiyacın %12'si
  • Folat: Günlük ihtiyacın %12'si
Patateslerin besin içeriği, çeşide ve nasıl hazırlandıklarına bağlı olarak değişebilir. Örneğin, patatesleri kızartmak, onları pişirmekten daha fazla kalori ve yağ ekler.

PATATES KAÇ KALORİ

PATATES KAÇ KALORİ

Orta boy (173 gram) haşlanmış patates 161 kaloridir.

Orta boy (173 gram) kızarmış patates ise 400-450 kalorinin üzerindedir.

Patates, sizi daha uzun süre tok tutarak kilo vermenize yardımcı olabilecek iyi bir lif kaynağıdır. Lif, kolesterol ve kan şekeri seviyelerini kontrol altında tutarak kalp hastalıklarını önlemeye yardımcı olabilir.


PATATES KİLO ALDIRIR MI?

PATATES KİLO ALDIRIR MI?

Patates sadece tadı lezzetli değil, aynı zamanda hayati besinler açısından da zengindir. Bu sebze (100 gramda) Potasyum, Sodyum, Diyet lifi, C Vitamini, Demir, Vitamin B-6 ve Magnezyumdan oluşur. Bu nedenle, şüphesiz sağlıklı bir besindir.

Bazı teoriler, patateslerin vücuttaki kan şekeri seviyesini yükselttiği için sağlığa iyi gelmediğini belirtiyor. Ancak, tamamen doğru değil. Patateslerin glisemik indeksi orta düzeydedir ve yalnızca yüksek miktarı şeker seviyesinde ani yükselmelere neden olur. Ayrıca sebzedeki nişasta içeriğinin kilo alımına yol açtığına inanılmaktadır.

PEKİ, PATATES KİLO ALDIRIR MI?

Kilo, aldığınız ve harcadığınız kaloriler ile alakalıdır. Aldığınız kaloriler, harcadığınız enerjiden fazlaysa kilo almaya başlarsınız.

Haşlanmış veya fırınlanmış patates, kalorisi düşük, sağlıklı bir gıdadır. Bir porsiyonunun kalorisi bir kase çorbanın ki kadardır ve normal bir öğünün parçası olarak yendiğinde kilo aldırması beklenmez.

Aynı şekilde patates yemeği de az yağlı ve sağlıklı şekilde hazırlandığında kilo sorunu yaşatmayacak bir besindir.

Bununla birlikte, kızarmış patates yüksek kalorisi nedeniyle size kolayca kilo aldırabilir bu nedenle dikkatli tüketilmelidir.

Öte yandan, kilo vermeye yönelik patates diyeti, tek yönlü beslenmeye yöneltmesi nedeniyle pek sağlıklı olmasa da bir çok kişi tarafından zayıflamaya yönelik olarak uygulanmaktadır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Havuç suyunun etkileyici 7 faydası