Hem hesaplı hem de bol proteinli 14 besin

Proteinlerin vücuda faydası saymakla bitmiyor. Kilo kaybını hızlandırma ve kas kütlesini artırma özelliklerine de sahip proteinleri beslenme ve diyet listenize eklemek faydalı olacaktır. Ancak protein kaynaklarının pahalı olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Haklısınız, protein kaynaklarının bazıları pahalı olsa da, birçok uygun fiyatlı alternatifleri de mevcut. Hem ucuz hem de kolay elde edebileceğiniz protein kaynaklarına bir göz atın.

23 Kasım 2018, Cuma 11:18
A A
SİYAH FASULYE

SİYAH FASULYE

Bitki bazlı protein kaynaklarından olan siyah fasulye, aynı zamanda yüksek oranda lif içerir. Uzmanlar, kadınların günde 25 gram erkeklerin ise 38 gram siyah fasulye tüketmesini öneriyor.


SÜT

SÜT

Proteinin yanı sıra kemikleri güçlendiren kalsiyum ve fosfor içerir. Sıvı bir besin olduğu için smooti yapımında, çorbalarda kullanarak yemeğinizin protein oranını artırabilirsiniz.

FISTIK EZMESİ

FISTIK EZMESİ

Fıstık ezmesi, hem tatlı ihtiyacını karşılayan hem de yüksek protein oranına sahip harika bir besindir. Fıstık ezmesini kızarmış ekmeğin üzerine sürebilir, yulaf ezmesi ile karıştırabilir ya da smoothie’ye ekleyerek tüketebilirsiniz. Dahası, yapılan araştırmalara göre, beslenmesinde yer fıstığı ve fıstık ezmesine yer verenlerin kalp hastalığı ve diyabet gibi kronik rahatsızlıklara yakalanma riski azalıyor.

SARDALYA

SARDALYA

Sardalya, deniz ürünlerini pahalı bulanlar için güzel bir alternatif. Proteinin yanı sıra doğal bir kalsiyum kaynağı olan sardalya, kemik gelişimi için de fayda sağlıyor.

4. KONSERVE TON BALIĞI

4. KONSERVE TON BALIĞI

Taze ton balığı bütçenizi aşıyorsa, her markette bulabileceğiniz konservesini alabilirsiniz. Salatanızı yüksek proteinle doldurmak için ton balığından yardım alabilirsiniz.


KONSERVE SOMON

KONSERVE SOMON

Taze somon biraz pahalı olduğu için konservesini tercih edebilirsiniz. Sandviçlerinize, salatalarınıza ekleyebilirsiniz.


SOYA FASULYESİ

SOYA FASULYESİ

Özellikle veganlar için mükemmel bir protein kaynağı olan soya fasulyesini haşlayarak ve baharat ekleyerek ya da salatanıza katarak tüketebilirsiniz.


SÜZME PEYNİR

SÜZME PEYNİR

Süzme peynirin kalorisi düşük, proteini yüksek, kilo vermeye yardımcı, uygun fiyatlı. Daha ne olsun!


YULAF

YULAF

Sporcuların vazgeçilmez gıdası olan yulaf, glüten içermez. Diğer tüm tahıllardan daha yüksek protein oranına sahip olan yulaf, özellikle kahvaltıda tüketildiğinde sadece kilo vermeye değil, kalp sağlığını korumaya da yardımcı olur.


YOĞURT

YOĞURT

Listenin en uygun fiyatlı ürünlerinden olan yoğurt, her açıdan harika bir besin. Yoğurdu çok yönlü tüketebilirsiniz; sade, içine meyve ilave ederek ya da yemeklerin yanında. Ayrıca yoğurt, bağırsak sağlığınızı korur ve kilo vermenize yardımcı olur.

AYÇEKİRDEĞİ

AYÇEKİRDEĞİ

Küçücük tohumlara sahip olmasına rağmen etkileyici miktarda protein içerir. Vegan dostu da olan ayçekirdeğini salataya, yulaf ezmesine, yoğurda ekleyerek tüketebilir, evde hazırladığınız kurabiyelere katabilirsiniz.

KABAK ÇEKİRDEĞİ

KABAK ÇEKİRDEĞİ

Tıpkı ayçekirdeği gibi kabak çekirdeği de beslenme programınıza eklemeniz gereken lezzetli bir protein kaynağı. Kabak çekirdeğini ara öğün olarak tüketebilir, yulaf ezmesi, salata ya da granolanızın içine ilave edebilirsiniz.

HİNDİ

HİNDİ

Hindi de kalorisi düşük, proteini yüksek besinler arasında yer alıyor. Hindi ile pek çok yemek, atıştırmalık hazırlayabilirsiniz.

YUMURTA

YUMURTA

Yumurta, tüm dünyadaki en besleyici gıdalardan biri. Sadece vitaminler, minareller ve sağlıklı yağlarla değil proteinle de dolu! Kahvaltıda yediğiniz yumurta, gün içinde acıkmanıza engel olurken, kan şekerini dengeler, kilo vermeye yardımcı olur. Adeta ufacık tefecik içi dolu fıçıcık cümlesinin hayat bulmuş hali gibi.


MERCİMEK

MERCİMEK

Mercimek de vegan dostu olan proteini yüksek besinlerden biri. Pek çok yemeğe dahil edebileceğiniz mercimek, aynı zamanda lif, demir, potasyum ve B vitamini de içerir.


Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.