Her biri adeta kurtarıcı! İşte karaciğeri sağlığını koruyan besinler

Toplumdaki her 4-5 kişiden birinde karaciğer yağlanması görülüyor. Sağlıksız alışkanlıklar ve yaşam tarzı en önemli organlarımızdan biri olan karaciğeri direkt olarak etkiliyor. Özellikle de beslenme şeklimiz. Ama merak etmeyin, bazı besinler karaciğerin adeta kurtarcısı. İşte Uzman Diyetisyen İpek Ağaca Özger’in karaciğer yağlanmasına karşı tüketilmesini önerdiği besinler.

17 Ekim 2020, Cumartesi 09:58 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Karaciğer yağlanması nedir?

Karaciğer yağlanması nedir?

Karaciğer hücrelerinde aşırı derecede yağ toplanmasıyla meydana gelen ciddi bir sağlık sorunu olan karaciğer yağlanması, karaciğerin kendini koruma amaçlı oluşturduğu yağ bezlerinden oluşur. Korunmak içinse beslenmede bazı gıdalara yer verilmesi öneriliriyor.

Sarımsak, soğan, enginar gibi beyaz renkli sebzeler

Sarımsak, soğan, enginar gibi beyaz renkli sebzeler

Başta sülfür içeriği yüksek olan soğan ve sarımsak olmak üzere beyaz renkli sebzeler çok önemlidir. Sülfür maddesi karaciğer yağlanmasına neden olan kimyasal maddelerin karaciğer hücrelerinden uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Ayrıca enginar, karaciğer detoksunu en iyi sağlayan beyaz sebzelerden biridir.

Kırmızı renkli meyve ve sebzeler

Kırmızı renkli meyve ve sebzeler

Domates, karpuz, kızılcık, kırmızıbiber başta olmak üzere kırmızı renkli meyve ve sebzeler de çok güçlü antioksidan olan likopen ve C vitamini bolca bulunur. Karaciğer yağlanmasına karşı antioksidan desteği için kırmızı meyve ve sebzeler öğünlerde tüketilmelidir.

 

Kurubaklagiller

Kurubaklagiller

Bitkisel protein ve lif içeriğinin yüksek, doymuş yağ içeriğinin düşük olması bakımından kurubaklagiller karaciğer yağlanmasına karşı tüketilmesi gereken besinlerdendir. Haftada 2 kez kurufasulye, nohut, mercimek, barbunya gibi kurubaklagil yemeği tüketmeye özen gösterilmelidir.

Tam buğdaylı tahıllar

Tam buğdaylı tahıllar

Tam buğdaylı ekmek, yulaf kepeği, çavdarlı gevrek gibi kompleks karbonhidrat bakımından zengin tahıl grubu besinler aynı zamanda liften de zengin olduğundan her gün uygun miktarlarda tüketilmelidir.

Su ve diğer sağlıklı içecekler

Su ve diğer sağlıklı içecekler

Karaciğer detoksu için her gün 2-2,5 lt su içmeye özen gösterilmeli, suya ek olarak şekersiz komposto, ayran, çorbalar, maden suyu, kefir vb. tüketerek sıvı alımına destek olunmalıdır.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Salataların vazgeçilmezi sirkenin az bilinen 7 muhteşem faydası