Her cilt tipine iyi gelen 8 etkili besin

Cildimizi güzelleştirmek için genellik cilt bakım ürünlerine ya da kozmetik uygulamalara yöneliyoruz. Ancak sağlıklı ve ışıltılı bir cilde sahip olmak için vücudu içten beslemek gerekiyor. Üstelik hangi cilt tipine sahip olursanız olun, cildinizi iyileştirmeye adeta ant içmiş besinler var! Gelin hangi besinlermiş, birlikte bakalım...

27 Nisan 2021, Salı 12:53 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- BROKOLİ

1- BROKOLİ

Turpgillerden bir sebze olan brokolide bol miktarda C vitamini bulunur. C vitamini, ince çizgileri ve kırışıklıkları gidermeye çalışan cildimizdeki kolajen üretimini desteklemeye yardımcı olur. Brokoli ayrıca çinko, A vitamini ve lutein (cildi oksidatif hasardan korumaya yardımcı olan bir karotenoid) içerir.

2- YEŞİL ÇAY

2- YEŞİL ÇAY

Pembenar'da yer alan habere göre, yeşil çay yapraklarında bulunan kateşin adı verilen özel bir bileşen cilt sağlığına birçok yönden fayda sağlar. Kateşin, güneşin zararlı ışınlarından ve iltihaplanmadan koruyan antioksidan görevi görür. Kateşinlerin cildin doğal elastikiyetini ve nemini sağladığı da kanıtlanmıştır.

3- AVOKADO

3- AVOKADO

A, D ve E vitaminleri ile dolu olan avokado, süper sağlıklı tekli doymamış yağlar içerir. Avokado ile hazırlanan cilt maskelerinin mükemmel etkisi işte bundan kaynaklanıyor. Bu nedenle günlük beslenmenizde avokadoya mutlaka yer açın ve cildinizi içten besleyin.

4- ZEYTİNYAĞI

4- ZEYTİNYAĞI

Birçok nedenden dolayı Akdeniz diyeti mükemmel bir beslenme biçimi olarak kabul ediliyor. Akdeniz diyeti; kolesterol dengesini ayarlar, kalp hastalığı ve diyabete yakalanma riskini azaltır. Ayrıca kadınlarda kemik yoğunluğunu ve kas kütlesini artırır. Ve bu faydalar büyük ölçüde zeytinyağından kaynaklanmaktadır. Zeytinyağında cildin beslenmesini ve nemli kalmasını sağlayan tekli doymamış yağ oranı yüksektir.

5- BİTTER ÇİKOLATA

5- BİTTER ÇİKOLATA

Kakao, cildin dokusunu onarır, nemi sağlar ve ve hatta kan dolaşımını artırdığı gösterilen flavenoller adı verilen birçok antioksidan içerir. Bu güzelliğe güzellik katan faydaları en üst düzeye çıkarmak için en az yüzde 70 kakao içeren bir çikolata tercih etmeye çalışın.

6- SOMON

6- SOMON

Somon, sağlıklı bir cilt için gerekli olan omega-3 ve omega-6 yağ asitleri bakımından zengindir. Yapılan bir çalışmaya göre bu iki tür yağ asidi, cildi nemli tutmaya, iltihaplanmaya karşı savaşmaya ve cildi çevresel etmenlerden korumaya yardımcı oluyor.

7- DOMATES

7- DOMATES

Domateslere kırmızı rengini veren bir fitokimyasal olan likopen, cildimizi güneşten maruz kaldığımız serbest radikallerden korumaya yardımcı olur. Domateslerini pişirerek tükettiğinizde bu özelliğinden daha fazla yararlanacağınızı unutmayın.

8- DOLMALIK BİBER

8- DOLMALIK BİBER

Biber, ciddi bir C vitamini kaynağıdır. Yine cildinizin sıkı ve güçlü kalmasına yardımcı olan kolajen seviyelerini artırmak için de harika bir besindir.

Özellikle kırmızı ve sarı dolmalık biber, vücudunuzun bir başka önemli antioksidan olan A vitaminine dönüştürdüğü beta-karoten ile doludur.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 1 ayda daha uzun kirpiklere kavuşmak için 10 bakım ritüeli