Her egzersizden önce bir bardak süt

Sağlık Bakanlığı, ‘Türkiye Beslenme Rehberi’ni yayınladı. Fiziksel olarak her gün mümkün olduğunca aktif olunması gerektiğine işaret eden rehberde, gün içinde 2 saatten daha uzun süre hareketsiz kalınmaması gerektiği belirtilirken, egzersizden yarım saat önce 1 su bardağı süt veya ayran tüketilmesi öneriliyor. Sütün yararları nedir diye düşünüldüğünde genellikle Türk kültüründe sütün gece uyumadan önce ya da sabahları kahvaltıda tüketilen bir şey olduğu düşünülür. Ancak süt, günlük kalsiyum ihtiyacını karşılamakla kalmaz, enerji verir ve sindirim sistemini de düzenler. Bu nedenle spordan sağlanan faydanın maksimuma çıkması için egzersizden önce bir bardak süt, ve yine kalsiyum ile protein içeren ayranın tüketilmesi öneriliyor.

11 Mayıs 2020, Pazartesi 14:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sağlık Bakanlığı, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Sağlık Araştırmaları Genel Müdürlüğü ve üniversitelerin katılımıyla hazırlanmış olan ‘Türkiye Beslenme Rehberi’ne göre, çocuklar, gençler, yaşlılar olmak üzere tüm yaş grubundaki bireylerin süt ve süt ürünlerini her gün tüketmesi gerekiyor.

Özellikle spor yapan gençlerin sağlıklı olmaları ve optimal performansa ulaşmaları için sıvı tüketimine dikkat etmeleri gerektiğine dikkat çeken Türkiye Beslenme Rehberi, sporcuların kalsiyum gereksiniminin, günlük ortalama 1200 mg olduğunu ve bu miktarın süt tüketilerek kazanılabileceğini belirtiyor. 

Diyet sırasında yetersiz kalsiyum tüketimi, düşük kemik mineral yoğunluğuna ve stres kırıklarına neden oluyor.Egzersiz süresince harcanan glikojen ise ilk yarım saat içerisinde, sıvı ya da katı olarak tüketilen karbonhidratlardan sağlanıyor. 

Glikojen tükendiği zaman sporcunun performansını olumsuz yönde etkileyen bitkinlik meydana geliyor. Bunun önüne geçmek için egzersiz öncesi tüketilen süt, vücudun dengesini korumaya yardımcı oluyor.

Spor sonrası beslenmede, kaybedilen vitamin ve mineralleri yerine koyacak, içerdiği karbonhidrat ile enerjiyi yükseltecek, kas dokusunun onarılması ve geliştirilmesi için gerekli proteini içeren sütün tüketilmesi, sağlık açısından büyük önem taşıyor. Türkiye Beslenme Rehberi tarafından, tüm besin değerlerini barındıran sütün, fiziksel aktivite düzeyinin artırılması için egzersizden yarım saat önce hafif bir ara öğün olarak da tüketilebileceği belirtiliyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Uykusuzluğa iyi gelen 7 yoga pozu