Her gün mekik çekmeme rağmen neden karın kası yapamıyorum?

Yıllardır karın kası çalışsanız bile, hala hayalinizdeki 'baklavalara' sahip olamamış olabilirsiniz. Karın kası yapmak için çoğu insan mekik türü egzersizler yapmayı tercih ediyor. Peki bu kadar çok mekik çekmenize rağmen neden karın kası yapamıyorsunuz? Görünüşe göre; karın kası yapabilmek için sadece egzersiz yeterli değil. İşte bilmeniz gerekenler...

08 Nisan 2021, Perşembe 17:13 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
KARIN EGZERSİZLERİ GÖBEK YAĞLARININ ERİMESİNİ SAĞLAMAZ

KARIN EGZERSİZLERİ GÖBEK YAĞLARININ ERİMESİNİ SAĞLAMAZ

Göbek yağlarını eritmek isteyenlerin karın bölgesini çalıştıran egzersizler yapması gerektiği düşüncesi aslında yanlış bir kanı. Yapılan araştırmalar, vücudun tek bir bölgesindeki yağı eritmeye yönelik egzersizlerin bir anlamı olmadığını ortaya koydu.

Egzersiz şekline bağlı olarak vücut yağ yakar ancak sizin istediğiniz bölgelerde değil...

SADECE EGZERSİZ YAPMAK KARIN KASI ÇIKARMAZ

SADECE EGZERSİZ YAPMAK KARIN KASI ÇIKARMAZ

Sağlıklı beslenmediğiniz sürece, egzersiz yapmanızın da pek bir anlamı yok. Bu şekilde de karın bölgenizde yağlanmaya neden olursunuz. Zayıflamaya yardımcı olan kardiyo ve direnç antrenmanı gibi egzersizleri yaparak yağ kaybedebilirsiniz ama yine de karın kası için yeterli olmaz.

Göbek yağlarını kaybetmek istiyorsanız, egzersizin yanında sağlıklı bir diyet şart.

NE YEDİĞİNİZ ÖNEMLİ

NE YEDİĞİNİZ ÖNEMLİ

Sağlıklı bir diyet, avokado ve kuruyemiş gibi sağlıklı yağlar içeren besinleri, meyve ve sebzeyi, tavuk ve balık gibi yağsız proteinleri içerir. Yağsız yoğurt ve mercimek gibi kalorisi düşük yiyecekler de kilo vermeyi teşvik edebilir.

Karın kası yapmak istiyorsanız kaçınmanız gereken gıdalar şunlar:

  • Şeker
  • Rafine tahıllar
  • Trans yağlar
  • Kızartma
  • Cips

NE SIKLIKLA YEDİĞİNİZ DE ÖNEMLİ

NE SIKLIKLA YEDİĞİNİZ DE ÖNEMLİ

Beslenmenize önem verirken yiyeceklerin kalitesi ve miktarı kadar yeme sıklığınız da önemli. Yapılan araştırmalarda aşırı kilolu kişilerin, ideal kilosu olan kişilerden daha az sıklıkta yemek yediğini ortaya çıkardı. Uzmanlar, günde en az 3 öğün yemeyi tavsiye ediyor. Daha sık yemek, açlık hissinin azalmasına ve aşırı yemenin önüne geçmenize yardımcı olur.

Çok aç olduğunuz zaman kalorisi yüksek sağlıksız yiyecekler seçme olasılığınız da yükselir.

Sık yemek, sağlıklı seçimler yapmaya teşvik edebilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zayıflamak isteyenlere özel: Her gün avokado yemek için 5 neden