Her keseye uygun masrafsız diyet yöntemleri

Masrafsız diye bir şey var mı sizce? Kulağa çok inandırıcı gelmiyor başta ama var. Diyete bir başlarsınız, somonlar mı dersiniz, günde bir avuç cevizler mi, avokadolar mı... Eskiden avokado mu vardı? Eğer 'Ben biraz ev ekonomisine katkıda bulunmak istiyorum' diyorsunuz, her keseye uygun diyet var. Masrafsız diyetler de en az o CEO maaşı isteyen diyetler kadar etkili. Üstelik ufak tefek değişikliklerle markete gitmeden diyetinize devam edebilirsiniz.

02 Eylül 2020, Çarşamba 21:15 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Kabak çekirdeği

Kabak çekirdeği

Zayıflama diyetlerinde ceviz, badem, Antep fıstığı gibi protein içerikli kuruyemişler önerilir; ancak kilogram fiyatının yüksekliğiyle her bütçeye uymayabilir. Ara öğünlerinizde 1 yemek kaşığı kabak çekirdeği yiyerek ihtiyacınız olan faydalı yağ ve proteini alıp çok daha ekonomik bir şekilde zayıflayabilirsiniz. Ancak, tüm kuruyemişlerde olduğu gibi kabak çekirdeğinin tüketim miktarına dikkat etmelisiniz, günde sadece 1 yemek kaşığı kabak çekirdeği yemelisiniz.

 Lor peyniri

Lor peyniri

Besin değeri yüksek, kalori değeri düşük ve en uygun fiyatlı peynirlerden biridir lor peyniri. Kahvaltıda veya istediğiniz herhangi bir öğünde lor peyniri yiyerek protein, kalsiyum ihtiyacınızı ekonomik ve sağlıklı yoldan karşılar. Yarım kilo lor peyniri ortalama 3 liradır ve her gün 3 yemek kaşığı yiyebilirsiniz. Lor peynirine kekik, çörek otu, pul biber gibi baharatlar ekleyip hem besin değerini hem lezzetini artırabilirsiniz.

 Türk kahvesi

Türk kahvesi

Türk kahvesi zayıflatır mı, her açıdan mükemmel bir içecektir: Dinçlik verir, metabolizmayı hızlandırır, tatlı isteğini keser. Kilogram fiyatı, diğer hazır kahvelere göre çok daha uygundur. Üstelik, Türk kahvesi dünyanın en sağlıklı kahvelerinden biridir, içerisinde renklendirici madde yoktur. Ortalama, 3 liraya Türk kahvesi alıp ekonomik ve sağlıklı bir şekilde zayıflayabilirsiniz. Kahvenizi pişirirken yarım çay kaşığı tarçın eklerseniz, tatlı isteğini kesmeye yardımcı olur, tokluk verir.


 Haşlanmış yumurta

Haşlanmış yumurta

Yumurta, ortalama 30 kuruş vererek zayıflamanıza yardımcı mükemmel bir besindir. Protein oranı yüksek, kalori değeri düşüktür. Her sabah bir haşlanmış yumurta yemek, ekonomik zayıflamanın en temel yöntemlerinden biridir. Zaten, yumurta tokluk vereceği için diğer öğünlerde daha az yiyerek zayıflayacak ve daha az para harcayacaksınız. Yumurtanın yağ yakıcı özelliğini artırmak için üzerine kimyon ve pulbiber serpin.


 Yeşil mercimek

Yeşil mercimek

Klasik diyet listelerinde ‘4 köfte büyüklüğünde et’ kuralını görmüşsünüzdür; bu bilgi doğrudur ancak, Türkiye’nin ekonomik şartları göz önüne alındığına, her ailenin bütçesine uygun olmayabilir. Bu tavsiyede etten alınması beklenen proteini, yeşil mercimekten alabilirsiniz. Haftada 2-3 kez yeşil mercimek yemeği veya salatası yapıp tüketmek sağlıklı ve kalıcı kilo vermeye yardım eder. Mercimeğin gaz yapmaması için mutlaka geceden sabaha kadar kimyonlu suda bekletin. Haşlama suyuna kimyon koyun.

 Sütlü tatlılar

Sütlü tatlılar

Dondurma, kazandibi, tavuk göğsü gibi sütlü tatlılar, baklava gibi tatlılara oranla daha düşük kaloridir. Üstelik, sütün içerisindeki kalsiyumla kan şekerini bir parça daha dengede tutulur. Pastanelerden veya marketlerden sadece bir top dondurma alabilirsiniz, bu da sizin porsiyon kontrolünü daha kolay yapmanızı sağlar. 

 Ara öğünü dışarıdan yemeyin

Ara öğünü dışarıdan yemeyin

Çalışanlar veya öğrencilerin düştüğü en büyük tuzak şudur: Akşamüstü saatlerinde karınları acıkır hem bir tosta veya diyet bisküvi alırlar. Bu hem masraftır hem zayıflamayı zorlaştırır. Çözüm: Ara öğünü evden götürmektir. Size ağır gelmesin bunu taşımak, çünkü merak etmeyin: Vücudunuz fazla kiloları taşırken daha fazla zorlanıyor.

 Dışarıda yenen öğle yemekleri

Dışarıda yenen öğle yemekleri

Çalışıyorsanız, muhtemelen dışarıda yiyorsunuz demektir. Bu durumda da, ya yemeniz gereken türde sağlıklı bir şeyler bulmakta zorlanıyorsunuzdur, ya da vakit darlığından fast food tarzı besinlerle karnınızı doyuruyorsunuzdur. Tabii bu tür besinlerin içerdiği yağdan bahsetmeye bile gerek yok. Ev yemeği yapan bir yerde yeme şansınız bile olsa, o yemeklerin nasıl piştiğini bilmiyorsunuz. Ne kadar yağ koyarlar, tereyağ mı zeytinyağı mı kullanılır emin olamazsınız. Izgara etler ve salata dışarıda yenen yemekler açısından en iyi olasılıktır. Bunun dışında yapabileceğiniz bir şey de yemeğinizi evden getirmektir. Mesela kendi sandviçlerinizi yaparak içine istediğiniz kadar salata koyabilirsiniz. Canınız sosis mi istedi? Haşlayıp, bir folyoya sarıp yanınızda getirin. Böylece soslardan, mayonezden, fazla yağdan kurtulmuş olursunuz.

 Özel günler için zayıflama fikrinden kurtulun

Özel günler için zayıflama fikrinden kurtulun

Yılbaşında gideceğiniz partiyi, ya da bayramda çıkacağınız tatili düşünerek zayıflamaya çalışmak fikri tabii ki çok çekici; ama bu kadar çabuk vermeyi planladığınız kiloları, bu kadar çabuk da alacağınız gün gibi aşikar olduğundan, kendinizi kasmanızın anlamı yok. Çünkü kilo vermek istiyorsanız, yaşam tarzınızdaki ufak değişikliklerle uzun bir sürede sonuç almayı beklemelisiniz. İncelmek istiyorsanız, tüm yediklerinizi bir hafta boyunca kaydetmek işe yarayabilir. Böylece yeme alışkanlıklarınızı öğrenir, yeme şeklinizi buna göre programlayabilirsiniz.

 Sütlü kahvenizi sadesiyle değiştirin

Sütlü kahvenizi sadesiyle değiştirin

Kahveden vazgeçemiyorsanız, o zaman krema ve sütten vazgeçin. Sütlü kahvede yaklaşık 225 kalori bulunuyor. Eğer diyet süt kullanırsanız, bu 135 kaloriye düşüyor. Sade kahvede bulunan kalori ise 15'ten az.


  Dizi izlerken sağlıkla kilo verin!

Dizi izlerken sağlıkla kilo verin!

Sonbaharda yeni sezon dizileri başlar, televizyon karşısında daha fazla zaman harcarız. Esasında, bunu daha faydalı bir şekilde kullanabiliriz. En sevdiğiniz diziyi açın, karşısına spor aletini ya da yoga matınızı yerleştirin. Dizi izlerken bisiklet sürme, yürüme, ip atlama, koşma, step gibi kilo vermeye yardımcı sporlar yapabilirsiniz. Eğer, evde spor aletiniz yoksa yerinizde yürüyebilir veya salonu hızlı adımlarla koşabilirsiniz. Her gün 25 dakika dizi izlerken spor yapmak kilo vermenize yardımcı olur. Deneyin, göreceksiniz!

 Zayıflamaya yardımcı bitkiler kullanın!

Zayıflamaya yardımcı bitkiler kullanın!

Maydanoz, nane, biberiye, dereotu gibi zayıflamaya yardımcı bitkiler , sonbaharda en taze haliyle karşımıza çıkar. Bu şifalı bitkileri salata ve yemeklerimize ilave edebilir veya özel zayıflama tariflerinde kullanabiliriz.

Naneli zayıflama suyu tarifi: Bir litre oda sıcaklığında suyun içerisinde 10 adet taze nane yaprağı, 1 adet dilimlenmiş limon ve 1 adet çubuk tarçın ekleyip karıştırın. Sabaha kadar bekletin. Ertesi gün ana ve ara öğünlerden önce birer bardak içip bitirin. Detoks suyu, her gün taze malzemelerle yeniden hazırlayın.

 Baharatlara yer açın

Baharatlara yer açın

Kırmızı biber, tarçın ve kekik gibi baharatları yemeklerinizde kullanarak bu baharatların yağ yakıcı özelliklerinden yararlanabilirsiniz. Kırmızıbiber metabolizma hızını artırırken tarçın da iştahınızı azaltarak yağ yakımına yardımcı olur.


   Sandviçlere şans verin

Sandviçlere şans verin

Labne peyniri ile hazırlanmış diyet kraker dilimleri, hindi füme ve domates ile lezzetlendirilmiş olan kepekli tost gibi seçenekler ara öğünlerde sizi zinde tutmasının yanında sağlıklı seçenekler olarak da öne çıkıyor.

 Sıvı tüketin

Sıvı tüketin

Sonbaharda ayran ve doğal maden suyu gibi içeceklere sofranızda yer açın. Bu tip içecekler alkali yapısı nedeniyle asidik etkiyi yok eder.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Regl döneminde kilo almamak için alınacak 12 önlem