Herkesin başına gelebilir: Spor sakatlanmalarını önlemek için ne yapılmalı?

Spor yaparken yaşanılan kasılma ve krampların en büyük sebeplerinin başında aşırı terleme ile tuz ve diğer minerallerin kaybı yer alıyor. Ancak spor esnasında sıklıkla karşılaşılabilecek kasılma ve kramp gibi sakatlanmalar, maden suyu tüketerek en aza indirilebilir.

31 Mart 2021, Çarşamba 12:25 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
ZENGİN MİNERALLER İÇERİYOR

ZENGİN MİNERALLER İÇERİYOR

Yüksek İhtisas Üniversitesi Spor Hekimliği Anabilim Dalı Başkanı Dr. Mehmet Murat Seven, potasyum ve magnezyum minerallerinin vücutta azalmasının kasılma ve krampların en yaygın sebepleri arasında yer aldığını söyledi. Seven, "İçerdiği zengin mineraller sayesinde maden suları spor öncesinde tüketildiğinde kasılma, kramp gibi sakatlıkların meydana gelmesini önemli ölçüde azaltmaktadır. Yoğun bir spor programının ardından doğal maden suyu içmek de vücuttaki mineral eksikliğini tamamlayarak, spor sonrası yaşanan halsizlik ve yorgunluk belirtilerini en aza indirmektedir. Ayrıca spor esnasında sıklıkla karşılaşılabilecek kasılma ve kramp gibi sakatlanmalar maden suyu tüketerek en aza indirilebilir" diye konuştu.

"VÜCUT SAĞLIĞI VE FİZİKSEL PERFORMANS İÇİN ÖNEMLİ"

"VÜCUT SAĞLIĞI VE FİZİKSEL PERFORMANS İÇİN ÖNEMLİ"

Maden suyu tüketiminin sadece sakatlıkların önlenmesinde değil aynı zamanda vücudun elektrolit dengesinin sağlamasında da önemli görevler üstlendiğini ifade eden Seven, şunları söyledi:

Fiziksel aktiviteler neticesinde su içme isteği geliştiğinde vücudumuz yaklaşık yüzde 1 oranında su kaybına uğramış oluyor. İnsan vücudunda yüzde 70-75 oranında su bulunmaktadır ve bu vücut suyunun yüzde 10'unun kaybedilmesi hayati derecede problem yaşanması için yeterlidir. Fiziksel aktivite ve spor sonrası kaybedilen su ve minerallerin yerine konması hem vücut sağlığı hem de fiziksel performans için çok önemlidir. 

GÜNDE EN AZ 2 ŞİŞE

GÜNDE EN AZ 2 ŞİŞE

Terleme ile vücut sadece su kaybetmemektedir. Suyun yanı sıra birçok mineral de kaybedilmektedir. İçeriğinde magnezyum, potasyum, kalsiyum, bikarbonat gibi pek çok mineral ihtiva eden maden suyu kaybedilen bu minerallerin yerine konmasında ve vücudun elektrolit dengesinin korunmasında yardımcı olan sağlıklı bir içecektir. Bu nedenle sporcuların ve kramp sorunu yaşayanların günde en az iki şişe doğal maden suyu içmelerini öneriyorum. Her maden suyu aynı mineral değerine sahip değildir. Tavsiyem etiket değerlerini inceleyip mineral değeri yüksek olanı tercih etmeleridir.

DHA

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Gerçekleri anlatıyoruz: Detoks çayları güvenli mi?