Hızlı kilo vermek ya da vücut geliştirmek için bunu yapmayın! Yoksa böbrekleriniz...

Yüksek proteinli diyetler yapmak ve yoğun bir şekilde protein tozu kullanmak böbrekleri olumsuz etkiliyor. İç Hastalıkları ve Nefroloji Uzmanı Prof.Dr. Gülçin Kantarcı, özellikle hızlı kilo vermek ya da vücut geliştirmek isteyenlerin başvurduğu yüksek proteinli diyetler hakkında açıklamalarda bulundu

13 Mart 2019, Çarşamba 10:22 Son Güncelleme:
A A
Hızlı kilo vermek ya da vücut geliştirmek için bunu yapmayın! Yoksa böbrekleriniz...

Fiziksel aktivite azlığının halen önemli bir sorun olduğunu belirten Prof.Dr. Gülçin Kantarcı, "Öte yandan özellikle büyük kentlerde genç insanlar egzersiz denildiğinde kapalı alanlarda spor salonlarında yapılan egzersizlere yöneliyor. Bu egzersizleri yaparken daha çok ve hızlı kas kitlesi artırılması amacıyla çok yüksek proteinli diyetler ve yoğun protein tozları kullananlarda böbreklerin olumsuz etkilendiğini gözlemliyoruz" ifadelerini kullandı.

'VÜCUDUN PROTEİN İHTİYACI KİŞİYE GÖRE DEĞİŞİR'

Böbrek hastalığı, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, gut hastalığı, böbrek taşları olanların yüksek proteinli diyetleri uygulamasının böbrek işlevlerinin korunması açısından doğru olmadığını söyleyen Kantarcı, "Vücudun protein ihtiyacı, yaşa, cinsiyete, aktivite durumuna, gebelik veya varsa mevcut hastalıklara göre değişir. Bunun yanı sıra, egzersizlerin çeşitlerine göre farklı beslenme ögelerinin ön plana çıkarılması gerekir. Aynı egzersizler yapılsa bile herkesin aynı tür proteinler içeren gıdalar veya tek tip protein desteklerini kullanması doğru değildir.Bu tür bir beslenmeye geçmeden önce kişinin altta yatan böbrek hastalığı, yüksek tansiyon, şeker hastalığı, böbrek taşları ve gut hastalığı gibi böbrek hastalığı gelişimini kolaylaştıran hastalıkları olup olmadığına bakılmalı" diye konuştu.

'FAZLA PROTEİN KAS KİTLESİNİ ARTIRMIYOR'

Günde 1 kilogram başına 2 gram ve üzerinde protein alımının böbrek fonksiyonlarını olumsuz etkilediğini ve kas kitlesini artırmada da ek fayda sağlamadığını da belirten Prof.Dr. Gülçin Kantarcı, "Profesyonel sporcu olarak ağır direnç egzersizleri yapanlar dışındaki aktif spor yapan kişilerde, 1 kilogram başına 1.2-1.6 gram protein tüketimiyle haftada 3-5 gün orta düzeyde egzersiz için gerekli enerji ihtiyacı karşılanmış oluyor. Daha fazla protein tüketimi, böbrekleri aşırı süzme ve ardından gelişen protein kaçağı sonucunda işlev bozukluğuna neden olabiliyor" dedi.

'NE EKSİK NE DE FAZLA...'

Protein destek ürünleri ile ilave olarak ortalama 90 gram kadar protein alınmasının, erken dönemde olmasa da uzun dönemde böbreklerde hasara neden olduğunu belirten Prof.Dr. Gülçin Kantarcı, sözlerine şöyle devam etti:

"Böyle diyetler ve protein destekleri kullanmadan önce altta yatan bazı hastalıkların olup olmadığı, hekime başvurularak öğrenilmeli. Sadece yapılan egzersizler için yeteri kadar protein alınmalı. Ne eksik ne de fazla... Egzersiz yapanların yetersiz protein alımlarının da vücudun hem bağışıklık hem de kas iskelet sistemine olumsuz etkileri olabileceği unutulmamalı."


SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.