Hızlı yağ yakma yolları: Kolay ve etkili

Fazla kilolarını vermek isteyen herkes nasıl yağ yakılacağını merak ediyor. Hızlı bir şekilde yağ yakmak ve hayalinizdeki vücuda ulaşmak için ne yapmanız gerektiği konusunda çaresizseniz, kapsamlı bir diyet, egzersiz ve yaşam tarzı değişikliklerine ihtiyacınız var. Yağ yakmaya farklı açılardan yaklaşarak, yağları sağlıklı bir şekilde yakmanız ve vücudunuzda yağ birikimini önlemeniz mümkün. İşte hızlı yağ yakma yöntemleri. /ÖZEL

30 Kasım 2021, Salı 09:53 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
HIZLI YAĞ TAKMANIN YOLLARI

HIZLI YAĞ TAKMANIN YOLLARI

Daha erken yatmak, daha fazla su içmek, ekran başında geçirilen zamanı azaltmak, daha az dışarıdan yemek yemek ve bir adımsayar kullanmak da dahil olmak üzere hızlı yağ yakmak için yapabileceğiniz birçok yaşam tarzı değişikliği var. İşte bazıları…

UYKUNUZU İYİ ALIN

UYKUNUZU İYİ ALIN

Araştırmalar, uykusuz kalmanın, tam bir gece uykusu sırasında vücudunuzun onarılmasına ve yeniden şarj olmasına izin vermediğinden kilonuzu ciddi şekilde etkileyebileceğini gösteriyor. Bu nedenle yeterince uyumaya özen gösterin. 

YETERİNCE SU İÇİN

YETERİNCE SU İÇİN

Su içmek, normal metabolik işlev için gerekli olan vücudunuzu nemli tutar. Ayrıca her yemekten önce su içerseniz, kalori alımını ve aşırı yeme riskinizi de azaltabilirsiniz.

SİGARA İÇMEYİN

SİGARA İÇMEYİN

Sigara içmek, sisteminize oksidatif stresi artırabilen, bağışıklık, solunum ve metabolik sistemlerinizi zorlayan ve aynı zamanda sizi daha hareketsiz hale getirip yağ depolamasına yol açan kanserojen maddeleri vücudunuza sokar.

TEKNOLOJİYİ SINIRLANDIRIN

TEKNOLOJİYİ SINIRLANDIRIN

Günümüzün teknoloji odaklı dünyasında, kendinizi tabletlerden ve cihazlardan uzaklaştırmak zor olabilir. Bu aktiviteler sizi hareketsiz bırakır. Yağ yakma konusunda ciddiyseniz, ekran sürenizi günde 2-3 saatle sınırlayın. 

DIŞARIDA VAKİT GEÇİRİN

DIŞARIDA VAKİT GEÇİRİN

Dışarıda daha fazla zaman geçirmek doğal olarak sizi daha aktif hale getirir. Daha fazla yürümeniz gerektiğinden, D vitamini kaynağınızı artırırsınız ve pasif yağ yakımı da mümkün hale gelir.

DIŞARIDAN YEMEK YEMEYİN

DIŞARIDAN YEMEK YEMEYİN

Dışarıda bir restoranda yemek yemek eğlenceli olsa da, kalorilerinizi takip etmek ve yağ alımınızı kontrol etmek zor olabilir. Yemeklerinizi evde yapmaya çalışın ve mümkün olduğunca fast food yemekten kaçının. 

ADIMSAYAR KULLANIN

ADIMSAYAR KULLANIN

Adımlarınızı saymak için bir adımsayar kullanmak, kendinizi hedeflerinizden sorumlu tutmanıza yardımcı olur. Adımsayarlar ve ilgili uygulamalar hızlı yağ yakmanın eğlenceli bir yolu haline gelir.

DAHA FAZLA YAĞ YAKMANIN KOLAY YOLLARI

DAHA FAZLA YAĞ YAKMANIN KOLAY YOLLARI

Diyetinizde değişiklik yaparak nasıl yağ yakacağınızı merak ettiyseniz, yüksek proteinli öğünler gibi yiyecekleri deneyin. Bunun yanında daha sık küçük öğünler yiyin, genel karbonhidrat alımını azaltın ve günlük beslenmenize yeşil çay ekleyin.

YÜKSEK PROTEİNLİ DİYET

YÜKSEK PROTEİNLİ DİYET

Diyetinize özellikle yağsız et, balık ve tofudan daha fazla protein eklemek, metabolik hızı ve enerji seviyelerini artırarak kas kütlenizi artırmaya ve daha hızlı yağ yakmanıza yardımcı olacaktır. 

YEMEKLERİNİZİ DEĞİŞTİRİN

YEMEKLERİNİZİ DEĞİŞTİRİN

Kalori alımınızın gün ve hafta boyunca değişken olduğundan emin olmalısınız. Farklı türde sağlıklı yiyecekler yemek, sindirim sisteminizin farklı besinlere daha uyumlu ve duyarlı hale gelmesini sağlayacaktır. 

KALORİ ALIMINIZI KADEMELİ OLARAK AZALTIN

KALORİ ALIMINIZI KADEMELİ OLARAK AZALTIN

Hızlı bir diyete girmeyin veya kalori alımınızı yarıya indirmeyin. Bu durum sizin zayıf hissetmenize ve kilo vermek veya yağ yakmak için isteksiz hale gelmenize neden olur. Birkaç günde bir kalori alımınızı kademeli olarak azaltın. Vücudunuza ve metabolizmanıza daha yağsız bir diyete uyum sağlaması için zaman verin.

SAĞLIKLI YAĞLAR TÜKETİN

SAĞLIKLI YAĞLAR TÜKETİN

Omega-3 yağ asitleri gibi "iyi" yağlar yemek, vücuttaki "kötü" yağ ve trigliserit düzeylerini düşürmeye yardımcı olur. Bu da metabolik verimliliği artıracak ve kardiyovasküler hastalık riskinizi azaltacaktır. 

AZ AMA SIK YİYİN

AZ AMA SIK YİYİN

Günde 2-3 kez midenizi ve sindirim sisteminizi aşırı yüklemek yerine gün boyunca 5-6 küçük öğün yemek, enerji seviyenizi sabit tutacak ve egzersiz yapmadığınız zamanlarda bile vücudunuzu her zaman yağ yakmak için eğitecektir.

KARBONHİDRATLARI AZALTIN

KARBONHİDRATLARI AZALTIN

Karbonhidratlar, yediğiniz karbonhidratın türüne bağlı olarak, şekerlere ayrılır ve vücut tarafından yağ olarak depolanır. Hızlı yağ yakmanın harika bir yolu, ek yağ birikimini durdurmak için karbonhidrat alımınızı önemli ölçüde azaltmaktır. 

YAĞLARDAN KURTULMANIN İPUÇLARI

YAĞLARDAN KURTULMANIN İPUÇLARI

Vücut yağlarından kurtulmanın en kolay yollarından bazıları merdiven çıkmak, D vitamini takviyesi almak, bir destek ağı bulmak ve sık sık ayakta durmaktır.

D VİTAMİNİ

Araştırmalar, yüksek D vitamini düzeylerinin vücudunuzun daha hızlı yağ yakmasına ve egzersizlerinizi daha verimli hale getirmesine yardımcı olabileceğini gösteriyor. 

DESTEK AĞI BULUN

DESTEK AĞI BULUN

Kilo vermeye ve yağ yakmaya çalışırken bir destek yapısı bulmanız sizi motive edecektir. Bir spor salonuna yazılın, kilo vermeye çalışan arkadaşlarınızla konuşun ve yağ yakmak için en iyi fikirlerini sorun.

MERDİVENLERİ KULLANIN

MERDİVENLERİ KULLANIN

Mümkün olduğunca merdiven çıkmak, hayatınızda küçük miktarlarda kalori yakan ve vücudunuza gün boyunca küçük fiziksel aktivite patlamaları veren bir rutin haline gelebilir. 

ÖLÇÜ ALETLERİNE BAĞLI KALMAYIN

ÖLÇÜ ALETLERİNE BAĞLI KALMAYIN

Banyonuzdaki tartıdan kurtulun ve ağırlıktaki her dalgalanmanın kölesi olmayın. Yağ yakmak ve yaşam tarzınızı değiştirmek aşamalı bir süreçtir. Bu nedenle kaybettiğiniz veya kazandığınız her kiloyu atmak, enerjinizi kötü kullanmaktır.

HEDEF BELİRLEYİN

HEDEF BELİRLEYİN

Sizi sorumlu tutacak spesifik ve gerçekçi hedefler belirleyin. Bir ayda 30 kilo vereceğinizi söylemek sağlıklı veya gerçekçi değildir. Ayrıca hedefi kaçırdığınızda cesaretiniz kırılabilir. Gerçekçi bir hedef seçmek sizi motive edecek ve çok çalışmaya devam edecektir. 

YAĞ YAKAN EGZERSİZLER

YAĞ YAKAN EGZERSİZLER

Fiziksel aktivite seviyelerini değiştirerek yağ yakmayı öğrenmek isteyenler için en iyi egzersizlerden bazıları yüksek yoğunluklu interval antrenmanı, ağırlık antrenmanı, sprintler, geri sayım antrenmanları, yüzme ve ip atlamadır.

YÜKSEK YOĞUNLUKLU ARALIKLI ANTRENMAN (HIIT)

Aralarda kısa dinlenme periyotları ile değişen kısa süreli yoğun egzersizler metabolizmanızı büyük ölçüde başlatabilir. Bu, yaygın olarak hızlı yağ yakmak için en iyi egzersizlerden biri olarak kabul edilir. 

İP ATLAMA

İP ATLAMA

İp atlarken dakikada 10 kaloriden fazla kalori yakarsınız ve birden fazla kas grubununuz çalışır. Bu da ip atlama egzersizini hızla yağ yakmak için mükemmel ve basit bir yol haline getirir. 

SPRINT

HIIT'e benzer şekilde sprint, yağ seviyenizi hızla düşürebilecek yoğun enerji harcaması ve kalori yakmanın olduğu egzersizdir.

YÜZME

Yüzme, herhangi bir olumsuz etki olmadan vücudun hemen hemen her bölümünü çalıştırır. Nasıl hızlı yağ yakılacağını merak eden birçok obez insan, düzenli yüzme ile başarıya ulaşır. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 14 günde 7 kilo verdiren "Atkins Diyeti"