İçinde zannettiğinizden daha fazla şeker olan 7 gıda

Uzmanlar kadınların günde 24 gram, erkeklerinse günde ortalama 36 gram şeker tüketmeleri gerektiğini söylüyor. İçtiğiniz bir gazozda bile 40 gram şeker olduğunu biliyor musunuz? Asitli içeceklerin son derece sağlıksız olduğu aşikar ancak bazı yiyecekler hiç tahmin etmediğiniz kadar şeker içerebiliyor.

13 Haziran 2021, Pazar 10:00 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- HAZIR PİŞMİŞ ÇORBA

1- HAZIR PİŞMİŞ ÇORBA

Marketlerden aldığınız hazır çorbanın sulu ve besleyici olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak içeriğine baktığınızda, bir konserve çorbada bile günlük almanız gereken şeker miktarının fazlasını bulabilirsiniz. Özellikle domates çorbası konservesinde asidi dengelemek amacıyla bol miktarda şeker kullanılır.

2- AZ YAĞLI YOĞURT

2- AZ YAĞLI YOĞURT

Kilo kaybetmek isteyenlerin başvurduğu ilk ürünler az yağlı yoğurtlar oluyor. 1 kutu az yağlı yoğurtta 4.7 gram şeker oluyor. Bu oran bazılarında 6 ila 12 arasında da değişebiliyor.

Ürünlerdeki yağ azaldığı zaman lezzeti artırmak için şeker kullanılır. Çoğu az yağlı yoğurt sağlıksız tatlandırıcılar içerebiliyor.

3- YAĞSIZ SALATA SOSU

3- YAĞSIZ SALATA SOSU

Tıpkı yoğurt gibi az kalorili ve yağsız salata sosları da şeker içerir. 2 yemek kaşığı salata sosunda 7 ila 10 gram şeker bulunur.

Uzmanlar evde kendi salata sosunuzu yapmanız konusunda uyarıyor. Bunun için de ihtiyacınız olan şeyler; zeytinyağı, sirke ve biraz tuz ile biber.

4- KETÇAP

4- KETÇAP

Dünya üzerindeki en popüler sos olan ketçap, şeker ve çeşitli tat artırıcılar içerir. 1 yemek kaşığı ketçapta 1 küp şeker kadar şeker bulunur. Yani her kaşıkta 4 gram şeker tüketmiş olursunuz. Ayrıca ketçabın içinde yüksek oranda mısır şurubu da bulunur ki bu da obezite ve kalp hastalıklarına davetiye çıkarır.

5- FISTIK EZMESİ

5- FISTIK EZMESİ

Fıstık ezmesi protein açısından son derece zengin olsa da çoğu marka tehlikeli oranda şeker içeriyor. Bazı fıstık ezmelerinin 2 kaşığı bile 8 gram şeker içeriyor. Bu nedenle fıstık ezmesi alırken içeriğine bakmanız son derece önemli.

6- PATATES CİPSİ

6- PATATES CİPSİ

Patates cipsinin zaten son derece zararlı olduğu hepimizin malumu. Bir paket patates cipsinin yüzde 3 ila 5'i şekerden oluşur. Hele ki barbekü, biber ya da bak gibi aroması olan cipslerde bu oran daha da fazladır. 15 adet barbekü aromalı cips yediğinizde vücudunuza 2 gram şeker girer.

7- KURU MEYVELER

7- KURU MEYVELER

Kuru meyveleri en sağlıklı atıştırmalıklar olarak biliyoruz. Tıpkı taze versiyonları gibi vitamin, lif ve antioksidan bakımından son derece zengindirler. Ancak meyveler kuruduğu zaman, içeriğindeki su tamamen gider ve tümü şekerle kaplanır. Bu doğal bir şeker olsa da taze hallerinden daha fazla şeker oranına sahip olurlar ve dikkatli tüketilmeleri gerekir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Alt karın kaslarınızın daha çok görünmesini sağlayacak ipuçları