İftarda çorbayı sona bırakın

İftarda çorbayı sona bırakın

Dr. Fevzi Özgönül, "7 yılda oluşturduğum 7 kural ile hem Ramazan ayını çok rahat geçirir hem de bu ayda mükemmel arınma ve güçlenme fırsatını boşa geçirmemiş olursunuz" dedi. Dr. Özgönül, vücudumuzun ve sindirim sistemimizin güçlenmesini sağlayabilmek için bazı kurallara uymak gerektiğini vurgulayarak, o kuralları sıraladı.

27 Nisan 2020, Pazartesi 13:16 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Dr. Fevzi Özgönül, ramazan ayının beden için önemli olduğunu belirterek, "7 yılda oluşturduğum 7 kural ile hem ramazan ayını çok rahat geçirir hem de bu ayda mükemmel arınma ve güçlenme fırsatını boşa geçirmemiş olursunuz" dedi.

Dr. Özgönül, sağlıklı bir sindirim için çorbanın iftarda yemekten önce değil yemekten sonra içilmesi gerektiğini belirtti. Ramazan ayının bedenimiz için ayrı bir önemi olduğunu kaydeden Dr. Fevzi Özgönül, “Bedenimizi düzenli ve ritmik yemek yemeye teşvik eder. Ayrıca uzun açlık dönemlerinde sindirim sistemini tembellikten kurtarır. İnsanoğlu ve benzer canlılar gündüz avlanan ve yiyeceklerini gün içinde yiyen canlılar grubundadır. Erken kahvaltı, öğlen yemek, ikindi kahvaltısı ve gece hafif bir atıştırma en ideal beslenme şekli. Bu da gösteriyor ki insan metabolizması için en ideal olan güneş doğması ile batması arasındaki beslenme dönemi. Ramazan ayında bunun tam tersi uygulanarak metabolizma ve sindirim sistemi güçlendirilir. Gün içindeki uzun açlık dönemlerinde iftar ve sahur zamanı alınan yiyecekler çok daha verimli kullanılması gerekir. Bu şekilde sindirim kamçılanarak yiyeceklerin daha iyi sindirilmesi gerçekleşir. Bu bir nevi arınma ve güçlenme dönemi. Bu şekilde beslenmeye insan bedeni yaklaşık 3 günde uyum sağlar ve ilk 3 gün dışında zorluğu yoktur. Hatta bazı kişiler çok daha hızlı uyum sağlayabilir" diye konuştu.

Bu tüyolara dikkat

Fevzi Özgönül, ramazan ayında da sağlıklı olabilmek ve vücudumuzun sindirim sisteminin güçlenmesini sağlayabilmek için bazı kurallara uymamız gerektiğini belirterek bu kuralları şöyle sıraladı: 

1- Orucunuzu açarken çorbayla başlamayın. İdeal olan bir zeytin veya hurma, badem, fındık veya ceviz; yanında bir parça peynir veya 1 kaşık yoğurttur. Sonrasında sindirim sisteminin uyanması ve faaliyetini rahat yaşayabilmesi için 10-15 dakika dinlendirin. Bu süre içinde ya namazınızı kılın veya hafif bir egzersiz yapın. Orucunuzu açarken 1-2 bardak sudan fazla su içmeyin.

2- İftar sofrasına oturduğunuzda acele etmeyin. Kilo problemi yaşıyorsanız hemen eliniz ekmeğe veya pideye gitmesin. Ana yemekten başlayarak sırasıyla karnınızı doyurun. Mümkün olduğunca yavaş yiyin ve çok çiğneyin. Yiyeceğiniz her şeyi, meyve dahil, sofradan kalkmadan yiyin ve çorbanızı en son için. Böylece sindirimi çok rahatlatmış olursunuz.

3- İftar sofrasından kalktıktan sonra kesinlikle çiğnenip yutulacak katı bir yiyecek yemeyin. İftar sofrasından sonra çay veya kahve yanında yenilen meyve, börek veya kurabiye, tatlı gibi atıştırmalıklar sindirim sisteminizi yorar ve iftar yemeğinin tam sindirilmesini engeller. Bu dönemde bol sıvı almaya gayret edin. Suyu ve benzeri içecekleri yemekten en az 1 saat sonra içmeye başlayın ki sindirim sisteminiz rahatsız olmasın.

4- İftardan 1 saat sonra hareket etmeye gayret edin.

5- İftardan yaklaşık 3 saat sonra bir kase yoğurt içine probiyotik toz katarak yemenizde fayda var. Bunu kefir içerek de gerçekleştirebilirsiniz. Bu ertesi gün daha az acıkmanızı, susuzluk şikayetinizin azalmasını ve yediğiniz yemeklerin daha rahat sindirilmesini sağlar.

6- Sahura kadar dinlenin. Bazı kişiler uyuyamaz ve sahura kadar oturup sohbet etmekten hoşlanırlar. Sindirim sisteminizi rahatlatmak için sahura kadar en azından 1-2 saat uzanır pozisyonda dinlenin ki otururken sindirim sisteminize yaptığınız baskı azalsın.

7- Sahur yapmadan oruç tutmaya kalkmayın. Sahurda gece yarısı uyanan midenin durumunu düşündüğümüzde, genelde kahvaltı tarzı yemekleri seçmeliyiz. Burada da süt ürünleri peynir, zeytin çeşitleri, biraz meyve ve yeşillik çeşitleri olabilir. Sahurdan sonra tekrar uyuduğumuz için, bunların yanında bizi yatarken çok rahatsız etmeyecek, börek veya omlet gibi yiyecekleri de yiyebiliriz. Bütün gün bize enerji vermesi için kavrulmamış kuru yemişleri de unutmamalıyız.



Sıradaki haber yükleniyor...
holder