İftarda ve sahurda beslenme tüyoları

Ramazan denince akla ilk olarak uzan saatler aç kalma geliyor. Peki, bizim bu süreci en sağlıklı şekilde geçirebilmemiz için neler yapmamız gerekiyor? Diyetisyen Tuğçe Yardal, ramazanda sağlıklı beslenme için önerilerde bulundu.

27 Nisan 2020, Pazartesi 11:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sahurdan iftara kadar olan süreci en iyi şekilde geçirebilmemiz için bizi tok tutacak besinlere yönelmemiz gerekmektedir.

Sahurda neler tüketebiliriz?

  • Yumurta: Önceliğimiz her zaman yumurtadan yana olmalı. Haşlanmış veya çok az yağ ile tavada veya omlet şeklinde tüketebiliriz.
  • Bol yeşillik domates ve salatalık,
  • 1 kâse yoğurt: Özellikle sahur öğününü kahvaltı şeklinde değil de akşam yemeği şeklinde tüketenlerin sıklıkla tercih edebileceği bir alternatif. 
  • Az yağlı beyaz peynirler, 
  • Tam buğday ekmeği,
  • Mutlaka ceviz, 
  • En az 2-2.5 lt su tüketmeliyiz.


 Sahurda neler tüketmemeliyiz?

Sahurda neler tüketmemeliyiz?

Sahurda tükettiğimiz besinlerin içeriğinin olabildiğince az tuzlu ve az yağlı olması gerekmektedir. 

  • Salamura / şarküteri ürünleri(sucuk-salam vb ürünler)
  • Zeytin: Tüketim miktarı artarsa içerdiği tuz oranından dolayı ertesi gün daha fazla su içme isteğine sebep olabilir.
  • Tuzlu ürünler,
  • Kızartmalar,
  • Kola, gazoz gibi şekerli içecekler,
  • Beyaz ekmek/beyaz pirinç: Bahsettiğim gibi bizi daha uzun süre tok tutacak tam buğday ekmeği, çavdar ekmeği, bulgur pilavı gibi karbonhidratları tercih etmeliyiz. 


İftarda neler tüketmeliyiz derseniz?

İftarda neler tüketmeliyiz derseniz?

Öncelikle 2 bardak su ile orucunuzu açmanızı tavsiye ederim. Dilerseniz hurma ile de başlangıç yapabilirsiniz.

  • 1 kase çorba: Daha çok kremasız çorbalar tercih edilmeli ve karbonhidrat grubundan olan çorbanın miktar kontrolü yapılmalıdır. Çorba tüketimi ardından 5 dakikalık bir mola verilmelidir.
  • Mutlaka sebze yemeği: Haşlanmış sebzelerden oluşan veya tencere yemeği olacak şekilde sebze yemeği tüketmeliyiz.
  • Et/Tavuk/Balık: Günlük protein ihtiyacımızı mutlaka karşılamalıyız. Bunu sebze yemeği içerisinde veya et/tavuk/köfte şeklinde de tamamlayabiliriz.
  • Ramazanın olmazsa olmazı pide tüketecekseniz eğer yaklaşık 25gram(1 ince dilim) kadar tüketebilirsiniz.
  • Sahura kadar ek bir hastalığı olmayanlar yeşil veya beyaz çay içmelerini öneririm.
  • En önemli noktalardan biri sahura kadar olan sürede kan şekerimizi hızla yükseltip düşürecek olan yüksek şekerli ve şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlı veya 1 porsiyon dondurma/meyve tüketmeliyiz. Ayrıca çiğ kuruyemiş/yağlı tohumlar da miktar kontrolü yapılarak tercih edilebilir.

Bu süreçte lütfen olabildiğince buzdolabınızdan uzak durunuz.

Sağlıklı ve Hayırlı Ramazanlar.

DİYETİSYEN TUĞÇE YARDAL


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Göbek eritmede etkili 7 kolay yoga pozu