Ekonomi İki güzel haber

İki güzel haber

Paylaş
İki güzel haber

Küresel ekonomideki olumsuz gidiş ve Avrupa otomobil pazarındaki daralmaya karşın Türk markaları uluslararası alanda önemli başarılara imza atıyor

HAKAN ÇELİK- OTOMOBİL PROFESÖRÜ
hakan.celik@posta.com.tr

Bursalı Fiorino’ya ödül




Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında geliştirilerek üretilen ve 70’ten fazla ülkeye ihraç edilen Fiat Fiorino, İngiltere’de ‘Van Fleet World’ ödülleri jürisi tarafından ‘Yılın En İyi Hafif Ticari Aracı’ seçildi. Tüm dünyada ‘2009 Yılın Ticari Aracı’ seçilen Fiat Fiorino’nun yenilikçi özelliklerini kanıtlayan bu ödül ile ilgili Van Fleet World Editörü John Kendall, “Fiat, Türk yapımı Fiat Fiorino’nun lansmanını yaparak yepyeni bir pazarın önünü açtı.

Ekonominin eriyip gittiği bir dönemde Fiat Fiorino gibi bir yeni modelin lansmanının yapılması, filoların bu tip modellere yönlenmesini sağladı” yorumunu yaptı. Fiat Fiorino, 2500 litrelik yükleme hacmine sahip gövdesi, 620 kilogramlık ağırlık taşıma kapasitesi ve 1.3 litrelik tutumlu dizel motoruyla küresel pazarlarda önemli satış adetlerine ulaşıyor. Fiorino, fikri mülkiyet haklarının tamamı Tofaş’a ait olan Minicargo projesinin Fiat markalı yüzünü temsil ediyor. 390 milyon euro’luk yatırımla geliştirilen araç Türk mühendis ve işçilerinin emeğiyle üretiliyor. Türkiye’de Cargo, Combimix, Combi ve Trekking model versiyonları bulunan Fiorino’nun motorları 75 ve 95 beygir güçlerinde. Aracın anahtar teslim satış fiyatı 22 bin 730 TL.

Ford’un ihracat rekoru

Yarattığı değerlerle Türkiye otomotiv sektörünün öncü kuruluşlarından Ford Otosan, 2012 yılı ilk üç aylık sonuçlarını açıkladı. İhracat rakamlarıyla istikrarlı yükselişini sürdüren Ford Otosan’ın 2012’nin ilk üç ayında ihraç ettiği araç sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 arttı ve 58 bin 578 adede ulaştı.



Haydar Yenigün


Buna bağlı olarak şirketin ihracat geliri de 1.712 milyon TL ile geçen yılın yüzde 32 üzerinde gerçekleşti. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 2005 yılından bu yana, Türkiye’nin en fazla ihracat yapan ilk üç şirketi arasında yer aldıklarını belirterek şunları söyledi: “Yeni pazarlara açılma stratejimizin ardından 5 kıtada 75 ülkeye araç ve parça ihracatı yaparak, 2011 yılında 3.5 milyar dolarlık ciroyla sektörümüzün ihracat şampiyonu olduk. Türkiye ticari araç ihracatının yüzde 60’ını gerçekleştirdik, Cargo ihracatını bir önceki yıla göre yüzde 50 artırdık. Türkiye’nin Amerika’ya ihracatının ise yüzde 10’unu gerçekleştirdik. 2012’nin ilk üç aylık rakamları da Ford Otosan’ın ihracat performansının olumlu yönde seyrettiğini gösteriyor. Hem ihracat yaptığımız mevcut pazarlarda payımızı artırıyor hem de yeni pazarlarda satış gerçekleştiriyoruz. Kuzey Amerika’ya ilk üç ayda toplam 12 bin 300 araç ihraç ettik. 2012’de Avrupa’da daralan pazarlara rağmen ihracat yapılan ülke ve model çeşitliliği sayesinde ihracatımızı 209 bin adet olarak planlıyoruz.”

Kapasite kullanımı yüzde 92

2011 yılının aynı döneminde yüzde 84 olan Ford Kocaeli fabrikası kapasite kullanım oranı 2012’nin ilk üç ayında yüzde 92’ye ulaştı. Fabrika bu dönemde 73 bin 761 adet üretim yaptı. Ford Otosan iç pazarda ise toplam 17 bin 957 adet araç sattı. 2011-2014 arasında hayata geçirilecek üç proje için açıklanan 1 milyar dolar yatırımın 124 milyon TL’lik kısmı bu yılın ilk üç ayında harcandı. 2012’nin ilk diliminde 2 milyon 409 bin TL net gelir elde eden Ford Otosan’ın net kârı da 166 milyon TL olarak gerçekleşti.

Kia Sportage’ın 1.6 litre avantajı




2010 yılı sonunda yenilenerek ülkemizde satışa sunulan Kia Sportage, günümüz modern aileleri için, şehiriçi kullanıma uygun kompakt bir SUV aracı olarak pazarda önemli bir yere sahip. Ünlü Red Dot ve iF tasarım ödüllerinin sahibi olan Kia Sportage, Türkiye’de 1.6 litre benzinli manuel şanzıman ve 2.0 litre dizel otomatik motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Geçtiğimiz günlerde Kia Sportage 1.6 litre benzinli modeli, yeni bir donanım paketiyle satışa sunulmaya başladı. Kia Sportage ürün gamına yeni eklenen 1.6 litre benzinli Plus paketinde, başlangıç paketine ek olarak ısıtmalı ön ve arka koltuklar, supervision gösterge paneli, akıllı park sistemi ve ISG sistemi (dur-kalk sistemi) standart olarak sunuluyor. Bu modelin satış fiyatı 62 bin 700 TL.

Kayıt dışı Ferrari’ye garanti verilmeyecek



Ferrari, satış sonrası hizmetler konusunda Türkiye’den başlayarak uluslararası nitelikte önemli bir karara imza attı. Sadece Tofaş çatısı altında yer alan FerMas tarafından Türkiye’de satılacak Ferrari modellerine garanti verileceğini açıklayan FerMas Satış ve Pazarlama Müdürü Ferhat Albayrak, bu kararın sektöre de örnek olmasını beklediklerini dile getirdi.

Bundan sonra ana üreticinin kararıyla Türkiye’de FerMas tarafından satılmayan hiçbir Ferrari modelinin geçerli garanti kapsamında değerlendirilmeyecek olmasının önemine dikkat çeken Albayrak, “Ferrari’nin aldığı bu karar ile kayıt içi ekonomiye fayda ve ülkemizin vergi gelirlerine daha fazla katkı sağlayacak olmaktan dolayı mutluyuz” açıklamasını yaptı. Türkiye’de kuruluşundan bu yana 158 Ferrari satışı gerçekleştiren FerMas, 2012 yılı başından itibaren başlattığı bir uygulama ile Ferrari alan müşterilerine 7 yıl boyunca ücretsiz periyodik bakım ve servis hizmeti sunmasıyla da dikkat çekiyor.

Volvo müşterilerine satış sonrası desteği



Volvo Car Türkiye, müşterilerin servislerde karmaşık işlemlerle karşılaşmamaları için ‘2.0’ adıyla yeni bir hizmet sunmaya başladı. Volvo Servis 2.0 konseptinin yaratılış amacı, beklentilerin ötesinde bir servis deneyimi yaşatmak. Yeni Volvo Servis 2.0 sistemi dahilinde, periyodik bakım işlemlerinde Volvo otomobillerini her yönden en iyi seviyeye getirecek ücretsiz yazılım güncellemeleri, kullanıcıları yarı yolda bırakmayacak alternatif ulaşım hizmeti ve ücretsiz check-up sunuluyor. Volvo sahipleri, otomobillerine bakım yaptırdıkları zaman, ücretsiz olarak bir yıl uzatılan Volvo OtoLine yol yardım hizmetine de sahip oluyorlar. Bu sayede Türkiye’nin her yerinde 24 saat boyunca yol yardımı hizmeti almış oluyorlar. Bu yardıma lastik değişiminden araç onarılırken otel masraflarının karşılanması da dahil.

Haberin Devamı