İlla Cruze, illa hatchback

İlla Cruze, illa hatchback

17 Ekim 2013, Perşembe 06:00
A A
İlla Cruze, illa hatchback

Hatchback tarzı otomobiller daha çok sportif tasarımı ve aile otomobiline yakın genişliğe sahip olmak isteyenlerin tercih ettiği bir karoser tipi... Yollara çıktığı andan itibaren özellikle tasarımıyla ilgi gören Chevrolet Cruze bu isteğe cevap veren otomobiller arasında. LS, Sport ve Sport Plus donanımlarıyla satışa sunulan model 1.4 litre turbo motor ve Sport Plus donanımıyla test konuğumuz oluyor.



 Tasarım 

Chevrolet Cruze daha çok, çekici tasarımıyla ön planda. Otomobilin dört bölümündeki keskin hatlar ona dinamik bir görünüm sağlamış. Bunu kaput üzerindeki ve ön çamurluktan arka stop grubuna kadar uzanan çizgilerle çok net bir şekilde görebiliyoruz. Arkaya kısma ulaşan detayları aracın akıcı tasarım dilini desteklemiş. Ön ızgarada ve cam kenarlarında yer alan kromajlı parçalar otomobili şık kılmış. Chevrolet Cruze HB’in boyutlarına baktığımızda otomobil 4510 mm uzunluğa, 1797 mm genişliğe, 1477 mm yüksekliğe ve 2685 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Ford Focus HB’den 28 mm daha kısa, 213 mm daha dar, 7 mm daha alçak ve 37 mm daha uzun dingil mesafesine sahip. 

İç Mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde Opel modellerine benzer bir iç mekân ile karşılaşıyoruz. Bu hissiyatı en çok ön konsol bizlere sağlıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. İç mekânda vites bölümü, piyano siyahı ve alüminyum görsele sahip plastikler kombine edilerek tasarlanmış. Bu malzemeler sert plastik olsa da benzer modellerdeki gibi kalite algısını düşürmüyor. Aksine gerek kapı kenarlarında gerekse yolcu bölgesindeki kumaş detaylar ile birlikte otomobilin içerisindeki şıklık çıtasını yükseltilmiş. Sürüş pozisyonuna erişimde herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bu konuda direksiyon ve koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Ergonomi anlamında model size hiçbir sıkıntı yaşatmıyor. Küçük eşya gözü konusunda model size kapı kenarlarında ve orta konsolda yeterli alan sunmuş. Fakat modelin vites önünde de aynı cömertliği göstermesini beklerdim. Cruze HB, müzik sisteminin üzerinde de küçük bir göze yer vermiş. Ancak buraya çok çok küçük eşyalarınızı sığdırmanız mümkün. İç mekânda dikkat çeken bir başka detay ise MyLink interaktif bilgi ekranı oluyor. 7 inç büyüklüğündeki ekran, dokunmatik özelliğe sahip. USB, AUX ve iPod bağlantısıyla zenginleştirilmiş. Bu sistem ile keyifli yolculuklar yapmanız içten bile değil. Önde ve arkada oturan kişilere yeter kadar alan sunulmuş. Geniş camlar ile ferah tutulan iç mekâna 413 litrelik bagaj hacmi eşlik etmiş. Bu değer ile Cruze HB rakibi Focus HB’i geride bırakıyor. 

Motor

Chevrolet Cruze HB’in kalbinde 1.4 litre turbo motora yer verilmiş. Bu motor 6000 d/d’de 140 PS güç 1850 d/d’de ise 200 Nm tork değeri sağlıyor. Bu ünite ile 1319 Kg ağırlığındaki Cruze HB, 0-100 km/s hızlanmasını 9.3 saniyede tamamlarken maksimum 195 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 5.6 litre olarak belirtilmiş. Otomobil, 1,4 litrelik bu ünite ile stabil bir performans sunmayı başarıyor. Turbo destekli ünite alt devirlerde de canlı kalmayı başararak neredeyse dizel motorları aratmıyor. Turbo motor size korkutucu tüketim değerleri elde edeceğinizi düşündürebilir ancak testimiz sırasında elde ettiğimiz 7 litrelik rakam ekonomi konusunda eski 1.6 litrelik atmosferik motordan daha başarılı olduğunu gösteriyor.

Konfor ve Yol Tutuşu

Chevrolet Cruze’da yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede otomobil siz çukurlarda daha konforlu ilerletiyor.  Yüksek hızlarda motor ve yol sesini iyi absorbe eden model beğenimizi kazanıyor. Konfor anlamında başarılı olan model aynı performansı yol tutuşu konusunda gösteremiyor. Yumuşak süspansiyonlarından dolayı fazla karoser salınımı yapan otomobil virajlarda korku yaşatabiliyor. Limitleri aşıldığında ise önden kayan Cruze, ESP sistemi sayesinde güvenle ilerliyor.

EuroNcap

Chevrolet Cruze Sedan karoseriyle katıldığı çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Çarpışma esnasında kabini sabit kalan modelin sürücü ve yolcunun her uzvuna maksimum seviyede koruma gösterdi. Yandan otomobil çarpmalarında da maksimum koruma sağlarken, sabit bariyer çarpmalarında sadece göğüs kafesine yeterli seviyede koruma sağlarken diğer bütün uzuvlara maksimum seviye koruma sağlamıştır. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine maksimum koruma sağlayarak 5 yıldızı kaptı.

Yorum-Alper GÜLER

HB karosere sahip otomobiller daha çok genç ve orta yaş sınıfı bireylere hitap ediyor. Çekirdek aileye sahibim, sportif otomobil satın almak istiyorum ve ekonomik seviyede olsun derseniz bu karoser isteklerinize cevap verebiliyor. Cruze HB de gerek tasarımı ve gerekse performansı ile göz dolduruyor. Tasarım anlamında keskin hatlar aracın dinamizm duygusunu yansıtıyor. Alüminyum jant grubu, cam üstü spoyler ve ön tampon tasarımı otomobilin sportif yönünün ortaya çıkmasını sağlamış. İç mekân Opel modellerinden tanıdık olması can sıkıcı olabilir ancak malzeme kalitesi ve işçilik konusunda yüz güldürüyor. Geniş camlar ile iç mekân ferah tutulmuş ancak arkaya doğru alçalan tavan yapısı arka koltukta oturan bireyler için sıkıntı yaratabilir. Performans konusunda 1.4 litre turbo ünite son derece başarılı. Alt devirlerde canlı yapısıyla dizel motorları aratmıyor. Performans konusunda sıkıntı yaratmayan otomobil konforlu süspansiyon yapısı ile bu gücü virajlarda size yansıtamıyor. Sınırları zorlandığında önden kayıyor. Fiyat disiplinine baktığımızda test aracımızdaki donanımlara sahip olmanın kampanyalı anahtar teslim fiyatı 50 Bin TL’nin biraz üzerinde. Bu fiyat civarında tasarım ve performans anlamında daha başarılı rakiplerinin olduğunu belirtmeliyiz.

 

 

 

Teknik Özellikler
Motor: 1.4  
Motor Hacmi: 1364 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 140 Bg 6000 d/d  
Maksimum Tork:  200 Nm 1850 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 9,3 s
  Maksimum Hız: 195 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Benzin
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 7,4 lt
  Şehir Dışı: 4,6 lt
  Karma: 5,6 lt
  Test: 7 lt
  CO2 Emisyonu 131 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4510 mm
  Genişlik: 1797 mm
  Yükseklik: 1477 mm
  Dingil Mesafesi: 2685 mm
  Bagaj Hacmi: 413 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
  Boş Ağırlık: 1319 kg
  Lastik Boyutu: 215/50 R 17

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...