Ekonomi 'İşi zor!'

'İşi zor!'

Paylaş
'İşi zor!'

'İşi zor!'

Hyundai’nin “i” serisi otomobilleri ile yakaladığı tasarım ve konfor anlayışı, Koreli markanın tüketicilerin gözündeki algısını farklı bir noktaya taşıdı. Hyundai Sonata’nın yerini alan i40 da bu anlayışı temsil eden bir model olarak karşımıza çıkıyor. Avrupalı müşterileri hedefleyen i40, Almanya’da tasarlandı. 1.6 litre benzinli motor ve 1.7 litre dizel motor seçenekleri ile satılmaya başlanan i40’ın dizel versiyonu sadece Executive donanım seviyesiyle ticarileştiriliyor. Dizel versiyon, hem büyük motor hacmi dolayısıyla artan vergi tutarı, hem de lüks donanım seviyesi sebebiyle, yüksek bir fiyat etiketiyle karşımıza çıkıyor. Konfor odaklı bir otomobil olan i40, orta sınıftaki güçlü sedan rakipleri ile başa çıkabilmek için, daha çok sayıda motor ve donanım seçeneklerine ihtiyaç duyuyor.



Tasarım

Haberin Devamı

Alman otomobillerinin hakim olduğu orta sınıf sedanlar arasında en dikkat çekici tasarıma sahip olan birkaç modelden biri olan i40, Hyundai’nin diğer “i” serisi modellerine benzer tasarım özellikleriyle dikkat çekiyor. Altıgen ön ızgara ve desenli uzun far yapısı bu tasarım dilinin en belirgin özellikleri olarak i40’da da karşımıza çıkıyor. Boyutlarıyla sınıfının en kısa sedan modelleri arasında yer alan Hyundai i40, buna rağmen sunduğu 503 litrelik bagaj hacmi ile birçok rakibini geride bırakıyor.

İç mekân

Otomobilin iç tasarımında da dışarıda olduğu gibi diğer Hyundai modelleri ile benzer detaylar bulunuyor. Bu durum, otomobilin diğer rakiplerinin farklı özellikleri de göz önüne alındığında bir handikap olarak görülebilir. Oysa en önemli farkı tasarım ve konfor olan Hyundai’nin, i40’ın iç tasarımında çok daha elegant bir anlayış beni

Haberin Devamı

Motor

Türkiye’de 1.6 lt benzinli versiyonun yanı sıra test ettiğimiz 1.7 lt motor seçeneği ile de sunulan i40, 136 HP’lik güçlü motoru ve ona eşlik eden 6 ileri otomatik şanzımanı ile makul bir performans sunmayı başarabiliyor. Dizel motorun 4000 d/d ürettiği 136 HP güç ve 6 ileri otomatik şanzımanın genel olarak başarılı olan çalışma karakteri i40’ı 12 saniyede 100 km/s’lik hıza çıkarabiliyor. Otomobilin tüketim değerleri otoyol ve şehir içi kullanımda farklı değerler sunsa da sürüşümüz sırasında vaat edilen ortalama 6 lt/100 km’lik karma tüketimi yakalamayı başaramadı. Ara hızlanmalarda otomatik şanzıman ile dizel motor arasında zaman zaman yaşanan anlaşmazlıklar otoyolda türbülansa girmiş bir uçak gibi boşluk hissi yaratsa da otomobilin çok hızlı bir şekilde kendini topluyor olması bunu bir eğlence haline getirebiliyor.

Konfor ve yol tutuş

Hyundai i40 içeride çok geniş bir yaşam alanı sunuyor. Kapaklı eşya gözüne sahip olan iç mekânda, 5 kişi konforlu bir şekilde seyahat edebiliyor. Sunduğu diz mesafesi oldukça yeterli olan i40’ın arka koltukları yatırılarak daha fazla eşya taşınmasına imkan tanıyor. Fakat koltukların tamamen düz bir zemin sunamadığını da hatırlatalım. En üst donanım seviyesi ile sunulan dizel versiyondaki deri döşeme, elektrikli ön koltuklar, görüntüyü dikiz aynasına yansıtan geri görüş kamerası ve panoramik açılır tavan konfor özelliklerini arttıran detaylar arasında yer alıyor. Elektrikli ön koltuklar kolay ayarlanabilse de koltukların yüksek konumlandırılmış yapısı ideal oturma pozisyonunu yakalamayı zorlaştırıyor.

Haberin Devamı

Otoyolda oldukça kararlı bir sürüş karakterine sahip olan Hyundai i40’ın direksiyonun hissiz yapısı yüksek hızlarda güvensizlik yaratabiliyor. Direksiyonun yüksek hızlarda hala şehir içindeymişçesine yumuşak kalmasına konfor odaklı süspansiyonlar da eklenince otoyolda daha fazla hızlanmamanız gerektiği gibi bir his uyanıyor. ESP’nin standart olarak sunulduğu i40’ın hız sınırları fazla aşılmadığı sürece girdiği virajlardan sorunsuz çıktığını söyleyebiliriz.

Güvenlik

Stationwagon karoserli versiyonu EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alan i40’ın 1.7 litrelik dizel versiyonunda sürücü ve yolcu hava yastıkları, iki adet perde hava yastığı ve dört adet yan hava yastığına ek olarak sunulan sürücü tarafı diz hava yastığı olmak üzere 9 hava yastığı bulunuyor. Ön kaputta kullanılan konik biçimindeki çelik, darbe anında ortaya çıkan gücü absorbe ederek yolcu kabininin stabil kalmasında önemli rol oynarken diz hava yastıklarının da sürücünün bacak ve diz bölgesini koruduğu EuroNcap testleriyle teyit edilmiş bulunuyor. Hyundai i40’da standart olarak sunulan ESP, güvenli bir sürüş vaad ederken gelişmiş elektronik fren sistemi de yol koşulları ve aracın ağırlık dağılımı hakkında anlık hesaplama yaparak frene uygulanacak basıncı ayarlayarak güvenli bir duruş mesafesi sunuyor.

Haberin Devamı

Yorum – Erkan Yavuz

Hyundai i40’ın ülkemizdeki en büyük sorunu güçlü Alman rakipleri ile baş edebilecek donanım, motor ve cazip fiyat etiketini bir arada sunamıyor olması. Türkiye’de satılan sedan otomobillerin yüzde 20’sinin yer aldığı D segmentinde diğer üreticiler aşırı beslemeli küçük turbo motorlarla cazip fiyat etiketleri sunarken Hyundai i40 1.7 CRDi modelinin 110 bin TL’yi bulan fiyat etiketiyle AMG paketli Mercedes C 180 (benzinli) ile aynı kulvarda koşabilmesi için dizel olması yetmiyor. Konfor odaklı sürüşü seven ve Hyundai markasına aşina olan kullanıcıların tercih edebileceği i40’ın benzinli versiyonu fiyat etiketinden dolayı daha şanslı olsa da bu versiyonda otomatik şanzıman seçeneğinin olmadığını da hatırlatmak gerekiyor. Otomobilin en önemli artısı ise kompakt boyutlarına rağmen geniş ve kullanışlı bir iç mekan ve büyük bir bagaj hacmi sunuyor olması…

Haberin Devamı
Teknik Özellikler
Motor: 1.7 CRDi
Motor Hacmi: 1685 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 136 PS 4000 d/d
Maksimum Tork: 325 Nm 2000-2500 d/d
Vites Türü Otomatik
Performans
0-100 km/s Hızlanma 12 sn
Maksimum Hız: 197 km/s
Frenler
Ön: Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 7,6 lt
Şehir Dışı: 5,1 lt
Karma: 6,0 lt
Test: 7,2 lt
CO2 Emisyonu 159gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4740 mm
Genişlik: 1815 mm
Yükseklik: 1470 mm
Aks Mesafesi 2770 mm
Bagaj Hacmi: 503 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 70 lt
Boş Ağırlık: 1576 kg
Lastik Boyutu: 215/50 R 17