İştah açıcı yiyecekler nelerdir? İştahsızlık nasıl giderilir? İşte iştah açan 11 besin

Sürekli iştahın açık olmasının ve durdurulamayan yeme isteğinin tüketilen besinlerden kaynaklanabileceğini belirten Diyetisyen Tuğba Yaprak, bu duruma örnek olarak yağ yakıcı özelliği ile bilinen kırmızı acı biberi gösterdi, 'Kırmızı acı biber çok tüketildiği zaman acıkmaya yol açar' dedi. İşte sizlere, iştah açan 11 besin.

12 Ocak 2021, Salı 15:02 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Bazı besinlerin doyurmadığını, tersine acıktırdığını söyleyen Diyetisyen Tuğba Yaprak, 'yedikçe daha da çok yedirir' dediği bu besinlerin sürekli iştahın açık olmasına yol açtığını ve kilo aldırdığını söyledi.

“İştahınızı dizginlemek ve kilo kontrolünüzü elinizde tutabilmek için yediğiniz besinlerin içeriklerini, besin değerlerini iyi bilmeniz gerekmektedir. Zira doymak için yediğiniz besinler aslında çok geçmeden size yeniden acıkma duygusunu getirir ve iştahınızın artmasını sağlar. Gün içerisinde gereksiz kalori alımına sebep olan bu durum ideal kiloya ulaşma sürecini geciktirmektedir" diyen Diyetisyen Yaprak, iştah açan besinleri şöyle sıraladı:

1- Kırmızı acı biber

1- Kırmızı acı biber

Yağ yakıcı özelliği ile bilinse de fazla tüketimi iştahınızın artmasına ve dolayısıyla kilo almanıza neden olacaktır. Acı kullanarak tükettiğiniz yemeklerden sonra doygunluk hissini anlamınız azalacaktır. Aşırı derecede acı kırmızı biber tüketen kişilerin porsiyon kontrolünde zorlandığı görülmektedir.


2- Nohut

2- Nohut

Mide temizleyici özelliğiyle bilinse de iştahı açan bir kurubaklagildir. Diyetlerde yer verilebilir ancak tüketimi sınırlandırılmalıdır.

3- Alkol

3- Alkol

Araştırmalara göre tüketilen alkolden sonra aşırı bir açlık hissediliyor ve içmeden önceki halden çok daha fazla aç hissedildiği belirtiliyor. Özellikle bira ve kırmızın şarabın maksimum açlık hissi oluşturduğu belirlenmiştir. Bu yüzden nadiren tercih edilmesi gerekmektedir.

4- Muz

4- Muz

Glisemik indeksi fazla olan bir meyve olduğundan diyetlerde fazla önerilmez.

5- Patates

5- Patates

Glisemik indeksi en yüksek sebzelerden birisi de patatestir. Özellikle kızartma şeklinde tüketimi daha çabuk acıkmanıza neden olacaktır. Diyetlerde daha sağlıklı alternatifleriyle ve tüketimi sınırlandırılarak kullanılabilir.

6- İncir

6- İncir

Kilo aldırıcı özelliği bulunan şeker oranı yüksek bir meyvedir. Diyetlerde tercih edilmemelidir.

7- Havuç

7- Havuç

Sebzeler içerisinde glisemik indeksi en yüksek olanlardandır. Acıktırıcı özelliği olduğundan diyetlerde fazla tercih edilmemelidir.

8- Karalahana

8- Karalahana

Özellikle karaciğer için faydası görülse de iyi bir iştah açıcıdır. Karalahana yediğinde iştahının açıldığını düşünen kişilerin günlük beslenme programlarında karalahanayı nadiren tercih etmeleri önerilmektedir.

9- Mısır Gevreği

9- Mısır Gevreği

Kahvaltılarda pek çok kişinin tercih ettiği hazırlanması kolay pratik besinlerden biridir. Yüksek karbonhidrat içeriği sayesinde kan şekerinde hızlı değişikliklere sebep olurken bir yandan doygunluk hissi de oluşturmadığından gün içerisinde gereksiz kalori alımlarına sebep olabilmektedir. Kahvaltı için uygun olan mısır gevrekleri yüksek lif yapısına sahip olanlardır. Lif içerikleri sayesinde uzun süre kişiyi tok tutacaktır. Mısır gevreği yerine yulaf ezmesi veya yulaf kepeği tercih edilmelidir.

10- Tarçın

10- Tarçın

Kattığı aromalarla ve kokusuyla birçok kişinin tercih etmesine neden olur. Kan şekerini düzenleyici ve yağ yakıcı özelliğinden dolayı kişiler tarafından diyet programlarında çok tercih edilmektedir. Ancak kullanımı abartıldığı takdirde iştah açıcı etkisi bulunmaktadır.

11- Tuz

11- Tuz

Tuz iştah açanların başında gelir. Tuzlu bir besin tükettiğimizde ardından gelen tatlı yemeği isteği de buna bağlıdır. Çünkü tuz tüketildikten sonra kan şekerinde değişimler gözlenir ve tatlı yemeği ihtiyacı doğar. Özellikle diyetlerde tuz tüketimi kontrol altında olmalıdır. Bu yüzden günlük tuz tüketiminin 5 gramdan az olmasına dikkat edilmelidir. Aşırı tuz tüketimi aynı zamanda kalp hastalıkları, yüksek tansiyon gibi metabolik rahatsızlıklara sebep olmaktadır.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Ülser hakkında merak ettiğiniz her şey: 1 aylık ilaç tedavisi ülseri iyileştiriyor