İştahı frenlemenin 10 yolu

Çoğu zaman iştahımızı kontrol altında tutmakta zorlanıyoruz. Hele ki diyet yapıyorsak bu durum daha da vahim hale gelebiliyor. Peki iştahı kesmenin yolu var mı? İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Ayça Kaya’dan iştah kesmek için ipuçları ve tatlı krizini önleyen dondurmalı ananas ızgara tarifi... Hazırlayan: Özgür Gökmen Çelenk

08 Haziran 2021, Salı 11:12 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1- HORMONLARI GÖZDEN GEÇİRİN

1- HORMONLARI GÖZDEN GEÇİRİN

İştahı en çok etkileyen hormonlar şunlar:

  • Mideden salgılanan Ghrelin
  • Yağ dokusundan salgılanan Leptin
  • Pankreastan salgılanan insülin

Bu hormonların vücuttaki kullanımlarında bir problem ya da sinyallerinde yetersizlik varsa iştah direkt açılır. Frenlenemez iştahtan şikayetçiyseniz öncelikle bir dahiliye uzmanına başvurarak olası problemi belirleyin.

2- ŞEKERLİ YİYECEKLERİ KESİN

2- ŞEKERLİ YİYECEKLERİ KESİN

Özellikle şeker oranı yüksek yiyecekler inanılmaz iştah açar. Pankreastan daha çok insülin salgılanmasına yol açtıkları için kişiyi şeker isteğine itekler. Canınız şeker istediğinde asla şeker yemeyin. Onun yerine kahve, kakao, tarçın, süt gibi yiyecekleri tercih edin.

3- AZ YEMEK İÇİN KENDİNİZE SÖZ VERİN

3- AZ YEMEK İÇİN KENDİNİZE SÖZ VERİN

Ne kadar çok yerseniz yağ hücrelerinizde o kadar kalori birikir. Bu da kısırdöngüye yol açar: Fazla kaloriler nedeniyle şişmanlarsınız. Şişman vücudu hareket ettirmek için enerji ihtiyacı artar. Enerji ihtiyacını karşılamak için iştahınız açılır, çok yemeye başlarsınız. ‘Yiyorum yiyorum, yine de daha çok yemek istiyorum’ diyorsanız güne başlarken hep daha az yemek konusunda kendinize söz verin.

4- AÇLIĞA İZİN VERMEYİN

4- AÇLIĞA İZİN VERMEYİN

Acıktığımızda midemizden Ghrelin hormonu salgılanır. Bu hormon iştahı açar ve kişiyi yeme konusunda dürter. Eğer acıktığınızda yemek yemeyi ertelerseniz doymanız güçleşir, bir tabak yerine üç tabak yersiniz. O nedenle siz siz olun vücudunuzdan açlık sinyali gelir gelmez vücudunuza cevap verin.

5- YEMEK HAYALİNDEN UZAK DURUN

5- YEMEK HAYALİNDEN UZAK DURUN

Dervişin fikri neyse zikri de o olur demiş atalar! Demişler ve çok da doğru söylemişler. Gerçekten aç olmadığınız halde aklınıza lezzetli yiyecekler geliyorsa ilk iş o düşünceyi beyninizden uzaklaştırmak olsun. Yiyecek fikrinden uzaklaşmanın en iyi yollarından biri de giyecek, moda, dekorasyon düşünmektir. Hele kıyafet ve moda iştahınızı inanılmaz kapatır. Aklınıza yemek geldiğinde ilk yapılacaklardan biri internetten moda sayfalarında dolaşmak olsun.

6- TATLANDIRICI ÇABUK ACIKTIRIR

6- TATLANDIRICI ÇABUK ACIKTIRIR

Birçoğumuz yemek yerken yanında tatlandırıcılı içecekler içmeyi tercih ederiz. Ağzımız tatlanırken vücudumuza hiç kalori girmesin isteriz. Özellikle tatlı istediğimizde sıfır kalorili olsun diye hep tatlandırıcılı ya da tatlandırıcı içeren light ürünlere kayarız. Halbuki tatlandırıcılar bağırsaktaki glikoz resöptörlerini uyararak daha çabuk acıkmaya ve daha çok yemeye iter. İştaha dur diyecekseniz ilk yapılacaklardan biri de tatlandırıcılı yiyecekleri hayatınızdan çıkarmak olmalı.

7- GÖZÜNÜZ GÖRMESİN GÖNLÜNÜZ İSTEMESİN

7- GÖZÜNÜZ GÖRMESİN GÖNLÜNÜZ İSTEMESİN

Bir yiyeceği ne kadar çok görürseniz iştahınız o kadar açılır ve o yiyeceği o kadar çok yemek istersiniz. Yeme isteği ile baş etmenin en iyi yollarından biri de yüksek kalorili yiyecekleri gözünüzün önünden kaldırmaktır.

8- DİŞLERİNİZİ FIRÇALAYIN

8- DİŞLERİNİZİ FIRÇALAYIN

Dişlerimizi fırçalamak yeme eyleminin bittiği konusunda bilinçaltımıza mesaj gönderir. Aynı zamanda diş macunlarının kokusu da iştah keser. Acıkmadığınız halde yemek yemek istiyorsanız önce dişlerinizi fırçalayın. Yemek isteğinizin yok olduğunu göreceksiniz.

9- TARÇINI BAŞ TACI YAPIN

9- TARÇINI BAŞ TACI YAPIN

İştahın önemli nedenlerinden biri de insülin direncidir.Kan dolaşımındaki yüksekinsülin seviyeleri kişinin karbonhidratyani şeker yeme ihtiyacınıartırır. Bu da kişiyedaha çoktatlı yedirir.İyi bir şeker dengeleyicisi olan tarçınıyoğurt, süt veya bitki çaylarınıza ekleyin. Tarçın daha az yemenizi sağlar.

10-YOĞURT-YUMURTA İKİLİSİNDEN ŞAŞMAYIN

10-YOĞURT-YUMURTA İKİLİSİNDEN ŞAŞMAYIN

Ne yesem de şu iştahı kapatmayı başarabilsem diyorsanız1tane haşlanmış yumurta ve yanında 1kase yoğurt tüketin. Yoğurt ve yumurta ikilisi protein açısından zengindir. Yoğurt dengeli oranda karbonhidrat ve yağ içerdiği için mide boşalma zamanı uzatarak iştahı keser; içerdiği proteinle çabuk acıkmanın önüne geçer. Bu arada yemek yemeyi bitirirken içtiğiniz kahveyi yemekten önce içmeniz kahvenin içerdiği kafeinle metabolizmanızı çalıştırırken iştahınızı da kapatır.

TATLI KRİZİNİ SAVUŞTURAN DONDURMALI ANANAS IZGARA TARİFİ

TATLI KRİZİNİ SAVUŞTURAN DONDURMALI ANANAS IZGARA TARİFİ

MALZEMELER:

  • 1 adet ananas
  • 2 su bardağı portakal suyu
  • 2-3 çorba kaşığı hurma püresi
  • 1 çorba kaşığı nişasta
  • Light dondurma

YAPILIŞI:

1 adet ananası soyup halka halka kesin. Fırında ya da tavada iki tarafını pişirin. Bir tencereye portakal suyu, hurma püresini koyup kaynatın. Nişastayı soğuk suyla eritip kaynayan portal suyuna yavaş yavaş karıştırarak ilave edin.

Bir taşım kaynatın. Karışım soğuduktan sonra ananasların üzerine dökün. Tabağınıza bir dilim alın. Üzerine 1 top light dondurma ekleyip afiyetle yiyin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İnsülin direncini kıran 4 pratik diyet