İştahınızı azaltmak için dişlerinizi fırçalayın!

İştahımıza yenik düştüğümüz, aklımızdan yemek yermenin çıkmadığı anları hepimiz yaşamışızdır. Peki böyle anlarda kendimize nasıl karşı koyabileceğiz? İşte iştahınızı yenebilmeniz için bazı ipuçları...

07 Kasım 2018, Çarşamba 10:10 Son Güncelleme:
A A
ALIŞKANLIKLARINIZI GÖZDEN GEÇİRİN

ALIŞKANLIKLARINIZI GÖZDEN GEÇİRİN

Yemek yeme alışkanlığınızı değiştirin. Sağlıklı tercihler yapın. Çok hızlı yemek yerseniz çok fazla yemek yersiniz. Uzun sürede yemek yemeye başlarsınız az bir miktarda doyar ve açlığınızı da ertelemiş olursunuz.


REGL VE TATLI KRİZLERİ

REGL VE TATLI KRİZLERİ

İştah hormonlara bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Özellikle regl dönemleri öncesinde tatlı krizleriyle uğraşmak zorunda kalınıyor. Bunu engellemek için çok kalorili tatlılar tüketmek yerine hafif sütlü tatlılar ve toz tarçın eklenmiş taze meyveler tüketin.


EGZERSİZ

EGZERSİZ

Egzersiz yapın. Çok ağır egzersizler olmasa da hafif yürüyüşler ve sıkılaştırıcı egzersizler yapabilirsiniz. Bu sayede beyniniz iştah bölümünü kendi kendine kontrol eder.

ALIŞKANLIK EDİNİN

ALIŞKANLIK EDİNİN

Su içmeyi alışkanlık haline getirin. Gün içerisinde ve öğünlerden önce tüketilen su karnı şişiriyor ve olduğundan daha az yemek yemeyi sağlıyor. Aynı zamanda kaybedilen su miktarını da dengeliyor.

Su içmeye ek olarak gün içinde bitki çayları tüketmek de etkili yöntemlerden. Bu sayede kaybedilen mineraller de yenilenmiş olur.

İLGİNÇ YÖNTEM

İLGİNÇ YÖNTEM

Dişlerinizi fırçalamayı unutmayın. Diş fırçalamak yemek yeme isteğine karşı sizi durduracak en basit yöntemdir.

YANLIŞ BİLGİ

YANLIŞ BİLGİ

Sakız çiğnemekten uzaklaşın. Sakız çiğnendiğinde mideniz ağzınızda yemek varmış gibi düşünüp enzim salgılamaya başlar. Sakızı çıkardığınızda ise bu nedenle açlık hissedersiniz.


ATLAMAYIN

ATLAMAYIN

Ara öğünler tüketmeye özen gösterin. Bunun için yemeklerden iki veya üç saat sonra küçük bir porsiyon taze meyve veya küçük bir avuç çiğ kuruyemiş tüketin.

İHMAL ETMEYİN

İHMAL ETMEYİN

Kahvaltı yapmayı ihmal etmeyin. Kahvaltıyla güne başlarsanız metabolizmanız da sizinle birlikte uyanır ve yağ yakımı erkenden başlar.

LİFLERİN ÖNEMİ

LİFLERİN ÖNEMİ

Tok tutacak besinler tüketin. Bunun için de lifli gıdalar öneriliyor. Proteinler ve lifli karbonhidratlarla hem kilo vermeniz hızlanır hem de kısa sürede açlık hissetmezsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.