İstanbul Havalimanı'nda hedef 100'ler kulübü

İGA Havalimanı İşletmesi’nin İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Hüseyin Kadri Samsunlu, ‘Büyük Göç’ sonrası tam kapasite ile faaliyete başladıkları 15 günlük süreçte ciddi bir sıkıntı yaşamadıklarını belirterek, “Dünya havacılık sektöründe 100’ler kulübüne girmeyi hedefliyoruz” dedi.

20 Nisan 2019, Cumartesi 08:23
A A
İstanbul Havalimanı'nda hedef 100'ler kulübü

‘Büyük Göç’ olarak adlandırılan taşınma sürecini rekor bir sürede bitiren İstanbul Havalimanı, dünya havacılık sektöründe 100’ler kulübüne girmeyi hedefliyor. İGA Havalimanı İşletmesi’nin İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Hüseyin Kadri Samsunlu, “Dünyada yıllık bazda 100 milyon yolcu trafiğine ulaşan 2 havalimanı bulunuyor. Atlanta (ABD) ve Pekin (Çin). İstanbul Havalimanı, 2023’te 100 milyon yolcuyu geçecek. 100’ler kulübüne gireceğiz” diye konuştu.

EN BÜYÜK ‘HUB’LARDAN

Şirketin üst düzey kadrosu ile birlikte basın mensuplarıyla bir araya gelen Samsunlu, “İstanbul Havalimanı, tüm fazlar tamamlandığında yılda 200 milyon yolcuya hizmet verecek. Şu an ise halihazırda yıllık 90 milyon yolcu kapasitesi ile yolcu misafir ediliyor. 250’si dış hat olmak üzere 300’den fazla destinasyonla yeni havalimanı en büyük ‘hub’lardan biri olacak” dedi.

BAŞARILI OPERASYON

Kadri Samsunlu, havalimanının geçiş sürecinin oldukça başarılı gerçekleştiğini ve faaliyete başladıktan sonra ciddi bir sıkıntı yaşanmadığını söyleyerek, “15 günlük sürecimizin bizi mutlu eden bir seviyede olduğunu düşünüyorum” dedi. Samsunlu, “Geçiş sürecinden sonra operasyon sürecinde tabii ki sıkıntılar oldu. Eksiklik yok mu? Tabii ki var. Fakat 3 sene önce evimi taşıdım, kendimizi rahat hissetmemiz 3 ayı buldu. En küçük ev taşımasında bile insanların uyum göstermesi için birkaç aya ihtiyaç oluyor. Bu kadar büyük operasyonda böylesine yeni bir şirkette, ilk 15 günde havalimanı operasyonları açısından önemli bir sıkıntı yaşadığımızı söyleyemem. Bugüne kadar yolculara ve paydaşlara iyi hizmet verdik” diye konuştu.

MİLLİ FORMAYLA SAHAYA ÇIKIYORUZ

İGA şapkası altında 5500 kişi var. Bunun 3500’ü güvenlik, 2000’i operasyon, ticaret ve destek gruplarıdır. Bu ekiple beraber çok iyi bir başlangıç yaptığımızı düşünüyoruz. Çok büyük bir özveri ile çalışıyoruz. 4 Nisan’dan itibaren bu ekip ailelerini görmüyor. Burası özel sektör projesi olabilir ama aslında Türkiye’nin projesidir. Bizler kendimizi, ‘milli formayı giyip sahaya çıkan sporcu’ olarak hissediyoruz. Çok uzun bir gelişim sürecinden sonra ulaştırma sektörünün geldiği bir Everest’tir. Hem bayrak taşıyıcı THY’nın hem de bizim gibi alt yapı şirketlerinin bu sinerjisi ile ulaştırma sektöründe Türkiye’nin pozisyonu çok ciddi anlamda değişecektir. 25 yıllık imtiyaz var, bundan dolayı ekonomik bir zafer anıtı oluşacak.

PAHALIYA SATTIRMAM

Bizim alt işletme şirketlerimiz de buradaki fiyatları takip etmek zorundalar. Burası global bir havalimanı. Uluslararası rekabeti kollamak zorundayım. Fakat bir ürün burada pahalı satılıyorsa, sattırmam ve uyarırım. Benim paydaşlarım da aynı noktada. Bu havalimanının itibarını zedeleyecek bir uygulama yapmaması ile ilgili koruma görevini her zaman yerine getireceğim. Bu konunun da takipçisi olacağım.

TAM KAPASİTE HİZMET

Havalimanında günlük 1180 iniş kalkış gerçekleşiyor. 6-14 Nisan arasında toplam 1.5 milyon yolcu seyahat etti, bu günlük 150-200 bin rakama tekabül ediyor. Yaz aylarında 1600-1700 iniş kalkışları görmeyi bekliyoruz. Bu 200-250 bin arasında günlük yolcuya tekabül ediyor. Beklenen güçlü turizm sezonu bizi ciddi olarak destekler. Devlet Hava Meydanları geçiş süresi olarak 15 günlük alıştırma amaçlı sınır koydu. Şu anda saat başına maksimum 62 iniş kalkış yapıldı ve günlük olarak 1180 civarındayız. Bugün itibarıyla yüzde 100 kapasiteye çıkacağız.

YENİ DEVLER GELİYOR

Havalimanında günlük 1180 iniş kalkış gerçekleşiyor. 6-14 Nisan arasında toplam 1.5 milyon yolcu seyahat etti, bu günlük 150-200 bin rakama tekabül ediyor. Yaz aylarında 1600-1700 iniş kalkışları görmeyi bekliyoruz. Bu 200-250 bin arasında günlük yolcuya tekabül ediyor. Beklenen güçlü turizm sezonu bizi ciddi olarak destekler. Devlet Hava Meydanları geçiş süresi olarak 15 günlük alıştırma amaçlı sınır koydu. Şu anda saat başına maksimum 62 iniş kalkış yapıldı ve günlük olarak 1180 civarındayız. Bugün itibarıyla yüzde 100 kapasiteye çıkacağız.

CAMİ YIL SONUNDA

Havalimanında irili ufaklı 40’tan fazla mescit bulunuyor. 2-3’ünde de Diyanet Başkanlığı’ndan görevli hocalar var. Havalimanının girişinde yer alan camii yıl sonuna doğru bitecek. Transit yolcuların dinlenebilecekleri bir mekan üzerinde çalışıyoruz. İnsanların beklerken yatma eğilimleri var. Mimarlık grubumuzla beraber bir çözüm üstünde çalışıyoruz.

SESSİZ HAVALİMANI

Burası sessiz havalimanı, buranın en başta konan prensiplerinden bir tanesi buydu. Fakat bu sessizliği sağlayan birinci sebep anons değil hacim. Bu hacmin içerisinde ses dağılıyor. Sessiz olması yönünde çok pozitif geri bildirim aldım. Yolcuların uçak saatine zamanında yetişmesi için 3600 adet bilgilendirme ekranı var. Sadece kapılarda, özel durumlarda, son çağrı gibi lokal alanda anons yapılıyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Diyarbakır'da altın şov! Tam 1,5 ton...