İşte kışı sağlıklı geçirmek için 9 tavsiye

Kışın mevsiminde soğuk havaya yoğun stres, uykusuzluk ve dengesiz beslenme de eklenince bağışıklık sistemi iyice zayıflıyor ve hastalıklara davetiye çıkarıyor. Kışı hasta olmadan, sağlıklı geçirmek için bağışıklık sistemini desteklemek şart

09 Aralık 2016, Cuma 10:36 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kışın mevsiminde soğuk havaya yoğun stres, uykusuzluk ve dengesiz beslenme de eklenince bağışıklık sistemi iyice zayıflıyor ve hastalıklara davetiye çıkarıyor. Kışı hasta olmadan, sağlıklı geçirmek için bağışıklık sistemini desteklemek şart! Liv Hospital Check up ve Sağlıklı Yaşam Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Eren Eroğlu sağlıklı bir kış için yapılması gerekenleri anlattı:

AŞI YAPTIRIN

AŞI YAPTIRIN

Grip aşıları sihirli değnek değil ama gripten korunmanın da tek gerçek yolu. Hastalık kapıya dayanman önce yapılacak aşının fayda etme olasılığı yüksek.

RENGARENK BESLENİN

RENGARENK BESLENİN

Sebzeler ne kadar renkliyse besin değerleri de o kadar yüksektir. Değişik günleri değişik renklere ayırın, bir gün sarı renklileri yiyin (greyfurt, bal kabağı, mısır, elma) bir gün koyu yeşilleri tercih edin (brokoli, pırasa, karalahana) kırmızı ve moru da ihmal etmeyin.

YOĞURDU BOL TÜKETİN

YOĞURDU BOL TÜKETİN

İçindeki bol kalsiyumla kemik erimesini önler, yüksek tansiyon riskini azaltır, kolit ve kabızlığa iyi gelir, vajinal akıntı ve enfeksiyonları engeller.

MEVSİMİNE GÖRE BESLENİN

MEVSİMİNE GÖRE BESLENİN

Günümüzde trend organik beslenmek olsa da, her şeyi mevsiminde yemek ve kendi bölgenizde yetişenleri tüketmek de tercih sebebi olmalı. Bir gıdanın üretiminden sofraya gelmesine kadar geçen süre taşıdığı besinlerin kaybolmaması açısından önemli. En iyisi yerel üretilen organik gıdaları tüketmek.

ABUR CUBURDAN KAÇININ

ABUR CUBURDAN KAÇININ

Yemek sonrası masa başında sohbet ederken ya da televizyon seyrederken farkında olmadan atıştırmanın zararları oldukça fazla. Bunun önüne geçmek için: Ağzınıza sakız ya da naneli kalorisiz şeker atın, kalkıp dişinizi fırçalayın, ne yiyecekseniz inceleyin ve düşünün, elinize bir bardak çay ya da su alarak meşgul olun.

CİLDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN

CİLDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN

Soğuk havalar ve rüzgar bir anda cildinizi yıpratıp dudaklarınızı çatlatabilir. Dirsekleriniz kurumuş kaşınıyorsa ya da yüzünüzdeki T bölgesi kuruduysa alacağınız önlemler ile önüne geçebilirsiniz.

BANYO ZAMANINIZI KISALTIN

BANYO ZAMANINIZI KISALTIN

Sıcak buharlı bir banyo ağrıyan kaslarınıza birebir gelebilir fakat aynı hızla cildinizin nemini de alıp götürür. Sıcak su, soğuk ya da ılık suya oranla cildin koruyucu doğal yağını daha hızlı çıkararak buna sebep olur. Çözüm banyo zamanını kısaltıp sıcak yerine ılık suyla yıkanmakta. Kurulanırken de kendinizi havluyla ovalayarak değil vücudunuza bastırarak kurutun.

NEMLENDİRİCİ KULLANIN

NEMLENDİRİCİ KULLANIN

Kuru bir ciltle baş etmenin en etkili yolu nemlendirici kullanmak. Cildiniz yağlı olsa bile nemlendirici kullanmak faydalı, sadece cildin gözeneklerini tıkamayacak birini seçmek gerekir.

KIŞIN DA GÜNEŞTEN KORUNUN

KIŞIN DA GÜNEŞTEN KORUNUN

Güneşin zararlı ışınlarının yüzde 80’i ince bulutlardan, sisten geçer ve dünyaya ulaşır. Bu nedenle güneşin kırışıklık yapma, benlere sebep olma ve cilt kanseri gibi zararlı etkilerinden korunmak için kışın da 15 ve üzeri güneş koruma faktörlerini kullanmak faydalı.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zatürre aşısı ile ilgili bilinmesi gereken 11 gerçek