Kabızlığa iyi gelen 6 besin

Kabızlık bir çok insanın gününü mahveden bir sorun olabiliyor. Belirtileri arasında tıkanmışlık hissi, şişkinlik, hassasiyet ve tuvalet esnasında zorlanma gibi durumlar olan kabızlığı, beslenme rutininize ekleyeceğiniz 6 besin ile tedavi etmeniz mümkün. Kabızlığa iyi gelen besinler sayesinde kısa sürede normal hayatınıza geri dönebilirsiniz. İşte kabızlığa iyi gelen 6 besin.

26 Mayıs 2020, Salı 10:42 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kabızlık bazı insanlarda nadir görülürken bazı insanlarda sık karşılaşılan bir durum halini alabiliyor. Az su tüketimi, hareketsizlik, duygusal durum, kötü beslenme ve kullanılan bazı ilaçlar kabızlığa neden olabilir. Bazı besinler ise dışkıyı yumuşatarak tuvalet ihtiyacınızı daha rahat gidermenizi sağlayabilir. İşte kabızlığa iyi gelen bağırsak dostu 5 besin.

1-Kuru erik

1-Kuru erik

İçerdiği lif oranı yüksek olan kuru erik, uzun yıllardır kabızlık tedavisinde kullanılıyor. Kuru erik, içeriğindeki çözünmeyen lifler sayesinde dışkıdaki su miktarını artırıyor. Böylece tuvalete daha rahat çıkmanızı sağlıyor.

İçeriğindeki bir diğer madde olan difenilizatin isimli bileşen, kuru eriğe dışkılamayı artırıcı bir özellik olan laksatifin oluşmasına yardımcı oluyor.

2-Armut

2-Armut

Armudun içeriğindeki yüksek lif oranı kabızlığın giderilmesine yardımcı oluyor. 1 armudun içinde yaklaşık 6 gram lif var. Armutlar ayrıca bağırsak hareketlerini artıran ve su çekerek tuvalete çıkmayı kolaylaştıran fruktoz ve sorbitol içeriyor.

3-Kayısı

3-Kayısı

Büyüklerimiz her zaman kabız olunca kayısı tüketmemizi önerir. Bu oldukça doğru bir tavsiye. Yaş ve kuru olarak tüketilebilen kayısı sindirimi kolaylaştırıyor, tokluk hissi sağlıyor, kilo kontrolüne yardımcı oluyor ve kabızlığa iyi geliyor. 

4-Enginar

4-Enginar

Enginar, bağırsaklar için faydalı olan probiyotik bakterilerin artmasına yardımcı olur. Araştırmalar, enginar tüketimi ile lif alan bireylerin bağırsaklarında faydalı bakteri sayısının daha fazla olduğunu söylüyor. Bu bireylerin bağırsaklarındaki zararlı bakterilerin de zamanla azaldığı keşfedilmiş. Kabızlık döneminde probiyotik alımı oldukça önemli. Bu nedenle enginar tüketiminde fayda var.



5-Keten tohumu

5-Keten tohumu

Keten tohumu sindirimi kolaylaştırıyor ve kabızlığın etkilerini azaltıyor. Lif bakımından oldukça zengin olan keten tohumu, bağırsak geçiş süresini kısaltıyor, dışkı sıklığını ve dışkı ağırlığını artırabiliyor. Keten tohumunun öğütülerek tüketilmesinde fayda var.

6-Yulaf kepeği

6-Yulaf kepeği

Lif bakımından zengin olan yulaf kepeğinin bağırsak sağlığına oldukça olumlu etkileri var. Bu lifler sayesinde bağırsak hareketlerini ve dışkı sıklığı artıyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Fiyatıyla dudak uçuklatan arı sütünün faydaları