Kadınları adet (regl) sancısından kurtaran harika besinler

Adet sancıları çoğu kadının yaşadığı sıkıntılı bir durumdur. Bu dönemde tüketilecek bazı besinler kadınların bu sancılarının geçmesine yardımcı olabiliyor. Diyetisyen Şeyma Yılmaz sizin için bu besinleri öneriyor...

20 Kasım 2018, Salı 08:54
A A

Adet (regl) sancısı; adet dönemlerinde kadınlarda yaygın biçimde görülen bir sorundur. Herhangi bir nedene bağlı ya da bağımsız olarak ortaya çıkabilir. Adet sancıları daha çok kasık bölgesinde oluşur. Bu dönemde meydana gelen ağrı ve şikâyetlerin hafiflemesi için bazı bitki ve gıdalardan yararlanılabilir. Diyetisyen Şeyma Yılmaz, adet sancısı çekenlere beslenme önerilerinde bulundu...

Yulaf:

Yulaf:

Magnezyum içeriği, E vitamini, B grubu vitaminleri ve çinkodan zengin yapısıyla adet sancılarını azaltmaya yardımcı olur. 

Papatya çayı (Mayıs papatyası):

Papatya çayı (Mayıs papatyası):

Papatya çayı adet döneminde görülebilen sinirsel gerginlikleri yatıştırır, kasları gevşetir, şişkinlik ve gaz şikâyetlerini gidermeye yardımcı olur. Spazm çözücü etkisiyle adet sancılarına faydalıdır. 

Rezene çayı:

Rezene çayı:

Gaz giderici ve antienflamatuar özelliğiyle adet sancılarını gidermede etkilidir. 

Zencefil:

Zencefil:

Adet döneminde içilen sıcak bir zencefil çayı üşüme hissini azaltır; gaz, şişkinlik ve mide bulantılarına iyi gelir. Zencefil, adet sancılarını iyileştirmek için de kullanılır. 

Maydanoz:

Maydanoz:

Maydanoz ödem atıcı özelliği ile adet döneminde görülen şişkinliğin giderilmesine yardımcı olur. İçerdiği ‘apiol’ adlı madde ile adet ağrılarının azaltılmasında faydalıdır. 

Yağlı tohumlar:

Yağlı tohumlar:

Ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar önemli yağ asitleri, E, B vitaminleri ve magnezyum içerir. Ağrıların hafiflemesine yardımcı olurlar. 

Muz:

Muz:

Potasyum kaynağı ve B6 vitamini zengini olan muz, sıvı dengesinin sağlanması ve krampların önlenmesine yardımcı olur. Stresi ve gerginliği azaltır, uykuya dalmayı kolaylaştırır. Diğer meyvelere oranla yüksek glisemik indeskli bir meyve olduğundan adet dönemlerinde tatlı krizlerini gidermeye yardımcı olur. Toz tarçınla birlikte tatlı alternatifi olarak tüketilebilir. 

Balık:

Balık:

Bol miktarda omega-3 içeren yağlı balıklar, krampları azaltmaya yardımcı olur. 

Zerdeçal:

Zerdeçal:

İçeriğindeki sarı renkli aktif bileşik curcumin, ağrı kesici ve antienflamatuar özellik gösterir. Adet ağrılarının azalmasına yardımcı olur. Zerdeçalın faydalı özelliklerinden yaralanmak için karabiberle birlikte tüketilmesi önerilir. 

Kalsiyumdan zengin besinler:

Kalsiyumdan zengin besinler:

Süt ve süt ürünleri, balık, tahin, pekmez, kuru meyveler, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler kalsiyum bakımından zengindir. Adet dönemi ve öncesi kalsiyum açısından zengin beslenmek ağrıların hafiflemesine yardımcı olur. 

Ayrıca adet döneminde vücuttaki ödem sorununa karşı tuz ve tuzlu ürün tüketimi azaltılmalı, bol su tüketilmelidir. Gerginliği artırabileceğinden çay, kahve, çikolata gibi kafein içeriği yüksek gıdaların fazla tüketilmesinden uzak durulmalıdır. 

Sıradaki haber yükleniyor...