Kahvaltı deyince kafanız karışıyorsa: Diyette kahvaltıda ne yenir?

Diyet sırasında akşam yemeğinin saat kaçta yenmesi gerektiğini, kaç kalori almamız gerektiğini, ne sıklıkla tartılmamız gerektiğini bir şekilde öğreniyoruz. Ancak bizi diyette en yoran kısım kahvaltılar. Her sabah aynı yiyecekleri tüketmek sıkıcı hale gelebiliyor. Dolayısıyla diyette kahvaltı ne yenmeli sorusunun cevabı daha çeşitlilik arz etmeli. Peki kilo vermek için kahvaltılarda ne yemeliyiz? Size pek çok çeşit sunduk.

11 Mart 2021, Perşembe 10:40 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Avokadolu ekmeküstü

Avokadolu ekmeküstü

İki dilim tam buğday ekmeğini kızartıp üzerine önce lor peyniri, ardından dilim avokadoları dizip üzerine de fıstık serpiştirebilirsin. Veya kızarmış ekmek üzerine avokadoyu sür, üzerine de haşlanmış yumurta koyup kahvaltının tadını çıkarabilirsin.

Kahvaltılık Chia

Kahvaltılık Chia

İstediğin meyveleri minik minik doğra.1 su bardağı süt ile birlikte chia tohumunu karıştırarak, 1 saat buzdolabında dinlendir. Üzerine hazırladığın meyveleri koy.

Sebzeli muffin

Sebzeli muffin

4 adet yumurta, yarım su bardağı yulaf, 1 adet kabak, 2 adet sivri biber, 1 adet kapya biber, dereotu, maydanoz, 1 çay bardağı zeytinyağı, 1 çay bardağı süt, tuz, karabiber ve pul biberi iyice karıştır. Muffin kalıplarına dök ve önceden ısıttığın 180 derece fırında 25-30 dakika pişir.

Sebzeli omlet

Sebzeli omlet

2 adet yumurta, 1 tatlı kaşığı tereyağı, 1 adet yeşil soğan, 1 tutam doğranmış maydanoz, 1 yemek kaşığı doğranmış taze fesleğen ile çok lezzetli bir omlet hazırlayabilirsin. Malzemeleri kendi zevkine göre çeşitlendirebilirsin. Mesela mantar ve ıspanak da yumurtaya çok yakışan sebzelerden. 

Yulaf

Yulaf

Yulafı ister sıcak su veya süt ile pişirip meyve, bal ve fıstık ezmesi gibi lezzetler ekleyerek servis et, istersen de sağlıklı ve pratik kurabiyeler hazırla. Nasıl tüketirsen tüketirsen tüket. Yulaf ezmesi kahvaltı için harika bir seçenek. Eğer kurabiye yapmak istersen fıstık ezmesi, yulaf ve muz ile pratik tarifler hazırlayabilirsin. İstersen damla çikolata veya üzüm gibi kuru meyveler de ekleyebilirsin. 


Kepekli tost

Kepekli tost

Eğer sabah kahvaltısı yapacak zamanınız yoksa en pratik çözüm kepekli ekmeğe hazırlanmış tosttur. Hem gün içerisinde enerjiye ihtiyaç duyduğunuz karbonhidratı ekmekten hem de zayıflamak için gerekli olan proteini peynirden vücudunuza almış olacaksınız. Kepekli tost iyi bir alternatif olmasının yanında kan seviyesi düşük olan bireyler için doğru bir seçim olmayabilir çünkü kepek kan seviyesinin düşmesine neden olur. 


Muz

Muz

Hem tok tutması hem de keyifle tüketilmesi muzu sabah kahvaltısının alternatif meyvesi yapmaktadır. İçerisindeki zengin potasyum ile kalbinize destek olurken aynı zamanda barsak problemleriniz var ise ona da destek olmaktadır. Ayrıca bağışıklık sisteminizi güçlendiren meyvelerin başında gelmektedir.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Uyku ve kilo ilişkisi: Uyku kilo aldırır mı?