Kahvaltıda kilo almanıza neden olan 10 hata

Kahvaltıda yaptığımız pek çok stratejik hata, kilo almamıza neden oluyor. Doğru ve yerinde yapılmış bir kahvaltı, sağlıklı kalmanızı sağlarken; yanlış kahvaltı hem kilo almaya hem de sağlıksız olmaya neden oluyor. Peki kahvaltı nedeniyle kilo almamıza neden olan hatalar hangileri?

20 Nisan 2021, Salı 10:32 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Kahvaltı yapmamak

Kahvaltı yapmamak

Zayıflamak uğruna pek çok kişi kahvaltıyı atlama hatasına düşüyor. Bir süre kilo verilir gibi görünse de, gerekenden daha az kalori alındığı için metabolizma durur. Metabolizma durunca, kilo verme hızı yavaşlar ya da kilo alınmaya başlanır. Diyete ilk başlandığında öğün atlayarak hızlı kilo verilir ama iki ay sonunda kilo verme tamamen durur. Bu kez vücudu şaşırtmak için yeni diyetlere başlanır ama bu kalıcı kilo vermeyi getirmez, aksine verilen kilo iki misli halinde geri alınır.

Az protein

Az protein

Mısır gevreği ve süt iyi bir çözüm gibi görünüyor. Bir daha düşünün. Bir kase süt 8 gram protein içerir. Mısır gevreğinden kalan sütü içip bitiriyor musunuz; pek sanmam. Protein karbonhidrattan daha uzun sürede sindirilir. Eğer yeteri kadar protein almazsanız çabuk acıkırsınız. Kasede kalan sütü içmek istemiyorsanız kahvaltınıza haşlanmış yumurta ekleyin ya da tam tahıllı ekmeğe fıstık ezmesi sürün.

Kahvaltıda ekmeği bırakmak

Kahvaltıda ekmeği bırakmak

Genelde karbonhidrat olmayan diyetlerle kilo verileceği algısı vardır. Karbonhidratı tamamen kesmek kişiyi şekerli gıdalara, pastane ürünlerine yöneltir. Bu anlamda yapılan en büyük hata ekmeği tamamen hayattan çıkartmaktır. Diyet yaparken karbonhidratı ve karbonhidratın en önemli kaynaklarından biri olan ekmeği bırakmamak gerekir. 

Az lif

Az lif

Mısır gevreğiniz ne kadar şekerliyse o kadar çabuk sindirir ve acıkırsınız. Tersine daha çok lif tüketmek de sizi daha uzun süre tok tutar. Mısır gevreğinin içeriğine dikkat edin; en az 5 gram lif olmalı ve her zaman şekerden çok lif içermeli. Daha fazla lif için chia ve keten tohumu ekleyin. Keten tohumunu önce öğütün ki daha besleyici olsun.

 

 Poğaça ve simit yemek

Poğaça ve simit yemek

Poğaça, açma gibi pastane ürünleri her gün tüketildiğinde hem vücuda zarar verir hem de kilo aldırır. Bir tanesinin kalorisi 250 ile 450 civarında değişen bir poğaça arada bir tüketilebilir ancak bunu sürekli hale getirmemek gerekir. Tam buğday unundan yapılan bir dilim ekmek hem doyurucu olacaktır hem de içeriğindeki besin öğeleri kan şekerini dengelediği için kilo verdirmeye yardım edecektir. Hamur işi ürünler kan şekerini hızlıca yükseltip, hızlıca düşürür ve açlık hissini artırır. İlla hamur işi yenmek isteniyorsa iki dilim ekmek yerine kahvaltıda yarım simit, bir dilim ekmek yerine simidin üçte biri tüketilebilir.

Yağsız

Yağsız

Yağsız bir yemek bir saat sonra acıkmanıza sebep olur. Yağsız yoğurt, yüksek lifli mısır gevreği ve dut; size uygun bir kahvaltı gibi geliyor ama içinde yağ barındırmıyor. En azından %2 oranında yağ içeren yoğurdu tercih edip içine fındık eklerseniz, acıkmanızı engellersiniz. Ama yağ konusunda unutmamanız gereken nokta, ‘fazlası iyidir’ anlayışının geçerli olmaması. Az yağ yeterlidir.

 Yetersiz yemek

Yetersiz yemek

Bir parça meyve lif, vitamin, mineral bakımından zengindir ama kahvaltı için yetmez. Çoğu insan eline alıp yola koyulacağı türden kahvaltıyı tercih ediyor. İşe giderken arabada bir elma yemek açlığınızı gidermez. Bunun yerine oturup 300-400 kalorilik bir kahvaltı ederseniz daha tatmin olmuş hissedersiniz. Öğle yemeğine doğru bu fazla kalorilerin önemi kalmaz ve sizi fazla yemekten korur.


Gün içinde geç saatte

Gün içinde geç saatte

Uyandıktan sonraki bir saat içinde kahvaltı edilmesini öneririm. Kahvaltı için ne kadar beklerseniz o kadar acıkırsınız ve tatmin olmak güçleşir. Unutmayın: kahvaltının işlevi sizi öğle yemeğine kadar tok tutmaktır, eğer öğle yemeği saatine yakın kahvaltı ederseniz bir anlamı olmaz.

 Meyve suyu içmek

Meyve suyu içmek

Elbette meyve yemek ile meyve suyu içmek aynı şey değil. Meyve suyunun içerisinde bulunan şeker ve kolesterol fazla olduğu için kan şekerini de anında yükseltiyor. Bu sebeple gün içerisinde kişiler acıkıyor ve sürekli bir şeyler yemek istiyor. Uzmanlar aynı zamanda meyvenin sıkılmasıyla içerisinde bulunan besleyici öğelerinin de kaybolduğunu söylüyor.


 Su içmemek

Su içmemek

Hemen hemen uyku sırasında hiç su almıyoruz. Bu sebeple uzmanlar uyanır uyanmaz su içilmesi gerektiğini söylüyor. Kahvaltıdan önce içilen su, tokluk hissi verdiği gibi gün içerisinde ani acıkmaları da önlüyor.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sadece zayıflama amaçlı değil: Detoksun 10 mucizevi faydası